Gå til innhold

Innskrivningssamtale??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere vært på det? Var hos jordmor for noen dager siden, og hun nevnte det var rart jeg ikke er blitt kalt inn til innskrivningssamtale på sykehuset.

Hva er det?

Skrevet

Jeg er fra stavanger å når eg hadde ultralyd undersøkelse på sus så satt vi dato for inskrivelse.

"inskrivelse"

=

Det vil si at dere planlegger hvilke ønsker og forventninger dere har om fødselen osv. og hvordan du selv ser for deg hvordan det skal gå. Tanken på badekar eller smertestillende osv. Vis barne ikke ligger rektigt osv så snakker dere/planlegger dere foreløpet.

:)

Er det første barnet? :)

Skrevet

Aha.. :) er første barnet ja. Vet jo ikke hvordan fødselen bli uansett, så vanskelig med ønsker :)

Skrevet

Har født tre ganger. Aldri hatt noke sånt.

Skrevet

Trodde det var vanligt at alle sus hadde det :-/ je skal ha andre mann nå å samme prosedyre... Er lenge siden sist jeg var men de går igjennom ting med deg på hvem hva hvor. Alt som sjer fra du ringer inn å fødselen er i gang og hvordan ting sjer nr du kommer.

Når jeg komm inn måtte jeg ligge på registrering med ledninger over magen slik at de kunne kontrolere å sjekke alt først. Så åpning for å se hvor langt du er kommet igang med fødselen og som sagt klyster også får du tildelt fødestue alt ettersom hvor det er plass og om du skal ha smertestillende.

Her i rogaland skal alle opp på fødelofte for de som har planer om normal fødsel. For di som skal ha epudiralen så må de ned i første etasje. Ikke spør hvorfor for det har jeg ingen anelse om. Jeg fikk aldri reist opp på fødeloftet for je hadde lett svangerskaps forgiftning sist gang å hun hadde bæsja i vannet... Men dette er ting de informerer om på innskrivningen.

Skrevet

Henenmarie

Merkeligt jeg aner ikke hvorfor trodde dette var vanligt med innskrivning...

Gjest Adventstjerna
Skrevet

Hvor skal du føde? Jeg skal på Ullevål og der har de sluttet med det, så litt ulik praksis rundt omkring.

Skrevet

Jeg ringte inn på fødeavdelingen i uke 28 ca, og avtalte tid for journalinskriving på sykehuset. Så nå skal jeg inn 5.sept. Fikk beskjed av jordmor at vi selv måtte ringe inn og bestille tid.

Skrevet

Jeg skal føde i Kristiansand, Sørlandets sykehus.

Jeg ringer poliklinikken hvis jeg ikke har hørt noe innen september tenker jeg. Kjipt å gå glipp av ting jeg egentlig skal på

Skrevet

Jeg fødte i Kr.sand i juni og jeg fikk brev i posten med tid og dato for innskrivningsamtale. Var bare en grundig gjennomgang av helsekortet og de skrev mer utfyllende inn på pc'en. Jeg var på den ca en mnd før termin. Helt frivillig tror jeg.

Skrevet

Ja ok :) ringer de om jeg ikke hører noe ila 1-2 uker. Vil gjerne på det. Skal se det dumper en innkallelse i posten i løpet av uka

Skrevet

I Haugesund er det ikke innskriving, jeg ringte og spurte og hun sa at det var bare å møte opp. Så det er ikke sikkert du skal på sånn innskriving, men jeg ville sjekket, spesielt om jordmor sa det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...