Gå til innhold

Har cfc rett til innsyn i min legejournal?

Anbefalte innlegg

4 inseminasjon idag, og da fikk jeg et skjema hvor jeg skulle krysse av for at jeg er enslig og aksepterer foreldrerollen alene, og en ålass jeg skulle underskrive på at libdrnberg fikk journalkopi om han ønsket. Og om tillatele å sende udskrivingsbrev til henvisende lege/egen lege. Synes det var rart at det kom nå. Må jeg dette? Har ikke lyst å sende journalen min..

Fortsetter under...

har du gitt opplysninger om hvem som er legen din da? noen grunn til at de skulle be om journal? jeg tror jeg skrev under et sånt dokument da jeg ble inseminert første gang, men jeg har ikke noe å skjule for de. Har heller ikke oppgitt noe lege, siden jeg ikke er henvist. Mulig dette er noe de bruker for alle og som kanskje helst gjelder de som er henvist feks i Danmark...

Vi har brukt CFC for noen år siden og noen ganger i år. Ikke signert noe slikt. Ville heller ikke gjort det, det er jo ingen grunn til at CFC skal ha full tilgang til min legejournal. (Og jeg synes de surrer utrolig mye, bl.a har de gitt meg regning med noen andres personalia og fødselsnummer på).

Tillatelse til å sende epikrise til henvisende lege synes jeg høres helt greit ut. Det gjør jo norske sykehus automatisk.

...mest sannsynlig husker de ikke å se etter hva du har krysset for om du bare gir dem skjemaet tilbake, evt husker de ikke å spørre om skjemaet i det hele tatt. Som sagt; surreklinikk. ;-)

For å være ærlig tror jeg ikke CFC har tid eller interesse for å se jounalen din. Tror det bare er et generelt sjama du må fylle ut.

Jeg brukte en gynokolig som samarbeidet med CFC. Jeg måtte be de om å sende han epikrise/informasjon etter IVF.

Takk for svar :) jeg heller synes det er helt unødvendig!! Jeg ble litt sjokkert sist jeg var der og sa jeg var redd for å komme for sent til ins og at egget var gått under.. Men hun Marianne og legen diskuterte en stund ned neg og sa at NEI, egget lever i flere dager, det er spermen som lever i ett døgn!! Da lurer jeg på hva de driver med igrunn.. Jeg vet opptint sæd lever ett døgn, men eggcellen dør da etter et døgn om det ikke befruktes?? Nei syns det var rart.. Får håpe de glemmer hele skjema greia ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...