Gå til innhold

Erfaringer med klesstørrelser på de nyfødte?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har fått barn før.. hva er deres erfaringer? Kunne dere bruke str. 50 eller var det for lite?

Hvilken størrelse brukte deres og hvor mye veide bebien?:)

Så usikker.. lyst å ordne noe fint kjøre-hjem-tøy.. men str 56 KAN jo være ganske stort også..:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra spm. Dette lurer jeg også på :)

Skrevet

Mine var 53 cm og 3680 og 4120 ved fødsel. Begge reiste hjem i str 50, men "vokste" ut av den str i løpet av første uka, De lå jo ganske sammenkrølla de første dagene, men når de skjønte dette med å strekke seg ut så var 50 snaut :) Ta med to sett da vel, et i 50 og et i 56, så har du helgardert deg :)

Skrevet

Har kjøpt 3 bodyer og 3 bukser i str 50, ja og 2 pysjer.

Men de er jo nesten oppbrukt bare etter å ha vært på barselhotellet egentlig? Må ha egne klær med dit.

Gjør det noe å bruke 56 i backup selv om det er stort?

Skrevet

Ja det er jo greit å helgardere seg:)

Det er bare det at jeg hadde så lyst til å bruke en sånn fin Lilelam-dress til hjemreisen.. de koster jo en del. Så jeg burde vel satse på str 56 ..og heller ha med noe annet i backup..

Mye rart man skal tenke på:P haha

Skrevet

Ja det er jo greit å helgardere seg:)

Det er bare det at jeg hadde så lyst til å bruke en sånn fin Lilelam-dress til hjemreisen.. de koster jo en del. Så jeg burde vel satse på str 56 ..og heller ha med noe annet i backup..

Mye rart man skal tenke på:P haha

Ja de er dyre. De hadde jeg personlig kjøpt i str 56 eller 62. Hadde ikke turd å satse på 50 i lille lam :)

Skrevet

Noen som synes det er bortkastet med størrelse 50/56 men det er jeg ikke enig i. De fleste barn er jo ca + - 50 cm og da sier det jo seg selv at de drukner i størrelse 62. Altså hele 12 cm for stort! Satser på 50 og 56 til sykehuset og ihvertfall 1-2 mnd etterpå. Det er min erfaring fra tidligere barn. (Man kan jo kjøpe billige klær på kjedebutikkene hvis man er redd for kort brukstid.)

Skrevet

Lillelam ulldressene er små i størrelsen. Så ville nok kjøpt 56 der. Vi fikk en sånn i str. 62, men brukte den lenge før han brukte 62 i andre klær. Var nesten for liten når han begynte å bruke 62. (hvis det er de heldressene med glidelås framme og brett på armer og bein)

Vi fikk en gutt som var 48 cm og 3585 g, og han brukte 50 i ca en mnd.

Skrevet

Vi hadde kjøpt en fleese dress for hjemreise til nr 1 i 56... Gutten var 3840 og 52 cm lang, og SVØMTE i dressen :) var faktisk så stor at vi måtte kjøre hjem i noe annet:) brukte 50 1-2 første ukene, deretter 56 :)

Skrevet

Fikk en gutt på 3560g og 51cm og str.50 ble brukt de første ukene her ;) Så har tatt vare på det jeg hadde fra sist av den str. + noe nytt. Hadde en skikkelig gulpeunge så klesskiftene sto ikke stille for å si det sånn ;) Så var det 56 en kort periode før han hoppet videre til 62. Har bare 50 og 56 i skapet klart, resten får vi dra fram når vi vet hvem det er, eller ut på shopping dersom det blir motsatt kjønn :) Man får somregel også myyye i 62 etter min erfaring.

Skrevet

Mini her var 50 cm og 3750 gr. Vi brukte 50 den første tiden. Har et bilde hvor han er 6 uker hvor han har den ene 50-pysjen på seg, men den er litt snau der. Så vi brukte både 50 og 56 ganske lenge. 62 gikk vi faktisk fort forbi, før han brukte 68 i en evighet.

Skrevet

Her bruker vi 50 enda og jenta er 2 mnd:) Hun var 3000 og 52 ved fødsel.

Innen et par uker må vi nok over på 56:)

Skrevet

Vi bruker også fremdeles str.50 på vår på 6 uker. Var 3,1 og 50cm.

Skrevet

Gutten vår brukte 50 i noen dager, var ferdig med 56 da han var tre uker. Jenta vår brukte 50 første måneden,og 56 til ho var 2,5 måned. Gutter er gjerne mye lenger i ryggen. Barna var like store da de ble født. Ca 3200, og 50 cm.

Skrevet

En annen ting;

Her var sønnen vår 44 cm lang og svømte i strl 50. Så er veldig forskjellig.

På hennes&mauritz har de mange fine bodyer i strl 50 så gjerne er "mindre" i strl. Generelt er alle strl mindre ift amdre butikker.

Ha mer 50 i strl enn 56 :)

Sønnen vår brukte 50/56 veldig lenge :) Måtte ut å kjøpe mer i strl 50! :)

Skrevet (endret)

Jeg hadde kjøpt litt klær i 50, men det var altfor lite. Han veide 4510 og var 55 lang. Var ikke så lenge han brukte 56 heller. Gått lenge i 62 og 68 her og han er snart 3 mnd.

Endret av Prøver igjen *junibaby12*
Skrevet

Er det sånn at man kan satse på 50 når det er jente? Er ikke gutta generelt litt større? Vi venter jente og vet jo at jenter også kan bli store, men hun passer vel inn i 50 på sykehuset hvertfall? Eller?

Skrevet

Vil nå tro dem er ekstremt store vis 50 ikke passer i det heletatt, ta med litt i 50 og 56 da vel:) Sykehuset har jo uansett klær helt til hjemreise.

Skrevet

På vårt sykehus kommer man inn på barselhotell 2 timer etter fødsel hvis alt er bra. Og da må man ha egne babyklær

Skrevet

Første var 50 cm og 3,3 kg. Hun brukte str.50 i 8 uker.

Andre var 49 cm og 3,3 kg. Hun brukte str.50 i 6 uker

Jeg ville hatt med str.50 på sykehuset om ikke du og faren er veldig høye og dere venter en stor baby.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Min nr 1 var 3130 og 48cm han SVØMTE i str 50'så jeg husker jeg kjøpte 1 sett i 40(?) og det brukte han lenge, ellers brukte han 50/56 i mange mnd. Men så skal det sies at han er over to år nå og har fortsatt klær i str 80 :)

Men føler jeg kommer til å få en kjempe denne gangen ;) haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...