mira76 Skrevet 24. august 2012 #1 Del Skrevet 24. august 2012 Det er sikkert mange som har rugetips, noen av kjerringråd- typen og noen av mer lege-råd-aktig art. Tenkte at det var kjekt å dele litt på denne kunnskapen, så oppretter denne tråden og håper å få lese mange gode tips. Selv har jeg kanskje ikke så mye å bidra med. Legen har rådet til å mosjonere mye de første ukene etter innsett, for å få bra blodgjennomstrømning. Etter ferskforsøket mitt fikk jeg det rett og slett ikke til, hadde endel smerter og orket liksom ikke. Om det var derfor det ikke gikk, vites jo ei, men tenker at om det blir flere ferskforsøk skal jeg tvinge meg ut å gå uansett smerter (etter første frysforsøk var jeg mye mer aktiv, og ble da også gravid- men de endte i MA, da...). Ellers sies det jo at koffein øker faren for spontanabort, så rugere bør begrense seg til 1-2 kopper kaffe om dagen. Svart te har ca halv mengde koffein ifht kaffe, og grønn te halv mengde av svart igjen b. Frukt- og urteteer er koffeinfrie alltid, tror jeg? Og det finnes jo koffeinfrie kaffevarianter Cola og Pepsi har en del koffein, det er lett å glemme, synes jeg. Jeg tror litt yoga også kan være en bra rugeaktivitet, ikke minst fordi det demper stress. Det er derimot endel øvelser man ikke bør gjøre hvis man er gravid. På YouTube ligger endel "yoga for pregnancy"-videoer man kan bruke. Myke klær og gjerne en yogamatte er alt du trenger! Nå er jeg spent på å høre deres rugetips Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965276-rugetips-anyone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaPingPong Skrevet 24. august 2012 #2 Del Skrevet 24. august 2012 Tror det er mer viktigere og leve normalt, men droppe hopping og stress.. Jeg personlig blir stresset og oppjaget av det her å hva jeg kan og ikke! Tung belastning er jo ikke bra i det første trimestere uansett! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965276-rugetips-anyone/#findComment-144488017 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solformørkelse Skrevet 25. august 2012 #3 Del Skrevet 25. august 2012 I mine tre offentlige forsøk hadde jeg så vondt etter egguttak, følte meg psykisk og fysisk elendig. Så da gjorde jeg veldig lite. Var "redd" for å gjøre for mye og å gjøre noe galt. Våget ikke å bære noe, var litt på tuppa kan du si. Etter forsøk i det private var jeg en helt annen. Etter egguttaket hadde jeg nesten ikke smerter. Jeg var psykisk og fysisk i fin form. Dette førte til at jeg klarte å leve helt normal. Jeg gjorde husarb, løftet litt på kasser (holdt på å flytte),handlet osv. Tenkte litt mindre på det denne gangen. Dette forsøket endte i graviditet og sitter nå med verden nydeligste jente. Det var nok ikke dette som var avgjørende, men viser bare at man kan leve normal og bli gravid. Jeg har googlet alt av rugetips og symptomer, men som mange andre sier så er jeg nå innforstått med at det å leve normalt er nok det beste, selv om det er vanskelig. ønsker dere lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965276-rugetips-anyone/#findComment-144489815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå