3gull <3 Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 (endret) Da har Maja Kaspara endelig kommet til verden fødselen gikk forsåvitt greitt, men morkaken ville ikke løsne. Det ble klemt å dyttet på magen min, fikk sånn sprøyte for å framkalle mere rier, men det funket ikke. Kom en gynekolog og skulle prøve å ta den ut manuelt, men ingen resultat. Mistet masse blod under operasjonen og før. Til sammen 2liter. Følte meg ikke særlig dårlig da jeg våknet etter narkosen, så var oppe og gikk med en gang nesten. Skulle ligge på barsel, men siden det er så fullt og mange som skal føde så ble vi enige med jordmor att vi kunne dra til pasient hotellet samme kvelden. Skulle ta blodprosenten dagen etterpå. Den var på 6.9 og blodtrykket var på 99/50. Følte meg fortsatt i fin form. Jordmor skulle diskutere med lege videre. Hadde egentlig ikke tenkt å dra hjem, men følte meg i fin form. Det ble diskutert om jeg skulle få blod eller prøve noe annet, som å sette jern direkte i blode. Ble det siste. Fikk da en desiliter konsentrert jern i blodet. Fikk dra hjem etterpå. Men terskelen for å ringe skulle være lav om jeg ikke følte meg bra eller om noen av symptomene vedvarte. Men hvor mange dager etterpå skal man føle seg elendig..?? Endret 25. august 2012 av 3gull <3
selma07 og engel Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Jeg har opplevd det samme som deg to ganger, og fikk blodoverføring begge gangene. Første gangen hadde de ikke fått ut alt, noe somresulterte i en styrtbløding hjemme på badegulvet. to liter... Dersom du ikke føler deg bra, så ring dem! Det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite..
3gull <3 Skrevet 26. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2012 Prøvde å ringe igår, men så lenge jeg ikke blødde mere så skulle jeg se an formen.. Er absolutt ikke bedre idag.. Føles som jeg skal besvime når som helst.. håper dette bedrer seg..
Hønepøna Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Med den blodprosenten, synes jeg at du skal ringe tilbake og spør om du kan få blod. Det tar laaaang tid å komme seg etter en fødsel med den blodprosenten, og du trenger å ha litt energi til babyen. Barseltiden kan ellers bli veldig slitsom. Ellers må du huske å spise regelemssig, drikke masse og få i deg masse jermrik kost, og drikk appelsinjuice til brødmåltidet. Det øker opptaket av jern fra maten. Lykke til og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå