Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Hvordan ble det? Jeg har alltid hatt så innmari lyst på krøller. Har frissy hår med lett fall i, ikke noe som jeg greier å gjøre til fine krøller naturlig, bruker å krølle det selv.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Vel kan gjøres pent antar jeg, kan også gjøre det selv, gå på Vita og spør der! Om en tar store ruller får en mer struktur og volum. Husk det sliter max på håret, men en gang iblant kan ikke skade!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Vel , jeg gjorde det hos frisøren , fordi jeg trodde det var best. Så ut som en sau, og det uten å overdrive. Var helt grusom og kommer aldri mer til å gjenta seg, ikke engang når jeg er fylt 100
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Hehe, uffda.. Ble det veldig frissete og små krøller? Og ble det veldig mye kortere enn før da? Håret mitt er til nedenfor skuldrene.. Drømmer om dette håret: http://www.google.no/search?q=annalynne+mccord&hl=no&client=safari&tbo=u&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=eTk5UOjXGK304QSXuoHIAw&ved=0CDIQsAQ&biw=768&bih=928#biv=i|9;d|cXm3HGrysK0dOM:
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Jeg tar ofte permanent, og syns det er fint med MASSE krøller. Frisørene tar ikke så ofte sånn permanent mer, så jeg passer på å gå til noen som har mange eldre permanentdamer som kunder. De første 1-2 ukene må gå før den får "lagt seg" helt. Hvis du er sikker på at du vil ha mye krøll, syns jeg du skal gjøre det. Jeg pleier å bli veldig fornøyd - men jeg liker å se ut som en "sau" på håret da... ;-) De kan jo også ta sånn svak permanent sånn at det blir fall, men du har jo som du sier fall så da regner jeg med du vil ha ordentlig krøll. Bare pass på at de ikke bruker de aller minste spolene, da blir det veldig små krøller.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Oi.. Helt til høyre, rad to.. Det som er tatt bakfra? Hun har jo ikke mye krøller der da...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Hehe, uffda.. Ble det veldig frissete og små krøller? Og ble det veldig mye kortere enn før da? Håret mitt er til nedenfor skuldrene.. Drømmer om dette håret: http://www.google.no...cXm3HGrysK0dOM: Det så nesten ut som om jeg hadde kjønnshår på hodet. Vet ikke, kanskje den frisøren ikke var så flink, eller om det er det at jeg har litt naturlig fall, som var årsaken til den mislykkede frisyren..
Tittil Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Oi.. Helt til høyre, rad to.. Det som er tatt bakfra? Hun har jo ikke mye krøller der da... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m5o5viJHNa1rsjujwo2_500.jpg Dette
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Ja det var kjempefint! Jeg syns du skal prøve, men gå til en frisør som er vant til å ta permanent, ta med bildet, og husk at håret ditt "kryper" oppover med krøller, så for å få så mye krøller og den lengden må håret være ganske langt :-) Lykke til hvis du bestemmer deg for å gjøre det - jeg tror det blir superfint! :-)
Tittil Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Hehehe.. Huff ;p hadde du kort hår da, eller ble det kort? Har du/dere som har tatt permanent noe bilde som kan ligne som jeg kan se?
Tittil Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Ja det var kjempefint! Jeg syns du skal prøve, men gå til en frisør som er vant til å ta permanent, ta med bildet, og husk at håret ditt "kryper" oppover med krøller, så for å få så mye krøller og den lengden må håret være ganske langt :-) Lykke til hvis du bestemmer deg for å gjøre det - jeg tror det blir superfint! :-) Ja ikke sant! Det er jo så fint! Ja, jeg vil ikke at det skal bli så kort heller. Kanskje jeg skal ta med bilde på en salong for å høre hva de synes og tror med mitt hår
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Nei mitt ble ikke for kort, bare nevnte det i tilfelle du ikke var klar over det.. :-) Ta gjerne med et bilde til en frisør, men mitt råd er å ta med bilde og snakke med flere frisører. Noen kommer nok kanskje til å si at det ikke går an å få det sånn, at de ikke tar permanent i den salongen, at det er bedre om du bruker vanlige ruller eller papillotter, eller at håret blir så slitt av permanenten så de ikke anbefaler det. Min erfaring med mitt hår er at dette er veldig mulig å få til :-) men du må ha ganske kraftig permanent, og store spoler. Kanskje en blanding av store og mellomstore spoler.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Og så spørs det jolitt på hvor lett håret ditt tar krøll da, men hvis du pleier å krølle det selv så vet du jo litt om det...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Hehe, uffda.. Ble det veldig frissete og små krøller? Og ble det veldig mye kortere enn før da? Håret mitt er til nedenfor skuldrene.. Drømmer om dette håret: http://www.google.no...cXm3HGrysK0dOM: Jeg som hadde en mislykket krøllepisode, fikk en slags afrohår, bare med litt mer lengde enn bildet på linken: http://yourhair.se/
L-8 Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Et lite velment råd... Jeg har egentlig akkurat sånn hår, bare i en annen farge, naturlig såklart, og må bare si at rettetanga er en veldig god venn av meg, er litt slitsomt å ha et sånt bustehue rett og slett. Får ofte komplimenter for håret, men tror det er en type hår som ser ok ut på andre, men som er slitsomt å ha selv. Så er du advart ihvertfall ;-)
Tittil Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 Hehe.. De som har krøller vil ha slett hår og omvendt.. Sånn er det nesten alltid Ja, men da kan jeg i det minste rette litt på det da. Roe det litt ned når jeg har lyst. Er vanskelig å få slike krøller selv. Ååh, du er så heldig som har det naturlig! Du må ha vært så søt som barn! Har alltid ønsket meg krøller. Ser for meg at det er så enkelt å holde orden på og alltid ha fine hårdager. Er ikke sikkert det er tilfelle da Dumt spm men.. Hvor lenge varer permanenten/holder seg fin? Du med afroen, var du klar på hvordan du ønsket det da? Og advarte de deg om det på forhånd? Jeg leser på nettet nå at det ikke trenger bli sånn puddelhår lengre nå og at de bruker forskjellige spoler(?) ettersom hvordan kunden ønsker det..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #18 Skrevet 25. august 2012 Meg med permanenten igjen ;-): Jeg syns det var akkurat som du sier - en lettelse å ha masse krøller og aldri ha dårlige hårdager. Bare å rufse opp og ferdig! :-) Hos meg holder permanenten til den er vokset ut, og jeg pleier å ta ny hver 5-6 mnd. Du kan jo "fase ut" når du blir lei krøllene, altså ta mindre kraftig permanent og større spoler. Har du tykt hår? Eller veldig tørt? Jeg bruker kun produkter for krøllete hår når jeg har permanent og det fungerer utmerket for å holde det fint. (Curly Sexy Hair - spesielt hårkremen er superbra syns jeg) Og så bør det kures en gang i blant.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Hehe.. De som har krøller vil ha slett hår og omvendt.. Sånn er det nesten alltid Ja, men da kan jeg i det minste rette litt på det da. Roe det litt ned når jeg har lyst. Er vanskelig å få slike krøller selv. ååh, du er så heldig som har det naturlig! Du må ha vært så søt som barn! Har alltid ønsket meg krøller. Ser for meg at det er så enkelt å holde orden på og alltid ha fine hårdager. Er ikke sikkert det er tilfelle da Dumt spm men.. Hvor lenge varer permanenten/holder seg fin? Du med afroen, var du klar på hvordan du ønsket det da? Og advarte de deg om det på forhånd? Jeg leser på nettet nå at det ikke trenger bli sånn puddelhår lengre nå og at de bruker forskjellige spoler(?) ettersom hvordan kunden ønsker det.. Jeg har naturlige krøller og nei det er ikke lett å ha en god hårdag. Kun når det er nyvasket. Bare å glemme å ha strikk i det å prøve å ta den ut eller ligge/sitte en stund med hodet mot noe. Da blir det bare rart. Eller på morgenen da alt er flokete og stygt og du ikke kan gre det for da blir det bare friss og ser tørt ut.
Tittil Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Nei det er IKKE tykt er ikke veldig tynt heller, jeg har veldig fine(tynne) hårstrå, men mye av dem, sier frisører. Så Hvordan blir det da tro? Og ja det er vel også tørt. Men ikke så veldig slitt. Jeg skulle ta permanent da jeg var yngre, men frisøren ville ikke gjøre det fordi da var håret mitt så slitt. (avfarging osv) men tror ikke det er så slitt nå. Spørs bare om hvordan det blir når håret er så fint?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #21 Skrevet 25. august 2012 Meg med permanenten igjen... ;-): tror det er en fordel at håret er fint (mitt er det og tar lett krøll fordi det ikke er så stivt som grovt) og ikke for tykt (for da floker det jo lettere). HVis det er veldig tørt så må du nok passe på det ekstra godt for at det ikke skal bli krusete, men litt oljer og kremer gjør nok susen. :-)
Tittil Skrevet 25. august 2012 #22 Skrevet 25. august 2012 Tuuusen takk for svar! Tror jeg tar meg en tur til frisøren ila neste uke for å høre hva dem tenker
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #23 Skrevet 25. august 2012 Oppdater oss om hvordan det går da! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå