Gå til innhold

Kløende utslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er førstegangs gravid og i uke 32:-)

Har for en uke siden plutselig fått et kløende utslett som sprer seg for hver dag. Har det snart på hele kroppen.

Har vært hos lege,men hun kunne ikke finne ut hva det var,men så på dette som normalt i svangerskap.

Det klør veldig intenst!! Har prøvd å smurt meg med hydrokortison og andre kremer,men det blir ikke bedre!

Lurer på om noen andre gravide har vært plaget med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Det finnes mange typer kløende utslett man kan få i graviditeten. Anbefaler deg å få en henvisning til en hudlege dersom legen din ikke har greie på dette! Den vanligste typen heter PUPP eller polymorf svangerskapsdermatose - kan det være det du har? Det finnes sterkere salver enn hydrokortison, be legen din om å få noe sterkere! Har du prøvd allergitabletter mot kløen? Kan ellers anbefale å kjøle ned de verste områdene med kalde omslag ( vri opp en håndduk i iskaldt vann og legg på de verste plassene). Lykke til, dette kan være pyton det vet jeg!

Endret av Aleteia
Skrevet

Okei takk for svar:-)

Det kan ligne på vannkopper som blir til sår,så tørker de ut og blir til noe eksemlignende.

Har prøvd allergitablettar ja (polaramin),men det hjalp ikke:(

Har prøvd å dusje i kaldt vann,men det hjalp heller ikke.

Er værst når jeg våkner om morgenen,da klør det som værst.

Det kommer bare mer og mer.. å blir bare værre når jeg smører på hydrokortison. Må oppsøke lege på nytt hvis det ikke gir seg snart.

Er veldig plagsomt siden jeg ikke får gjort noe med det som hjelper.

Skrevet (endret)

Høres ikke noe behagelig ut nei! Du kan jo prøve noen andre allergimedisiner, jeg synes ikke polaramin er noe bra! Ikke alle leger vet at det nå anses som trygt å bruke vanlige allergimedisiner i graviditet. Dersom det ikke roer seg anbefaler jeg virkelig at du får deg en time hos hudlege slik at du kan finne ut hva det er og kanskje få noe som hjelper! Det er jo enda noen uker til termin for deg!!

Endret av Aleteia
Skrevet

Ja! holder på å bli gal! Det bare klør og klør..å sprer seg ut over hele kroppen:(

Legen min sier hun ikke kan gjøre noe og påstår dette er normalt..

Har ingen hudlege her jeg bor... nærmeste er et par timer unna.

Men blir jo nødt til å oppsøke legen på nytt...dette holder jeg ikke ut med!

å den udugelige legevakten her vil ikke se på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...