Gå til innhold

Skikkelig forkjøla- medisiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av fastlegen min at gravide bør ikke være redde å ta vanlig nesespray. Jeg brukte ikke sist jeg var gravid og forkjøla. Enda opp med biluhelbetennelse. Og fikk kjeft av legen min at jeg ikke hadde brukt nesesprayen.

Vanlig nesespray er ikke farlig for babyen, så det kan du bruke, og paracet. Det er jo selvfølgelig lurt å bruke så lite som mulig, spesielt av paracet har jeg hørt. Jeg har vært tett siden jeg ble befrukta for 3,5 måneder siden, jeg har prøvd alt og snakka med både leger og spesialister, jeg tar den Nhinox barnenesespray hver kveld for å få sove. Ikke noe YAY for slimhinnene, men ikke noe å si for babyen.

Jeg foreslår at du går på apoteket og spør der, og ikke hører på "gode råd" på et mammaforum.

Hey, "gode råd" du liksom, jeg sa jo at det ikke kom fra min fikse fantasi, men fra både fastlege, spesialist på fertilitetsklinikken på st. olavs og øre-nese-hals-lege. Og det betyr at jeg stoler mye mer på DET enn det de som har lest pakningsvedlegget på apoteket sier. Punktum.

Annonse

En lege har utdannelse i sykdomslære, diagnostisering og rett behandling. Men en lege har bare en brøkdel av farmakologien i sin utdannelse. Farmasøyter har hovedvekt av farmakologi, altså legemidlers virkning i kroppen og kroppens virkning på legemidlet. Derfor er det tryggest å spørre apoteket om virkningen av legemidler. Så vet du det.

Og ja, de to yrkesgruppene utfyller hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...