Nina76. Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Her tenker jeg kun på massage for velvære, ikke noe medisinsk eller noe slikt. På sykehjemmene her er det veldig stor etterspørsel etter folk som kan flikke litt på spesielt beina til de eldre. Det vil da være å gi de fotbad for å myke opp negle og hud, file bort hard hud på hælene, klippe negler, og eventuelt gi de massasje av fotbladet og tær for velvære. Dette vil jeg da måtte komme til å ta bittelitt betalt for, bare for å dekke transportkostnader frem til sykehjemmet, og de kremene/produktene jeg bruker. F eks 100 kr for en times behandling. Mer trenger jeg ikke da jeg gjør dette på fritiden ved siden av annen jobb mer som frivillig. Spørsmålet er da, er det noen klausul noe sted som kan hindre meg i å gjøre dette fordi jeg ikke er autorisert massør? Jeg har massert masse og har gått tre kurs fra massør/kiropraktor, men har jo ikke gått full utdanning. Jeg håper noen kan svare meg her. Det er jo så viktig å ta godt vare på våre eldre.
Tante Gustava Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Jeg vil tro du kan det så lenge du er ærlig på at du er ufaglært.
lille sprelle Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Det skal ikke være noe problem å utføre det du sier, så lenge du er klar på at du er ufaglært. MEN om sykehjemmet vil la deg slippe til er jeg mer skeptisk til.
Nina76. Skrevet 24. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2012 Jeg har jobbet for ett sykehjem før, og da gjorde jeg dette etter arbeidstid nå og da når jeg hadde tid. Da var det flere som ville betale meg for det, men da hadde jeg ikke noe regnskap eller firma eller noe så det ville blitt svart så jeg tok ikke i mot betaling. VET dere at det ikke er noe problem, eller tror dere? Jeg vil være helt sikker før jeg tar steget og oppretter firma for å få denne lille greia etter boka. Jeg har også sendt mail til norges massasjeforbund, men uten å få svar så langt.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. august 2012 #5 Skrevet 24. august 2012 Så lenge du ikke bruker noen autorisert tittel eller påstår at du er medlem i et autorisert fagforbund eller har en eller annen godkjennelse som du ikke har, kan du gjøre akkurat hva du vil så lenge du ellers har papirene i orden. Da tenker jeg på regnskap, forsikring etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå