kaklemor Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 TA DET MED ROOOOOO.... Fytti katta for noen vonde kynnere jeg hadde i går ettermiddag! Reiv skikkelig til og magen var vond.. Jeg fødte tidligere m førstemann så skal ta det med ro nå! Er 32+4 idag
*oktobergutt 12* Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Samme her, hatt masse kynnere siden uke 27. Fikk streng beskjed om å ta det mer med ro... må komme inn på ukentlig kontroller nå for å sjekke veksten på lillegutt... (er nå i uke 32+6)
November-spire-79 Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Men får dere sykemelding da eller? ikke så lett å ta det med ro hvis man jobber hvertfall. Synes det er slitsomt å jobbe 100 % i barnehage nå. Er 29 uker på mandag.
kaklemor Skrevet 25. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2012 Samme her, hatt masse kynnere siden uke 27. Fikk streng beskjed om å ta det mer med ro... må komme inn på ukentlig kontroller nå for å sjekke veksten på lillegutt... (er nå i uke 32+6) Kynnere har jeg vel hatt siden uke 18/19 men de jeg fikk i går var ubehagelige så jeg tvinger meg selv til å roe ned! Ukentlige kontroller ja, da får du sett babyen ofte i hvertfall selvom det selvsagt tar på med ekstra kontroller!
kaklemor Skrevet 25. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2012 Men får dere sykemelding da eller? ikke så lett å ta det med ro hvis man jobber hvertfall. Synes det er slitsomt å jobbe 100 % i barnehage nå. Er 29 uker på mandag. Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Jeg har en sønn på snart 15 mnd så har vært i mammaperm til og med juni Så sykemeldt etter det. Om du synes det er for slitsomt mtp 100% så kan du jo redusere arbeidstid med delvis sykemld?
November-spire-79 Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Men får dere sykemelding da eller? ikke så lett å ta det med ro hvis man jobber hvertfall. Synes det er slitsomt å jobbe 100 % i barnehage nå. Er 29 uker på mandag. Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Jeg har en sønn på snart 15 mnd så har vært i mammaperm til og med juni Så sykemeldt etter det. Om du synes det er for slitsomt mtp 100% så kan du jo redusere arbeidstid med delvis sykemld? Jo jeg kunne sikkert det, men er redd for at det å være sliten ikke er god nok grunn for å be om sykemelding. Legen min sa at det å være gravid ikke er en sykdom og jeg måtte nesten grine meg til sykemelding da jeg ikke fikk i meg mat i starten fordi jeg ikke orket å stå på beina.har byttet lege, men vet ikke hvordan han er ennå.
kaklemor Skrevet 25. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2012 Men får dere sykemelding da eller? ikke så lett å ta det med ro hvis man jobber hvertfall. Synes det er slitsomt å jobbe 100 % i barnehage nå. Er 29 uker på mandag. Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Jeg har en sønn på snart 15 mnd så har vært i mammaperm til og med juni Så sykemeldt etter det. Om du synes det er for slitsomt mtp 100% så kan du jo redusere arbeidstid med delvis sykemld? Jo jeg kunne sikkert det, men er redd for at det å være sliten ikke er god nok grunn for å be om sykemelding. Legen min sa at det å være gravid ikke er en sykdom og jeg måtte nesten grine meg til sykemelding da jeg ikke fikk i meg mat i starten fordi jeg ikke orket å stå på beina.har byttet lege, men vet ikke hvordan han er ennå. Ja, det er virkelig forskjell fra lege til lege! Graviditet er ikke en sykdom nei, men det kan belaste kroppen virkelig! Jeg har fullt av åreknuter og store årer bak høyre kneet mitt som virkelig gjør vondt om jeg går for mye. Bestill en time hos din nye lege og hør hva han sier for noe. Som min lege sa til meg; Du er bare sykemeldt i en periode, jobbe skal du gjøre mange år.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Så bra du tar det med ro Her har jeg også ENDELIG lært meg det. 29+3 med bekkenplager og nylig påbegynte kynnere. Har nettopp gått ned til 50% i stedenfor full jobb etter råd fra lege og fysioterapaut, noe jeg er Så glad for. Fungerer mye bedre med halve arbeidsdager hver dag, og da kan jeg kjenne mine begrensninger. Dette er noe som jeg tror fungerer kjempebra til permisjonsstart og det er bra for både meg og jobben. En graviditet er travel med barn fra før, men heldigvis er pappaen i hus veldig flink til å avlaste, og jeg gjør ikke noe mer hjemme fordi om jeg er sykemeldt. Kroppen trenger mer hvile, hvis ikke blir jeg sannelig straffet for det.
Sjøbanan82 Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Jeg er også 50% sykemeldt. Sover lite om natten pga, vondt i bekken og halsbrann. Utslitt når jeg våkner. Legen min sa det var helt opp til meg hvor mye jeg ønsker/klarer å jobbe. Han kunne sikkert meldt med 100%syk. Det er noe jeg ikke ønsker. Da vil dagene gå så sakte. Jeg jobber 4 timer hver dag I en periode. Så får vi se hvordan kroppen blir etter hvert. Legen min er veldig forståelsesfull. En ung herremann :-)
Grynet:) Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Jeg er så lei frasen "graviditet er ikke en sykdom".. Det har blitt en frase gud og hvermann slenger av seg med den største selvfølgelighet! ( Gjerne med en underliggende forventning om at tilrettelegging ikke er nødvendig, fritt tolket av meg med hormoner) Det at svangerskap ikke er en sykdomsdiagnose betyr ikke at det ikke er en påkjenning for kroppen, organene, psyken.. Min dyktige lege vurdrer det som en midlertidig sykdomstilstand som går over; midlertidig svekket helsetilstand. Jeg føler vel at jeg kjenner meg bedre igjen i den definisjonen. Lungene mine har ikke plass, etter ett -to tiden på dagen føler jeg meg utslitt. Jeg peser meg opp enhver trapp, muskler i rygg og mage eksploderer langsomt utover og trekker i de skranglete knoklene mine hver dag. En komfortabel stilling i sofa og seng er noe jeg leter etter kontinuerlig. Jeg drømmer om sammenhengende nattesøvn uten å vralte på do i tide/utide. Maten jeg spiser kommer gjerne i retur som sure oppstøt. Jeg jobber halvt og noe mer hadde ikke fungert i min type jobb, men jeg ønsker å bidra der jeg kan. Jeg er ikke i nærheten av mitt normale prestasjonsnivå. Blir jeg litt stresset eller må gå litt fort noen plass kan du banne på at kynnere kommer tvert, og de følger meg gjerne resten av kvelden. At kroppen sier ifra kan jeg banne på. Det verste er at jeg er takknemlig over å være gravid hver dag, det er så ønsket. En skulle ikke trodd det av innlegget mitt, men jeg gleder meg over at det endelig er min tur. Jeg koser meg med masse. Men at jeg plutselig er omgitt av legekyndige på enhver kant, som man fortelle meg hvor umerkelig denne tilstanden som ikke er sykdom er, den sliter jeg med altså.. Beklager, det bare måtte ut
Sjøbanan82 Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Bra skrevet Grynet. Dersom jeg møter noen som sier at "gaviditet er ingen sykdom" så skal jeg svare. "hva vet du om det?" gjerne er det det menn eller damer som ikke har barn. Jeg er uke 30+3. Og nå at jeg sovet 2 timer og våknet nettopp av et skikkelig surt oppstøt. :-( nå skal jeg opp å ta litt gaviscon, tisse og rigge til sengen igjen. Slik at det kanskje er mulig å få sove.blæh! Jeg er også veldig glad for at jeg er gravid selv om det er en påkjenning for kroppen.
Lotta2010x2012 Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Hvis man skal sykemelde seg pga ting fordi man er gravid, så ville jeg tatt det opp med jordmoren deres. Her hos oss søker jordmor om svangerskapsenger så lenge det er svangerskapsrelatert. Mange tror man må ha en veldig tungt belastet jobb, eller at man må jobbe med kjemikaler ol. for å få dette. Slik er det altså ikke. Men tror ikke alle jodrmødre er like oppdatert på dette, eller leger for den saks skyld. Både jordmor og lege kan søke dette for deg. Min jordmor hadde akkurat vært i møte med nav angående dette, så ho vet hva ho snakker om:) Lykke til!
November-spire-79 Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Jeg er så lei frasen "graviditet er ikke en sykdom".. Det har blitt en frase gud og hvermann slenger av seg med den største selvfølgelighet! ( Gjerne med en underliggende forventning om at tilrettelegging ikke er nødvendig, fritt tolket av meg med hormoner) Det at svangerskap ikke er en sykdomsdiagnose betyr ikke at det ikke er en påkjenning for kroppen, organene, psyken.. Min dyktige lege vurdrer det som en midlertidig sykdomstilstand som går over; midlertidig svekket helsetilstand. Jeg føler vel at jeg kjenner meg bedre igjen i den definisjonen. Lungene mine har ikke plass, etter ett -to tiden på dagen føler jeg meg utslitt. Jeg peser meg opp enhver trapp, muskler i rygg og mage eksploderer langsomt utover og trekker i de skranglete knoklene mine hver dag. En komfortabel stilling i sofa og seng er noe jeg leter etter kontinuerlig. Jeg drømmer om sammenhengende nattesøvn uten å vralte på do i tide/utide. Maten jeg spiser kommer gjerne i retur som sure oppstøt. Jeg jobber halvt og noe mer hadde ikke fungert i min type jobb, men jeg ønsker å bidra der jeg kan. Jeg er ikke i nærheten av mitt normale prestasjonsnivå. Blir jeg litt stresset eller må gå litt fort noen plass kan du banne på at kynnere kommer tvert, og de følger meg gjerne resten av kvelden. At kroppen sier ifra kan jeg banne på. Det verste er at jeg er takknemlig over å være gravid hver dag, det er så ønsket. En skulle ikke trodd det av innlegget mitt, men jeg gleder meg over at det endelig er min tur. Jeg koser meg med masse. Men at jeg plutselig er omgitt av legekyndige på enhver kant, som man fortelle meg hvor umerkelig denne tilstanden som ikke er sykdom er, den sliter jeg med altså.. Beklager, det bare måtte ut Takk Jeg er så enig.
November-spire-79 Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 TA DET MED ROOOOOO.... Fytti katta for noen vonde kynnere jeg hadde i går ettermiddag! Reiv skikkelig til og magen var vond.. Jeg fødte tidligere m førstemann så skal ta det med ro nå! Er 32+4 idag Får du mer kynnere utover dagen? Eller er det like ille hele tiden? Håper du klarer å ta det med ro da
kaklemor Skrevet 26. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2012 TA DET MED ROOOOOO.... Fytti katta for noen vonde kynnere jeg hadde i går ettermiddag! Reiv skikkelig til og magen var vond.. Jeg fødte tidligere m førstemann så skal ta det med ro nå! Er 32+4 idag Får du mer kynnere utover dagen? Eller er det like ille hele tiden? Håper du klarer å ta det med ro da Jeg får kynnere hele dagen så stopper ofte opp og masserer magen Jeg klarer aldri å slappe av og mannen rister på hodet hele tiden for jeg må gjøre noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå