Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går gravid med nr to og visste ikke kjønnet på vår første.

Nå vil samboeren min vite men ikke jeg:)

Syntes det var veldig gøy å se kjønn ved fødsel.

Alle i rommet sa: hva ble det!??

Hvis man selv vet spørr alle andre venner og familie noe jeg føler sånn på.

De har jo ikke noe med å være så nysgjerrig:) det er naturlig å spørre, men syntes det var veldig gøy å sende melding etter fødsel også.

"vi fikk en jente"! Med masse morsomme reaksjoner som:

"å er det sant! Vi var sikre på at det var gutt" gratulerer, det visste jeg nesten så kvalm som du var osv...;)

Hvis alle vet kjønnet kommer det reaksjoner som :

Gratulerer med jenta som endelig kom! :)

Har dere bestemt dere?

Fortsetter under...

Hei. Jeg har alltid gjerne ville visst kjønnet, men de er litt strenge på sykehuset jeg sogner til, så de forteller det bare hvis de er helt sikre. Så derfor har jeg kun visst det på nr 2, for der fikk vi to ultralyder pga lavtliggende livmor.

Tenkte bare å tipse deg om en løsning et par jeg kjenner har brukt på sine to svangerskap: Han ville vite babyens kjønn på UL, hun ville ikke, akkurat som dere. Løsningen deres ble som følger: Diskusjon rundt kjønn var ikke et tema under selve UL-undersøkelsen, men etterpå ga jordmoren faren en liten lapp der det sto hvilket kjønn de trodde det var. Og så måtte han holde dette hemmelig resten av svangerskapet! Synes det hørtes litt slitsomt ut jeg, men de påstår selv at det fungerte fint.

Gjest Mammantil2prinser

Jeg vet ikke kjønn. Eller fikk vite kjønn i uke 13/14 men det stoler jeg ikke på :)

På ordiær ul takket vi nei til å vite kjønn, men å er det såååå irriterende Mtp hva vi fikk høre på tidlig ul :(

Vi visste ikke på førstemann, og jeg har samme erfaring som deg! Spennende å se hvem som kommer :)

Denne gangen sier pappan at han kanskje vil vite det. Men jeg står fortsatt på at jeg ikke vil, så får vi se. En kollega av mannen visste hva de fikk mens kona ikke visste.. Men jeg vet ikke :) vi får bare se - å håpe det ikke går an å se :P

Vi ville ikke vite første gang. Dvs jeg ville ikke vite det, var det samme for han. Siden han var sjømann og kanskje var til sjøs når jeg skulle føde, fikk vi jordmora til å skrive det på en lapp og legge det i en lukket konvolutt. Denne skulle han da ta med seg på jobb, og åpne hvis han var på jobb.

Konvolutten lå i en hylle på kjøkkenet, helt til vi kom hjem fra klinikken:-) Ingen som skjønte hvordan vi klarte det, men jeg ville ikke vite det, så det gikk så bra så. Var ikke nysgjerrig en eneste gang.

Denne gangen valgte vi å få vite det. Var litt omvendt nå - han ville vite det, og det var egentlig det samme for meg.

Men vi tenkte også det var veldig praktisk mtp at vi har så mye jenteklær . Jeg har jo tatt vare på ALT eldste hadde av klær. Kjekt å få det vekk før babyen kom om det skulle bli en gutt.. Men ul viste en jente til :-)

Vi visste det ikke på første, og vil ikke vite nå heller:) er utrolig opplevelse å få overraskelsen på fødselsdagen :) det første folk spør om når de får vite at du er gravid, er jo om det er gutt eller jente.

Det er ganske gøy å "skuffe" dem med å si - ja, det blir spennende å se , når h*n kommer ;) også er det såååå mye morsommere og fortelle folk som er så spente, når babyen først kommer :) :)

Annonse

vi har visst d di andre gangene men,denne gangen vil vi ikke vite d for d er noe med spenningen pluss d å få vite d på fødestuen..for oss spiller det ingen rolle om d er gutt eller jente vi har både jenter å gutter men,etter forrige så kvitta jeg meg me alle baby klær å utstyr så vi har ikke klær te hverken gutt eller jente men,vi kjøper nøytrale klær nå så for vi shoppe som galne etterpå :) dette blir den siste hos oss så d er mye av grunnen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...