maimora Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Knekkebrød, sånne runde, ost, brus, capri-sone, smågodt, fleskfilet. Det er noe av min standard harry handleliste:)
maimora Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Ja, også sånn big size pose med pommes frites, og hvitløksmør
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Yes (i stedet for Zalo) i mange gode lukter Wettexduker er geniale som oppvaskkluter/vaskefiller. D-vitamindråper koster under halvparten av det de gjør i Norge. Mat selvfølgelig, og husholdningsartikler. Pitabrød (Hatting)er mye billigere enn i Norge, samme med pulverkaffe . Mye mat er enda billigere på utlendingsbutikkene i Sverige. Spørs litt hvor du skal? Sminke er ikke alltid billigere enn i Norge, obs obs!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Her var det mange gode forslag:) Takk! Hva er Capri-sone? Pitabrød fra hatting er vi storforbrukere av, de grove, så det må jeg få med meg:) Og Yes som lukter godt må jeg finne. Jeg pleier å kjøpe fete de fleur (ellernosånt) gulvvask, lukter nydelig det også
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 masse capri-sone,( eller hvordan d skrives) smågodt, og ikke minst smøreoster. de smaker myye bedre i sverige. åsså er tubene større. bacon.....
☆☆☆ Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Arla hushållsost har god smak (i motsetning til norvegia som knapt smaker i det hele tatt). Ellers bor jeg så langt borte fra sverige som man kan komme i landet
Oktoberbabyen Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 capri-sonne er juice/saftdrikk på små poser på 200ml, koster en brøkdel av det de koster i Norge. Her i huset går det mest av typene orange, multi-vitamin og cola. multi-vitaminen smaker egentlig ganske likt sydhavsnekter, orange har appelsinsmak, og cola.... er appelsindrikk med colasmak. Dersom planen er Nordby/Svinesund, så finnes den billigste capri-sonnen på en liten godtebutikk på et sted som heter Hogdal, ikke langt fra Nordby. Ellers er cola og annen brus billigst i det gule huset helt til høyre når man kjører inn på Svinesundsområdet. Svinekjøtt er stort sett billig, storfe og entrecote er som regel en god del å spare på, mens kylling kan være billig eller dyrt, alt etter merke. De har mye oster som er mye billigere enn i Norge, men ofte med mer smak. Såper, shampoo, deodoranter og vaskepulver osv kan være billig, men kan og være dyrere enn Norge, så det lønner seg ofte å ha litt oversikt over hva ting koster hjemme før man drar.
sisseljenta Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Oppvaskmaskintabletter, vaskepulver, små juicepakker ( jeg kjøper mest et merke som heter Mer), alt av kjøtt og ost.
Musemorbr / Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Pærejuice. Av en eller annen grunn får man ikke kjøpt det i Norge, mens at Sverige har utallige varianter. Det er skikkelig nam, så hvem enn som har bestemt at det ikke skal selges her, burde hatt en annen jobb.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 2,5 dl glassflasker med cola! Om du har katt selges Milbemax vet (ormekur, piller) reseptfritt på apotek. I Norge må du ta kostnaden med veterinær, pluss at pillene også koster mer. Meieriprodukter generelt er mye billigere. Matfløte, kaffefløte, osv. En får også Cottage cheese med forskjellig smak. (feta&oliven er godt!). Andebryst er også en vinner om du liker det. Serranoskinke..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Vinkartonger er det ca halv pris på. (3 l)
Light of my life Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 capri-sonne er juice/saftdrikk på små poser på 200ml, koster en brøkdel av det de koster i Norge. Her i huset går det mest av typene orange, multi-vitamin og cola. multi-vitaminen smaker egentlig ganske likt sydhavsnekter, orange har appelsinsmak, og cola.... er appelsindrikk med colasmak. Dersom planen er Nordby/Svinesund, så finnes den billigste capri-sonnen på en liten godtebutikk på et sted som heter Hogdal, ikke langt fra Nordby. Ellers er cola og annen brus billigst i det gule huset helt til høyre når man kjører inn på Svinesundsområdet. Svinekjøtt er stort sett billig, storfe og entrecote er som regel en god del å spare på, mens kylling kan være billig eller dyrt, alt etter merke. De har mye oster som er mye billigere enn i Norge, men ofte med mer smak. Såper, shampoo, deodoranter og vaskepulver osv kan være billig, men kan og være dyrere enn Norge, så det lønner seg ofte å ha litt oversikt over hva ting koster hjemme før man drar. "mens kylling kan være billig eller dyrt, alt etter merke" - ja nettopp. Vær klar over at den billige kyllingen er pumpet full av saltvann, og masse annet dritt for å øke vekten. De stakkars kyllingskinna levde nok også et (heldigvis)kort, men akk så smertefullt liv, og ble pumpet full av antibiotika og hormoner mens de levde.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Bortsett fra kylling da:) Er ikke kylling det man IKKE skal kjøpe? Siden det er mest vann. Vi kjøper vin, godteri, svinefilet, ost, vaskepulver, knekkebrød og dopapir. Pluss at vi kjøper en del ting vi ikke har i Norge, for å prøve dem ut.
☆☆☆ Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 Svensk kylling er dritt, full av saltvann som gir fæl konsistens..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #18 Skrevet 25. august 2012 Kjøtt, (ikke kjøttdeig, den er crap) Vin, øl og annen alkohol Godterier, ost, kjøttpålegg, sauser om du bruker ferdigtyper, de er iallefall mye bedre enn hjemme, Apotekvarer Klær sparer du inn på kursen, men koster ellers det samme i kjedebutikkene. Tobakk om du bruker det. Capri Sonne ja, og annen brus og juice, yoghurt. Styr unna grønnsaker, gjerne minst like dyrt, og mye dårligere enn hjemme. Samme med kosmetikk, veldig dyrt sammenlignet med hjemme.
Oktoberbabyen Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Kjøtt, (ikke kjøttdeig, den er crap) Vin, øl og annen alkohol Godterier, ost, kjøttpålegg, sauser om du bruker ferdigtyper, de er iallefall mye bedre enn hjemme, Apotekvarer Klær sparer du inn på kursen, men koster ellers det samme i kjedebutikkene. Tobakk om du bruker det. Capri Sonne ja, og annen brus og juice, yoghurt. Styr unna grønnsaker, gjerne minst like dyrt, og mye dårligere enn hjemme. Samme med kosmetikk, veldig dyrt sammenlignet med hjemme. Tja.. Smaken er tydeligvis som baken her. Vi kjøper blandfärs fra Maximat, den syns vi er bedre enn norsk kjøttdeig, men kjøttdeigvariantene de har på eurocash er ikke noe gode. Eneste negative er at blandfärs ikke er mulig å lage f.eks kjøttkaker av pga for lite fett. Grønnsaker er veldig varierende priser på, i perioder er det veldig billig i forhold til norske priser, andre perioder er det dyrt, kommer an på hvilke grønnsaker du kjøper. Ferdigsauser kjøper vi bare norske siden ingen her i huset liker de svenske
Linn2007 Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Karbonadedeig og vaskepulver. Skinke (serrano, jamon iberico, parma øl).
Sjøbanan82 Skrevet 25. august 2012 #21 Skrevet 25. august 2012 Safran... Ikke lenge til jul. Og lussekatter uten Safran er ikke godt! Da jeg var i Sverige kostet det for 0,5 g 34,-skr Litt billigere enn i Norge :-) Apotekvarer et billig!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2012 #22 Skrevet 26. august 2012 Å sÅ mange gode ideer her. Shoppinglisten er full:)
BareMas Skrevet 26. august 2012 #23 Skrevet 26. august 2012 Mitt krav til harryhandel er kex, kex, kex, kex, masse kex! Vi handler i åre, så da må jeg også ha sjokolade fra åre sjokoladfabrik, legger den sjokoladefabrikken ned, drar jeg aldri mer til Sverige!
mollabell Skrevet 26. august 2012 #24 Skrevet 26. august 2012 Vist du farger håret ditt selv er det ca halv pris på hårfarge. Jeg kjøper ikke kylling, men kalkunbryst istedet, kan brukes på samme måte, men er ikke like fulle av vann som kyllingen. Koster litt mer, men er bedre
C.L.H85 Skrevet 26. august 2012 #25 Skrevet 26. august 2012 Kjøp økologisk indrefilet av okse! Og forsikre deg om at den er svensk, den er bedre enn den Norske Er den beste biffen vi har hatt Hvis du ikke er veganer/vegetarianer da, he he. Da får du heller gi meg en "cyber smekk" på fingra He he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå