Gå til innhold

trenger råd om hvilken type vogn

Anbefalte innlegg

jeg er veeeldig kresen på vogn. dette er første gang jeg skal ha barn, og jeg har da ikke peiling. vet bare hva jeg trenger i en vogn.

mine kriterier:

jeg skal gå MYYE.

god å trille på nysnø, kram snø, slaps....all slags vær

ikke tung å dytte.

lett å løfte

godt håndtak

4 hjul

hva bør jeg velge?

luftdekk/harde hjul

noe annet jeg burde tenke på i valg av vogn?

noen som har tips om hvilket merke jeg burde velge?

jeg kjøper helst brukt, og er det noen spesielle årsmodeller jeg burde styre unna, eller helst velge?

Fortsetter under...

Jeg jobber i barnehage så jeg har dyttet, løftet og bannet noen vogner i årene som har gått.

Jeg skal selv kjøpe vogn om ikke så lenge og kommer da til å gå for en duo vogn fra simo, 4 store hjul, stødig understell som ikke velter lett, god å trille, hard kalesje og stor bag del og sportsfelen kan legges helt flatt :-)

Jeg ville valgt en simo duo som er eldre enn 2012 model. Den har størst bag og sittedel av alle de store 4hjulingene. Men den fikk nytt design i 2012 og ble da mye mindre i bag og sittedel, så styr unna;)

Kjempe god å trille på allslags føre, lun å god og kan brukes ut vognperioden.

Jeg ville valgt en simo duo som er eldre enn 2012 model. Den har størst bag og sittedel av alle de store 4hjulingene. Men den fikk nytt design i 2012 og ble da mye mindre i bag og sittedel, så styr unna;) Kjempe god å trille på allslags føre, lun å god og kan brukes ut vognperioden.

får man kjøpt modeller før 2012 i butikker enda, eller burde man se etter brukt vogn da?

jeg har vært inne på emmajunga og simo sine nettsider. og jeg vil velge SIMO. ser ikke forskjell på duo og kombi jeg .

Annonse

Da må du nok kjøpe brukt ja.

Forskjellen på duo og kombi er at duo har separat bag og sittedel mens med kombi så har du en litt mindre bag som kan settes inni sittedelen. Jeg liker duo best fordi vognen blir lettere når man slipper å ha sittedel og bag på samtidig pluss at duo bagen er størst og kan brukes lengst.

valgte simo duo. ei tidligere kollega selger meg sin.

emma-vogner kan brukes til 3års alderen og simo til 4års alderen. i følge nettstedene dems, og da valgte jeg simo. syns ikke emma-vognene er så fine.

Hør masse bra om emmajunga mondial uo:) den skal jeg ha:) stor å god plass i bag å sportsdel:) 4 hjul, robust og stødig og ikke minst fin og se på :))

Da har du nok hørt feil, emmaljunga har ikke spesielt romslige vogner desverre. Men fine er de :)

Emajunga har skjønt det med å integrere myggnettingen i kalesja , men ellers liker jeg ikke kalesja på de vognene. Gleder meg masse til jeg skal kjøpe vogn ogkommer nok til å gå for sort/ mørk blå, He He det er nesten som å kjøpe ny bil, med masse ekstra utstyr :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...