Gå til innhold

Fler med dårlig selvtillit ?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri hatt så dårlig selvtillit som nå jeg er gravid..

Har vært overvektig hele livet men gått ned 37 kg på egenhånd.. Har ikke lagt på meg mer enn 5 kg hittil, men 10 tilsammen fra mitt "tynneste".

Er 28 uker i dag, og noen kan se at jeg er gravid, men har veldig liten mage i forhold til hvror langt jeg er på vei.

Men jeg føler at hele kroppen min bare ser rar ut. Alt er feil. Føler meg rett og slett utrolig STYGG! Begynner nesten å gråte bare jeg skal kle på meg på morran, og klær ligger rundt overalt, fordi ingenting "passer". Jeg vil ha ordentlig stor ballongmage, kanskje jeg vil føle meg bedre da..

Fler som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964997-fler-med-d%C3%A5rlig-selvtillit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Jeg har følt det slik hver gang siden nr2, var kun med nr1 jeg følte meg feiende flott og magen syntes tidlig. Med nr2,3 og (nå) nr4 uteble/-blir gravidmagen frem til uke 20++, føler meg bare kvapsete og småfeit og deppa. Gikk ned en del i vekt etter 3.fødsel (1 år siden) og var fornøyd i mai da klærne endelig passet og så ble jeg gravid igjen og tømte garderoben min med tungt hjerte idag:-( ingenting passer så det hjelper jo ikke akkurat på selvfølelsen og humøret :-( vi får trøste oss med at det skyldes biologiske forandringer og at tiden vil komme hvor vi føler oss feiende flott igjen :-)

Du er ikke alene. Jeg er ganske så overvektig og hadde en skikkelig plan om å endre meg og trene masse. Men vips så ble jeg gravid etter mye prøving..

Jeg er nå 26 uker og føler meg kjempestor. For magen min har vokst veldig uten at jeg har gått opp mer enn 1 kg.

Men når jeg ser meg selv i profil føler jeg enten at jeg ser KJEMPEFEIT ut eller at jeg er myyyye mer på vei enn det jeg er.

Jeg har prøvd å ta bilde av magen min, men begynner nesten å grine av hvor stygg den er :( Den stikker ut oppe også har jeg denne fett magen som "henger" nederst.

Også sååå mange som maser om å se bilde av magen min.. Er virkelig deprimerende til tider..

Og andre dager driter jeg i det. For ovenfra ser magen fin ut :P

Endret av Kakaoen
Gjest Mammantil2prinser

Kjenner meg igjen ja :( la på meg nesten 30kg med første, pga operasjon kunne jeg ikke røre meg på 3mnd å dette tok på!!:(

Startvekten min denne graviditeten var nesten samme som SLUTTVEKTA med første :( så pga det har jeg bare vert på en jordmor time, gruer meg rett og slett til å trø opp på vekta :(

Å de ekstreme bekkenplagene gjør meg veldig "handikappet" så trening kan jeg ikke gjøre :(

Men det verste er at nå kjenner jeg at en depresjon bygger seg opp :(

Uff.. Har bekkenplager selv. Har treningsstudio med svømmebasseng jeg kan bruke da. Så der er det bare jeg som er på latsia.. Men er jo helt utslitt også.

Depresjonen har kommet hit for lengst. Jeg håper bare at det går over før lillegutt kommer. At jeg ikke ender opp med noe fødselsdepresjon osv.

Ja, føler såå med deg! Jeg er litt i godt hold kan vi si. Jeg er ikke så langt på vei, men har fådd litt mage, som jeg selv sier er fordi magefettet dyttes enda mer ut.. Jeg har tørr hud, klør, flasser i hodebunnen, treg avføring, sorte ormer å flassende hud i hele ansiktet +++ min selvtillit er bare helt på bånn altså.. Vill bare låse meg inne å ikke komme ut på 6 mnd:(

Annonse

Du er ikke alene. Jeg er ganske så overvektig og hadde en skikkelig plan om å endre meg og trene masse. Men vips så ble jeg gravid etter mye prøving.. Jeg er nå 26 uker og føler meg kjempestor. For magen min har vokst veldig uten at jeg har gått opp mer enn 1 kg. Men når jeg ser meg selv i profil føler jeg enten at jeg ser KJEMPEFEIT ut eller at jeg er myyyye mer på vei enn det jeg er. Jeg har prøvd å ta bilde av magen min, men begynner nesten å grine av hvor stygg den er :( Den stikker ut oppe også har jeg denne fett magen som "henger" nederst. Også sååå mange som maser om å se bilde av magen min.. Er virkelig deprimerende til tider.. Og andre dager driter jeg i det. For ovenfra ser magen fin ut :P

Har det akkuratt som deg kakkaoen. Jeg prøøøøver og ikke tenke så mye på det, men lettere sagt enn gjort når man står forran speilet. Prøver så godt jeg kan og tenke på premien i enden av tunellen.. Har hatt noen koslige opplevelser også! For jeg var liveredd for at samboer ikke skulle kunne kjenne bølla før seeent i sv.skapet. Det ble heldigvis ikke slik.. + at møte med helsevesenet har gått myyye bedre enn forventet! Ingen styggheter! Og at innen neste svangerskap SKAL jeg ha gjort noe med kroppen først! Så det så!

Du er ikke alene. Jeg er ganske så overvektig og hadde en skikkelig plan om å endre meg og trene masse. Men vips så ble jeg gravid etter mye prøving.. Jeg er nå 26 uker og føler meg kjempestor. For magen min har vokst veldig uten at jeg har gått opp mer enn 1 kg. Men når jeg ser meg selv i profil føler jeg enten at jeg ser KJEMPEFEIT ut eller at jeg er myyyye mer på vei enn det jeg er. Jeg har prøvd å ta bilde av magen min, men begynner nesten å grine av hvor stygg den er :( Den stikker ut oppe også har jeg denne fett magen som "henger" nederst. Også sååå mange som maser om å se bilde av magen min.. Er virkelig deprimerende til tider.. Og andre dager driter jeg i det. For ovenfra ser magen fin ut :P
Har det akkuratt som deg kakkaoen. Jeg prøøøøver og ikke tenke så mye på det, men lettere sagt enn gjort når man står forran speilet. Prøver så godt jeg kan og tenke på premien i enden av tunellen.. Har hatt noen koslige opplevelser også! For jeg var liveredd for at samboer ikke skulle kunne kjenne bølla før seeent i sv.skapet. Det ble heldigvis ikke slik.. + at møte med helsevesenet har gått myyye bedre enn forventet! Ingen styggheter! Og at innen neste svangerskap SKAL jeg ha gjort noe med kroppen først! Så det så!

Så bra. Jeg har det ganske likt. Hadde forventa masse "kjeft" fra legen og jordmor, men har ikke hørt noe :)

Har du gått opp noe nå da?? Om jeg fortsetter slik jeg har gjort til nå er denne ungen en begynnende slankekur. (men tviler på at det skjer)

I dag tok jeg et kjempe steg og tok bildet av meg seg i profil i speilet. Sendte det til søstra mi som bor MAAAANGE mil unna, så venter spent på svar..

Og samboer fikk kjenne masse spark i går kveld siden mini da sparka masse på siden av magen. Tror han ble fornøyd da :)

Uansett størrelse så får en fantastisk premie til slutt. Er lkke like positiv som dette hver dag, så må kanskje bla tilbake og lese dette neste gang jeg får disse vonde tankene og skyldfølelsen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...