Gå til innhold

Valg av klinikk og tidsperspektivet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukt CFC. Effektivt og helt i "min" gate (mange synes de er for effektive, men jeg orker ikke duftlys og pusing rundt meg...).

Så anbefaler ja :-) Journalsamtalen er gratis og de er billigere enn de jordmordrevne klinikkene/private klinikkene.

Fra jeg bestemte meg til jeg dro.. ca 6 mnd. Det som tok tid var å gå til gynekolog her hjemme (ventetid på time) og få tatt de blodprøvene som klinikken ville ha. (svar kom i løpet av en uke). Bestille journalsamtale tok 5 min. Journalsamtalen fikk jeg en uke senere, den tok 5 min på tlf. Så dro jeg vel egentlig på første eggløsning som passet. Hadde en eggløsning i mellomtiden men den havnet helt feil ifht jobbing for meg så det ble umulig å få til.

Jeg er 34 år og singel. Har du spørsmål så kan jeg prøve å svare bare send en privat melding. Lykke til (ps jeg er gravid på 2 forsøk, kommet til 10 uker :) )

Jeg brukte CFC i mine insemineringsforsøk, men gikk over til Triangelen for å gå videre med IVF. Syntes CFC var helt greit i forbindelse med inseminering, men når jeg skulle over på IVF ville jeg ha en klinikk med et roligere tempo og kan anbefale Triangelen på det sterkeste :) Følte meg veldig godt ivaretatt der. Ble gravid på 2 forsøk med fryseegg og har to i magen :) Jeg har forresten akkurat fylt 38 år.

Fra jeg hadde bestemt meg til jeg var i gang med forsøk gikk det ikke mer enn 4 måneder.

Lykke til med valg av klinikk og med prosessen!

Jeg bruker Stork klinik. Jeg ville til jordmordrevet siden jeg ønsker åpen donor, hadde lest mye bra om Stork og tror ikke jeg sjekka noen andre steder ordentlig. Veldig fornøyd.

(Fra ca 1 november i år kan du få åpen donor også på legedrevne klinikker så da står man friere i valg av klinikk hvis man ønsker åpen donor.)

Det tok ca 6 mnd fra jeg bestemte meg til jeg dro ned første gang. Jeg hadde begynt mye tidligere hadde det ikke vært for at jeg nettopp hadde fått ny jobb som jeg ikke hadde begynt i engang når jeg bestemte meg.

Jeg er også 36 år og alene.

Jeg anbefaler CFC, men med forbehold. De er dyktige på det medisinskfaglige, samtidig som de tidvis kan være helt ubrukelige på kommunikasjon og "service". Du får ikke svar på noe uten å spørre, og selv da kan det kreve flere telefoner/mailer å få svar på helt enkle, konkrete spørsmål. Vi har også opplevd mye surr med timebestillinger, fakturaer m.m.

Det er også veldig varierende hvor imøtekommende personalet er. Samlebåndsfølelsen mange beskriver kjenner jeg meg godt igjen i, og et par av de vi har møtt er direkte uhøflige.

Samtidig er det billig der og jeg har blitt gravid tre ganger. Det er jo det som teller.

Skal man bruke CFC, tenker jeg at det er lurt å ha en fast gynekolog hjemme som følger deg opp og har oversikten. Særlig når det er første gang og du er alene om det.

Jeg brukte Storkklinik, og kan anbefale dem selv om jeg ikke ble gravid der. Det har nok mer med meg å gjøre enn med dem ;)

De svarer på mail og er hyggelige og imøtekommende. Noen av dem har kanskje litt sånn der "dulle"-stemme, hehe, men de er kjempeflinke. Har aldri hatt så behagelige gynekologiske undersøkelser før.

Annonse

Jeg anbefaler Sellmer Klinik ved flypl i København, der blir du virkelig godt ivaretatt. Har vært der til samtale og bare en inseminasjon,men om ikke lenge drar jeg dit igjen. Det er en liten klinikk med to jordmødre og de tilbyr folikkelscanning før inseminasjon.

Hei, er ny og dette var nyttig samtale. Hva er Folikkel scanning? Lykke til alle sammen, jeg håper det blir min tur etter jul.

Det er at de tar ultra lyd vaginalt for å se om du har/ hvor moden folikkelen er.

Folikkel er eggeposen der egget ligger.

Jeg anbefaler Sellmer Klinik ved flypl i København, der blir du virkelig godt ivaretatt. Har vært der til samtale og bare en inseminasjon,men om ikke lenge drar jeg dit igjen. Det er en liten klinikk med to jordmødre og de tilbyr folikkelscanning før inseminasjon.

CFC tar også en ul/scanning ved inseminasjon. Har allefall gjort det begge gangene jeg har vært der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...