Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Auda.... da ringer du en fiskeforhandler og spør om råd eller om de har ferdig utvannet klippfisk. Du serverer ihvertfall ikke den fisken du fortsatt ikke har vannet ut. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #4 Skrevet 24. august 2012 Server grandiosa istedet. Ingen som liker bacalao uansett!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Skyll skyll og skyll mange ganger dette kommer nok til å gå bra
Musemorbr / Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Kjøp frosne poser med ferdigbacalao på butikken, ta ut fisken og lag resten selv.
L-8 Skrevet 24. august 2012 #7 Skrevet 24. august 2012 Du får kjøpt ferdig utvannet klippfisk! Ellers går du for lettsaltet torsk som da trenger kortere koketid. Glem å vanne ut nå, uansett hvor mange ganger du skifter vannet vil ikke den fisken bli videre god til middag i dag.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #9 Skrevet 24. august 2012 Du må finne på en annen rett. For salt klippfisk er helt jævlig!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Huff!!! Har lovt bacalao for disse gjestene over et år nå (er over et år siden vi lovte å be de på middag til oss, så de har ikke vært her siden). Jeg har "spreng vannet ut" fisken nå, siden jeg husket på den like før to.. Altså fisken ligger i en stor kasserolle og vannet står konstant på, bytter ut alt vannet med jevne mellomrom, å håper dette kan være til hjelp.. + at gjestene blir forsinket, så sånn sett trenger vi ikke begynne å koke på maten før ca 1930-2000... håper det kan ordne seg.. blir det fiasko får jeg kjøpe takeaway HI
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #11 Skrevet 24. august 2012 Jeg kjøpte ferdig Bacalao på coop mega, og den syntes jeg var nyyyydelig! Har smakt mange forskjellige, men dette er faktisk en av de bedre Så blir det krise, kan du stikke innom en Coop butikk å se om de har!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #12 Skrevet 24. august 2012 Jeg har glemt pinnekjøttet og sprengvannet det på samme måte som deg. Det har blitt vellykket. Tror det går greit. Server velkomstdrink med masse alkohol:)
MღM Skrevet 24. august 2012 #13 Skrevet 24. august 2012 Jeg har glemt pinnekjøttet en gang. Fikk råd om å koke opp vannet med kjøttet i flere ganger for det tar visst ut en del av saltet. Vet ikke om det funker på klippfisk, men pinnekjøttet ble faktisk bra
humlesurr Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Jeg har glemt pinnekjøttet en gang. Fikk råd om å koke opp vannet med kjøttet i flere ganger for det tar visst ut en del av saltet. Vet ikke om det funker på klippfisk, men pinnekjøttet ble faktisk bra Det trikset funker fint på klippfisk også :-) Jeg gikk på samme blemma en gang og fikk råd fra fiskehsndkeren om å koke opp fiskestykkene tre ganger. Brukte rikelig med vann og byttet selvsagt mellom hvert oppkok.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) Bacalaoen ble FANTASTISK!!! :D Fisken ble ikke for salt i hele tatt! Gjestene var kjempe fornøyde og spiste godt og koste seg! Så da vet dere det til neste gang alle sammen, at det fungerer godt å bare konstant vanne ut (Det ble bare 5 timer da.. ) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå