Gå til innhold

Når tror/synes dere barna kan sove oppe i køyeseng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4-5 års alderen for tidlig? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen?

Skrevet

min nr 2 har hatt høy stompaseng siden han var 3. det passet ham.

han var flink å klatre og sengekanten hadde god høyde over madrassen.

se an barnet..

Skrevet

Min snart 5-åring sovv i overkøyen når vi var på campingferie i sommer. Jeg sov ikke godt, syntes jeg hørte at hun falt i gulvet stadig vekk... En av vennene til jenta mi ramlet i gulvet. Han er like gammel.

Det står anbefalt fra 7 år på køyesenger i butikken, og jeg tror vi venter i hvert fall et år til..

Skrevet

Mine sov i køyeseng fra eldste var 4, og han sov naturlig nok på toppen. Vi hadde sengehest på som gjorde slik at det bare var åpning der hvor stigen var, og det gikk veldig bra. Det var verre med han i underkøya, for han trillet ut rett som det var ;)

Omtrent sånn seng hadde vi:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00102452/

Skrevet

Når de mestrer å klatre opp og ned selv. Tenker det er ganske individuelt, når de er moden for det. Sover de rolig, våkner de mye på natta etc-

Her har eldstemann lagt i køyseng på topp siden han var 3 år.

2 åringen vi har nå kunne fint sove oppe, det er sengehest på sengen og barnet sover rolig. hun har ingen problem med å komme seg hverken opp eller ned. Nå sover hun i underkøyen fordi storebror syntes det er stas å ligge oppe.

Annonse

Skrevet

I prinsippet faller de ikke noe lettere ut fra en køyeseng enn en vanlig seng, så hvis de normalt aldri faller ut av senga, så er det ikke noe problem at de ligger øverst i en køyeseng. Hvertfall ikke hvis det er en god kant langs hele siden.

Vår sønn var ca 4,5år første gang han lå i køyeseng og det var ikke noe problem. Da han var ca5år lå han i en køyeseng uten ordentlig kant og det syntes jeg var mer ekkelt, da lå i tillegg lillebroren på 2år for første gang i vanlig seng uten kant i det hele tatt, så det ble lite søvn på meg den natta ettersom jeg lå og ventet på at begge skulle falle ut...

Skrevet

Min var 4 1/2 da hun begynte å sove øverst i køyesengen.

Skrevet

Det er vel avhengig av hvor rolig de sover? Min på snart 8 år ville jeg aldri puttet i toppen av en køyeseng. Vi finner ham fortsatt på gulvet med jevne mellomrom fordi han har trillet ut av sengen (vi ser til alle barna før vi legger oss, er da vi finner ham). Minstegutten på 5 år kunne vi derimot fint plassert i køyeseng fra rundt 3,5-4-4 års alder.

Skrevet

Min eldste fikk køyeseng når han var 3 og har det gikk helt fint.

Skrevet

Mine står opp om natta og er helt i svime, så selv om de klarer klatringen fint på dagen hadde de ikke gjort det om natta hvis de var veldig trøtte. 6 åringen har sovet oppe på hyttetur av og til, men da har hun fått beskjed om å rope hvis hun skal opp om natten så vi kan hjelpe henne.

Skrevet

4-åringen her sover stadig i køyeseng når hun sover inne hos storebror. Det har gått veldig bra til nå, selv om jeg har vært livredd for at hun skal falle ned. Fikk høre at vi burde legge noe som er høyere med kanten på siden hodet er (Vi har ei stor brødfjøl over sengehesten igjen).. Da skal de visst ikke falle ned :P Husker ikke helt hvorfor, men hadde vel noe med at hjernen registrerer om kroppen er utfor senga eller noe..

Men se an barnet, er det veldig aktivt om natten ville jeg ventet. Hvis ikke går det nok bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...