Gå til innhold

når begynte dere med NAN2??

Anbefalte innlegg

gutten min er 7 mnd men er så usikker på om jeg skal gå over eller fortsette med nan1.

08.00 nan

11.00 nan og grøt

14.00 nan og frukt

16.00 nan

19.00 nan og grøt eller middagsglass

19-20.00 sover han

når begynte dere med nan2, er det noen vits eller er det for de de er redd for vekten??

er så usikker på om han får nok mat til og slutte med nan1 og gå over til nan2.

han er sulten til hvert måltid og virker fornøyd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965649-n%C3%A5r-begynte-dere-med-nan2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nan 2 er det større innhold av jern i pga jernlagrene blir brukt opp etter fødsel. Den er også ikke lenger et "fullverdig" måltid som før, det skal gis som tilleggsernæring i forhold til hvor mye mat barnet får.

Min fikk nan 2 fra 6 mnd alder fordi hun fikk over 3 måltider pr dag (grøt x2 og middag).

"Nestle har gjort noen endringer på aldersinndelingene på NAN slik at de skal bli lettere å skille fra hverandre. Nestlé følger myndighetenes tolkning av forskrift om morsmelkerstatninger og tilskuddsblandinger. Derfor blir NAN nå bli delt inn på en ny måte for å gjøre det lettere for foreldre å kombinere NAN med barnets øvrige kost.

NAN 1 er en morsmelkerstatning som kan brukes som eneste næring inntil 6 måneders alder dersom amming ikke er mulig

NAN 2 er en tilskuddsblanding som kan brukes som en del av et stadig mer variert kosthold fra 6 måneders alder.

NAN 3 er en juniormelk fra 12 måneder

NAN 4 er en juniormelk fra 18 måneder som kan serveres i kopp eller glass til et måltid. Den inneholder mer jern og mindre protein enn vanlig kumelk og er tilpasset et lite barns ernæringsmessige behov. "

Endret av Westroze og tulla♥©

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...