Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei..

Er litt forvirret av alt dette og tenkte kanskje at dere visste råd :o)

I følge terminkalkulatorer på nett, har jeg eggløsning den 27.august.

Min kjæreste skal til være borte et par uker i Nordsjøen, reiser på søndag 26. og kommer tilbake om 2 uker.

Hvor nøyaktig er disse datoene ?

Hvis vi forsøker frem til han reiser, vil det likevel ikke være mulighet for å bli gravid ? Har vært litt uregelmessig mens i det siste, så håpet likevel at jeg kanskje kunne bli gravid denne måneden..

Og - hvor tidlig kan man teste seg ? Med CB eller strips ?

Takker for svar - er så spent !

Hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965307-eggl%C3%B8sning-og-sykluser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Kjør på i dagene før han reiser. Sæden kan overleve opptil 6 dager inni deg. :)

Hvor tidlig man kan teste seg varierer fra dame til dame. Jeg testet positivt 12 dager etter EL. Men som sagt varierer dette veldig. For å være sikker på når tid EL din finnes sted ville jeg tatt eggløsningstester. Den viser når du er mest fruktbar.

Lykke til! :)

Heisann. Kjør på i dagene før han reiser. Sæden kan overleve opptil 6 dager inni deg. :) Hvor tidlig man kan teste seg varierer fra dame til dame. Jeg testet positivt 12 dager etter EL. Men som sagt varierer dette veldig. For å være sikker på når tid EL din finnes sted ville jeg tatt eggløsningstester. Den viser når du er mest fruktbar. Lykke til! :)

Så bra !

Takk for svar ! :)

Sist gang var det ikke planlagt, så aner ikke hvor jeg var i syklusen.

Får kjøpe meg sånne EL-tester :)

Endret av Snø78

Ha sex fram til han reiser, fordi sæden kan overleve ett par dager inne i kroppen, og det er da muligheter for befrukting.

Mitt tips er å ha sex så sent som mulig den 26 før han reiser, for at sæden skal "overleve" lenger :)

"Dine to mest fruktbare dager i hver syklus er eggløsningsdagen og dagen før denne. Du kan også være fruktbar noen få dager før eggløsningen, siden sæden til partneren din kan overleve i kroppen din i flere dager. Samleie på disse dagene før eggløsning kan derfor også føre til unnfangelse." kopiert fra http://www.clearblue.com/no/ok-sjansene.php

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...