Von Hertelhofen Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Gullet mitt er snart 8 mnd og hun er begynt å spise skive til frokost. Men vi er veggiser. Har dere noen gode tips til hva jeg kan ta på skiva? Kan jeg bruke prim til så liten baby? Eller smøreost? Hva med egg? Er det forresten noen andre veggiser her som vil dele middagsoppskrifter til baby?
gggutt Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 vet ikke selv, men skal vel helst ikke gi melkeprodukter for 10 mnd. har jeg hørt..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 noe melke produkter vil gå greit, bare dere gir jernrik næring hver dag. Her drikker jenta på snart 6 mnd, 3 flasker med ku melk pr dag, hun tåler ikke mm eller mme, prøvd alt av mme, de ga ingen gode resultater, hun hadde forferderlig vondt, og da ble det testing av ku melk, alle plager forsvant. Man må rett og slett bare være bevist på at produkter med ku melk kan forhindre maksimalt jern opptak. Guttungen her spiste smøreost når han var 7,5 mnd.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Er ikke veggis selv, men nevner bare: ungen kan fint spise det samme som dere, bare du ikke bruker for mye salt. Har ei venninne som er veggis, og hennes datter spiste samme mat som resten av familien, den var bare delt godt opp, også var det blendet inn litt rapsolje, så magen ikke skulle bli hard. http://vegetarbloggen.com/2012/03/13/vegansk-lasagne/ Denne var forøvrig en slager for guttungen her når han var 8-9 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå