To + en? Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hei! Går å ruger på nummer 3 og han ser ut til å bli stor. Er 33 uker og han er allerede målt til 2,7 kilo og 32cm i hodeomkrets. De to andre var 4,5 og 4,2, så ikke små de heller, men han her vil altså mest sannsynlig bli større. Er nå veldig redd for fødselen og det er mulig jeg blir satt i gang i uke 38 om veksten fortsetter i rekordfart. Har dere noen erfaringer med igangsettelse, eventuelt også fødsel av store barn? Er så redd for at noe skal gå galt, at jeg skal revne masse etc. Kjipt å bruke så mye energi nå på slutten til å bekymre seg.
Netti*** Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Hei. Min gutt var målt til 4200 ved termin. Jeg har ikke gått over før heller ikke fått barn over 4 kg før. Dette var nr. 4. Gikk dessverre full overtid uten at babyen kom. Måtte settes i gang. Spurte da om de ville sjekke om bekkenet var stort nok til en baby på nesten 5 kg. Men da sa de plutselig at de ikke brydde seg om vektestimeringen. Skjønte ikke grunn til å ha det da bare ett par uker tidligere. Ble satt i gang, først med ballong, så tre modningspiller uten noe effekt. 24 timer null action. Så fikk jeg en pille til og da kom riene og de tok vannet rett etterpå. 3 timer seinere var babyen ute. Nesten 5 kg stor på 12 dager overtid. Ingen trodde meg når jeg sa babyen var stor. Ikke noen av jordmødrene heller. Men hadde ikke et eneste rift etter fødsel. Selv om babyen var 1 kg mere enn største søsken. Det negative med igangsetting er at de ville ha meg på registrering hele tiden under fødsel så jeg fikk ikke bevege meg slik jeg ville. I tillegg ble pressetiden lengre, da flergangsfødende har fordelen av at babyen skrur seg ned i bekkenet ved riene, mens nå ble babyen stående høyt oppe i bekkenet slik det ofte er hos førstegangsfødende. Men alt i alt fødsel er en kjempe opplevelse. Hente frem urkvinnen og oppleve et av livets store mirakler. Syns det er synd jeg har gjort det for siste gang :-/ Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå