Snø78 Skrevet 24. august 2012 #1 Skrevet 24. august 2012 Hei.. Er litt forvirret av alt dette og tenkte kanskje at dere visste råd ) I følge terminkalkulatorer på nett, har jeg eggløsning den 27.august. Min kjæreste skal til være borte et par uker i Nordsjøen, reiser på søndag 26. og kommer tilbake om 2 uker. Hvor nøyaktig er disse datoene ? Hvis vi forsøker frem til han reiser, vil det likevel ikke være mulighet for å bli gravid ? Har vært litt uregelmessig mens i det siste, så håpet likevel at jeg kanskje kunne bli gravid denne måneden.. Og - hvor tidlig kan man teste seg ? Med CB eller strips ? Takker for svar - er så spent ! Hilsen meg
Mutter30 Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Heisann. Kjør på i dagene før han reiser. Sæden kan overleve opptil 6 dager inni deg. Hvor tidlig man kan teste seg varierer fra dame til dame. Jeg testet positivt 12 dager etter EL. Men som sagt varierer dette veldig. For å være sikker på når tid EL din finnes sted ville jeg tatt eggløsningstester. Den viser når du er mest fruktbar. Lykke til!
Snø78 Skrevet 24. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2012 (endret) Heisann. Kjør på i dagene før han reiser. Sæden kan overleve opptil 6 dager inni deg. Hvor tidlig man kan teste seg varierer fra dame til dame. Jeg testet positivt 12 dager etter EL. Men som sagt varierer dette veldig. For å være sikker på når tid EL din finnes sted ville jeg tatt eggløsningstester. Den viser når du er mest fruktbar. Lykke til! Så bra ! Takk for svar ! Sist gang var det ikke planlagt, så aner ikke hvor jeg var i syklusen. Får kjøpe meg sånne EL-tester Endret 24. august 2012 av Snø78
pusseluskan Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Jeg fikk råd om sex annen hver dag uti dager før el. Har man sex den dagen man har el er det ofte for sent.....
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Ha sex fram til han reiser, fordi sæden kan overleve ett par dager inne i kroppen, og det er da muligheter for befrukting. Mitt tips er å ha sex så sent som mulig den 26 før han reiser, for at sæden skal "overleve" lenger "Dine to mest fruktbare dager i hver syklus er eggløsningsdagen og dagen før denne. Du kan også være fruktbar noen få dager før eggløsningen, siden sæden til partneren din kan overleve i kroppen din i flere dager. Samleie på disse dagene før eggløsning kan derfor også føre til unnfangelse." kopiert fra http://www.clearblue.com/no/ok-sjansene.php Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå