Gå til innhold

Gravid og deprimert?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn, har mistet tre. Er nå gravid i uke 15, har ikke fått bekreftet liv siden uke 11 og går med en forferdelig bekymring hver dag. Føler meg hysterisk..

Jeg er hormonell, sliten og redd. Kunne trengt noen å snakke med.

Er det slik at jeg kan snakke med en jordmor om alt dette? Eller er ikke hennes oppgave?

Føler meg i veien for de fleste, til bry, at jeg opptar tida deres. At jeg er slitsom og irriterende.. Med alle mine tanker og bekymringer..

Fortsetter under...

Huff da, ikke godt å ha det sånn! Kanskje du kan ta kontakt med sykehuset du tilhører og få tid hos sosionomen der? Jeg fikk snakke med en sosionom på Ullevål etter at jeg mistet for fjerde gang. Var dypt nede og gikk ikke ut superhappy, men det hjalp å sortere litt følelser og bare snakke med en med kompetanse!

Kan jo forhøre deg med jordmor også, de har jo ofte lang erfaringer og har møtt på de fleste bekymringer tidligere. Du bør hvertfall få snakket med noen, slik at du ikke føler deg som en byrde, det trenger du ikke på toppen av alt det andre. Blir bedre når du kommer lengre i svangerskapet og kjenner liv jevnlig, men ukene før det er en nerveprøvelse, det er helt sikkert!

ønsker deg lykke til og sender varme tanker! :)

Jeg anbefaler deg å snakke med noen. Mannen min ringte til slutt fastlegen min og ba om henvisning til psykolog da jeg var gravid etter å ha mistet 4 ganger til sammen. Jeg skammet meg sånn over de følelsene jeg hadde siden det endelig så ut til å gå bra, og jeg burde være superlykkelig, tenkte jeg. Men til slutt orket jeg ikke å stå opp på morgenen og var langt nede og da ringte mannen min. Hos psykologen fikk jeg sortert tankene, bearbeidet alt som har skjedd, og fikk normalisert det jeg følte. Synes alle med habituell abort burde få automatisk tilbud om dette, ser på forumet her at de fleste trenger det.

Stor klem, håper du får hjelp og at du tar følelsene dine på alvor!

Jeg har en sønn, har mistet tre. Er nå gravid i uke 15, har ikke fått bekreftet liv siden uke 11 og går med en forferdelig bekymring hver dag. Føler meg hysterisk..

Jeg er hormonell, sliten og redd. Kunne trengt noen å snakke med.

Er det slik at jeg kan snakke med en jordmor om alt dette? Eller er ikke hennes oppgave?

Føler meg i veien for de fleste, til bry, at jeg opptar tida deres. At jeg er slitsom og irriterende.. Med alle mine tanker og bekymringer..

Kjære deg.

Det siste du skal føle er at du er til bry. Du har gode grunner for å være nervøs, og det bør helsepersonalet - uansett om det er jordmødre eller leger forstå. Jeg syns du skal gi beskjed til legen din/jordmoren din at du vil komme inn oftere for å få sjekket hjertelyd/UL, fordi du sliter med angst pga dine tidligere aborter. De bør har stor forståelse for dette.

Selv er jeg gravid i uke 14 og har en sønn på 6 år. Har mistet 8 små under en 4 års periode. Nå bor jeg i utlandet - og "betaler" dyre legeregninger selv, men syns det er verdt det i stedefor å gå rundt å ha angst. Har hatt 4 UL frem til nå - som er i overkant - men heller det enn å tro at den lille ligger død der inne hver hver uke (har mistet en i uke 14).

Snakk med legen din og se om du kan få innbooket flere kontroller nå fremover så du føler deg tryggere. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...