Gå til innhold

hvor mye brukte dere sportsdelen på emmaljunga?

Anbefalte innlegg

hadde emmaljunga med barn nr 2 og veldig fornøyd med bagdelen. men selen på sportsdelen er så høyt oppe. jenta mi ville opp allerede da hun var 6-7 mnd, da ble selene for store... hun tok tak på sidene og dro seg opp... ble skummelt med bagvogn om vi trillet tur når hun var våken, eller våknet i vogna. kjøpte meg en annen vogn i tillegg. Lurer på nå hvor mye penger jeg skal legge i en bagvogn om den kun blir brukt en liten stund... noen råd eller ideer? :) hadde vel en 2005 mod vogn om jeg husker riktig siden dette er 4 år siden.

Fortsetter under...

Jeg skal som jeg gjorde sist, kjøpe seler som du får kjøpt for eks på cubus. Liker ikke det at de på en måte er liksom "bindt" til den ryggen. Får litt mer frihet med den andre:)

Jeg har emmaljunga edge som jeg har brukt snart to år på gutten min. Gikk over til å bruke sportsvogna rundt 7 mnd for da ville ha opp å se. Platen i bagvognen er ikke egnet for å la barna komme opp å se, så jeg brukte pledd eller pute under madrassen frem til vi gikk over til sportsvogna. Han hadde da fortsatt god plass i vogna. Når det gjelder selene i sportsvogna er de håpløse, de passer hverken for små eller store barn. Min gutt på snart no år er alt for lang til selene, men har ellers god plass i vogna. Har gjort det samme som forrige innlegg og puttet inn ekstra seler. Min tanke når man skal velge vogn er det sportsvogna en bør legge penger på, mer enn bagvogna - for det er jo den som blir desidert mest brukt. Så lenge sportsvogna kan legges ned i liggestilling, kan den jo brukes til bra små barn..

Hei vi har en Emmajunga City Cross. Brukte sportsdelen fra ca 6-7 mnd. Det jeg gjorde var at jeg kjøpte et skinn med huller i så fikk jeg regulert selen kjempefint. Fungerte i vertfall for oss. Jenta vår er nå 2,5 år og vi bruker enda den vognen når vi skal gå lengre turer. Hunhar fremdeles god plass.

Takk for svar og gode tips :) Da har jeg litt å tenke på. Det som er positivt ifh bagdelen er at vogna er stødig og tåler at et barn klatrer på hjulene for å se oppi, tenker på søsken... mulig det blir en eldre emmaljunga og en ny sportsvogn. Må drasse vogna opp/ned trapper for å få den under tak :( Emmaljunga blir tung i lengden og den tar mer plass enn f.eks quinny som jeg vurderer som sportsvogn... bra jeg har termin først i januar så har jeg tid på meg til å bestemme meg. Må innom noen butikker å se på vogner og få noen tips..:)

Annonse

Vi kjøpte også et skinn (til 299,- eller noe på Barnas Hus). Var ikke tillaget for hull, men vi målte oss bare frem til hvor det var best å lage hull, og plasserte dem slik at guttungen fikk selene ut fra ryggen på vogna rett over skuldrene.

Vi begynte da han var 5 Mnd, kjøpte løse seler på barnebognhuset. Førstemann har sovet ute i vogn hele tiden, og vi bruker sportsdelen enda i bhg hvor han sover, han blir 3 år i nov så vår er godt brukt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...