Gå til innhold

svimmel og kortpustet?

Anbefalte innlegg

Jeg er 10 uker på vei og siste dagene har jeg blitt så fryktelig kvalm, svimmel og kortpustet bare jeg gjør småting, som feks å dusje, lage middag, stå lenge....Jeg er hjemme fra jobb og prøver å ta det med ro. Men blir engstelig når jeg må sette meg av så lite aktivitet... Er det flere gravide som har hatt dette? Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143965023-svimmel-og-kortpustet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet så er det veldig vanlig, ingen grunn til bekymring! Dog en liten kilde til grenseløs irritasjon når jeg er på tur med mann og hund... Hehe...

Det som ev kan sjekkes er jernlager og blodprosent, om det er lavt kan det blir ekstra ille. De sjekker nok det når du er inne på 12-ukerskontroll og tar blodprøver, det gjorde de i alle fall til meg. For meg var det ingenting galt der, så for meg er det nok bare slik å være gravid! :)

Annonse

Det første graviditetstegnet jeg fikk var at jeg pustet som en hvalross og måtte slite meg gjennom joggeløypa mi, som normalt går som en lek, og jeg vil påstå at jeg er i ganske god form :)

Er 9+4 nå og blir også veldig lett anpusten og svimmel, og puster fortsatt som en hval når jeg trener.

Hihi mannen min lurte til og meg på hva jeg hadde drevet med når jeg kom ut fra dusjen i går for jeg pusta og peste så voldsomt :P

Har det sånn jeg og. Svimmel og peser bare jeg skal putte klær i vaskemaskinen. Blodtrykk og prosent var fine hos meg i dag så det er nok bare blodvolum eller noe sånt ja. Gikk det ikke over etterhvert skulle jeg komme inn igjen og ta stoffskifteprøver. Men det er ihvertfall helt vanlig å ha det sånn. Pleier å bedre seg rundt 16 uker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...