Gå til innhold

Flere med uttak/innsetting i slutten av september??

Anbefalte innlegg

Hei igjen!!

Etter 4 måneders venting har vi nå fått tid til nytt ICSI i september. Skal for første gang prøve såkalt "kortregime" på neste menstruasjon (i midten av september hvis alt går etter planen).

Er kjempe spent :)

Håper det er flere her med forsøk i september, alltid hyggelig å snakke med noen som vet hvordan man har det :)

:)

Fortsetter under...

Jepp. Venter på mens i september og antagelig innsett i naturlig syklus uke 39. Ventet siden mai, vært lange og litt vanskelige mnd. Men samtidig vært litt godt å. Gru-gleder meg til å komme i gang igjen. Gleder meg til at endelig er muligheten der til å få det til, men gruer meg til alle ting som må klaffe for å få dette til... Men tror på at før jul nå må d være en stor mulighet for at det er min tur, syns det er på sin plass med klaff nå:)

Skal forhåpentligvis starte med spray på tirsdag, må på ul først for å sjekke slimhinna. Har gått tre mnd på p-pillere for å stabilisere mensen, men har blødd i hytt å pine selv om jeg tatt pillere-:( så jeg er litt små nervøs om dagen. Jeg har fått ul time 21.sep så da får vi håpe på innsett og uttak uka etter. Hadde også et mislykka forsøk i mars, så nå håper jeg på flere egg siden jeg skal på over dobbel dose med sprøyter. Jeg holder til i Tromsø, hvor holder dere andre til da?

Ser ut som vi skal få gå gjennom uttak og innsett i slutten av september, muligens begynnelsen av oktober...

Akkuratt fått menstruasjon og venter på resepter og intrukser fra klinikkin.

Er vår første gang, og skal ha ICSI.

Legen har sagt at det må bli langt regime på meg på grunn av endometriosen...

Annonse

Gjest Jente07♥

Her kanskes primolut for å få mensen om ca en uke, så blir det forhåpentligvis innsett av fryseegg om litt over 3 uker. Blir såååå spennende, nesten 4 år siden sist jeg var i dette "gamet".

Da krysser vi alt for at det blir mange positive tester i oktober:-)

Skyttejente07: Jeg hadde også et mislykka IVF i mars og et mislykka frys i mai. Har vært leenge å vente.. Jeg holder til på Riksen :)

Håperpåønskerbaby: Jeg har også endometriose, men veldig lite. Blir veldig dårlig av nesespray og skal alikevel prøve kortregime. Litt nervøs for å prøve det siden det ikke er anbefalt, men de mener det skal gå bra, så jeg må vel bare stole på de!?!

:)

Krysser fingrene ;)

happyhamlet: Hva har du valgt? Og har du satt inn?

Selv begynner jeg på spray på fredag... Vært og hentet medisinene i dag og kjenner at jeg er megahormonell bare ved tanken på å starte prosessen!

Lumis: Jeg sliter med endometriosen ved eggløsning og menstruasjon, samt enkelte dager mellom dette også. I tillegg går jeg jo veldig ofte anspendt i musklaturen i underliv/bekken som følge av smertene som igjen fører til vondt bekken og korsrygg...

Jeg venter på tanta, skal komme i løpet av et par dager, pleier å være regelmessig! Så starter jeg med Puregon :) spennende!!

Håperpåønskerbaby: Jeg har aldri merket at jeg har endomerriose, de så det tilfeldig under lapraskopien. De tror heller ikke at det er grunnen til at jeg ikke blir gravid. Hvor lenge skal du gå på nesespray?

Happyhamlet: På Riksen får man sette inn 2 egg kun på siste forsøk. Har du bestemt deg ennå?? Jeg har selv kun satt inn 1 egg, har hørt at det ca. 5% større sjanse for graviditet ved 2 egg enn bare 1 :)

Lykke til :)

Lumis:

Jeg ble henvist til lapraskopi på grunn av tre måneder på rad med så sterke smerter at jeg ikke klarte jobbe eller fungere skikkelig til noe som helst, samt væske i buken...

Skal gå på nesespray i 3 uker før jeg skal til gynekologen og "sjekke ståa"...

Hos oss er hovedgrunnen til ICSI nå at mannen er steril, men de har virkelig tatt hensyn til endometriosen min føler jeg... :)

Håperpåønskerbaby: Det er bra de har tatt hensyn til det da :) Vi er såkalt "dårlig" match, så ICSI er også tingen for oss :)

Tror jeg også brukte nesespray i 2-3 uker ved forrige forsøk, ble ganske dårlig form av den, håper du slipper det! Jeg bare venter på å kunne starte med Puregon, begynner å bli utålmodig kjenner jeg, vil gjerne komme i gang ;)

Annonse

Mars: Jeg har brukt spray i 2-3 uker før oppstart av sprøyter begge gangene. Du har kanskje en diagnose som tilsier at du trenger litt ekstra nedregulering!? På Riksen sier de at nesesprayen brukes litt for deres del også, for å få kabalen til å gå opp med alle pasientene.

:) kan jo være noe sånt!?

Mars: Jeg har brukt spray i 2-3 uker før oppstart av sprøyter begge gangene. Du har kanskje en diagnose som tilsier at du trenger litt ekstra nedregulering!? På Riksen sier de at nesesprayen brukes litt for deres del også, for å få kabalen til å gå opp med alle pasientene. :) kan jo være noe sånt!?

Hei. Ja har en diagnose, men vet ikke om det er derfor... kan jo hende det!!! Når det gjelder den kabalen de har, så ser jeg den altså.... Uansett så er det bare å spraye i vei :-)

Her er første dag på spray unnagjort...

Merker at tankene og følelsene rundt alt kommer veltene,har på en måte bare "vært med snakket" til nå.

Var til ultralyd i går. Alt så bra ut, men var nærmere 14dager inn i syklusen enn de egentlige 21. Så i morgen begynner jeg med tabletter i tillegg for å framprovosere menstruasjon.

Neste kontroll 5.oktober, antar uttak og innsett i uka etter det...

Lumis: Håper det går bra på kontroll!!!

Alltid spennende å se om det er noen egg å hente!! Har ikke vært noe problem før, men nå er det første gang for meg på kort regime!!

Gru gleder meg til kontroll på mandag!!!

Lykke til til deg :)

happyhamlet: Hva har du valgt? Og har du satt inn? Selv begynner jeg på spray på fredag... Vært og hentet medisinene i dag og kjenner at jeg er megahormonell bare ved tanken på å starte prosessen! Lumis: Jeg sliter med endometriosen ved eggløsning og menstruasjon, samt enkelte dager mellom dette også. I tillegg går jeg jo veldig ofte anspendt i musklaturen i underliv/bekken som følge av smertene som igjen fører til vondt bekken og korsrygg...

heiiii=) Jeg har satt inn to embryo, blastosyster den 12 september, samt tar en hel haug med tbl. er kjempespent. kjennes ut som jeg er støl og stiv i magen. som om jeg går med et belte som er altfor stramt. skal ikke teste før 26 sept, og syns det er villt lenge å vente. har ikke noe annet sympt enn det jeg skrev.....satser på at det holder jeg;) <3

Dette blir kjempe spennende Happyhamlet ;) krysser fingrene for deg!!

Håperpåønskerbaby: Godt å høre at det går bra så langt :)

Selv var jeg på UL i dag og det så stort sett bra ut, men legen trodde kanskje jeg hadde en cyste :( og det er ikke så bra.. Sist jeg hadde det var eggene for dårlig kvalitet og forsøket ble avbrutt. Håper ikke det skjer denne gangen! Jeg skal ta Puregon i 3 dager til og antagonist i 3 dager.. Ny UL på torsdag :) blir spennende!!

Huse: Hvordan har det gått med deg??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...