Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har lyst til å fettsuge "flanken", altså sideflesket mitt. Jeg har slank mage, men side-/ryggfettet går rett og slett ikke bort. Det er ikke vanvittige mengder, men nok til at jeg synes det er ubehagelig. Vil gjerne ta det bort og kjæresten min har tilbudet seg å betale (må bare poengtere at han ikke har mast og at dette med fettsugingen ikke har vært press fra han, kun noe jeg selv vil). Kan altså få gjort dette gratis. Enkelt og greit - eller? Jeg har litt problemer med å gjøre dette, kjenner jeg. For det første kjennes det utrolig forfengelig å skulle gjøre noe sånt, for dette er overhodet ikke et nødvendig inngrep, kun for utseendets skyld. Det andre jeg sliter med er ifht datteren min. Hun er bare tre og jeg kan jo skjule dette for henne, men jeg merker at jeg vil få en vond smak i munnen etterhvert som hun blir eldre og jeg skal lære henne å like seg selv som hun er, mens jeg vet at jeg selv har foretatt inngrep. Hva synes dere om å gjøre noe sånt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. august 2012 #2 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg synes ikke noe om det. Har sett bilder av mindre heldige resultat, og det er ikke særlig pent! At du synes det er ubehagelig sitter kun i hodet ditt, jeg er rimelig sikker på at ingen andre vil være enig med deg. Når det er sagt, så er det din kropp. Du trenger ikke å si det til noen, din datter har heller ikke krav på å vite noe som helst. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 23. august 2012 #3 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har ikke noe problemer med det. Føler mye bedre for fettsuging enn f.eks. slankeoperasjon som flere og flere unge late gjør. Uansett, jeg er feit nå, men da jeg var slank så gikk jeg alltid og drømte om å fettsuge leggene mine fordi jeg ikke har ankler det ser ut som det er noen som har fjernet 10 cm fra anklene/leggene. Men så tenkte jeg igjen at det kanskje hadde sett uproporsjonalt ut med lårene mine, så hadde jeg sikkert fettsugd dem, for så å ta rompa og tilslutt resten av kroppen Men nei, har ikke noe problemer med at folk tar fettsuging nei Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #4 Del Skrevet 23. august 2012 Om det blir slutt med kjærestne, føler jeg dette kan bli et "gjeldsproblem", samme hva som blir sagt nå.... En operasjon ER en operasjon, med de risikoer som ligger inne, og sideflanker er ikke det verste og få bort med riktig trening og kosthold. Ville prøvd det først. Etter og sett x-antall program om plastisk kirurgi, så har jeg dessuten lagt merke til at det folk fikser på, ofte er noe de er veldig hengt opp i , men perosnlig så har jeg sett at de kunne gjort mye annet FøR de tar og operere seg/operere den kroppsdelen, eller gjort ting med ANDRE deler av kroppen, og oppnådd et bedre resultat mtp kroppens utseende... Men de har liksom bare hengt seg opp i denne ene "feilen" og føler livet blir "Perfekt" bare de får den delen som de vil...Men tror ofte man da er på vei inn i en spiral... Trenign først, prøv og se kroppen i HELHET; prøv og distanser deg fra at det er DEG du ser i speilet, og vurdere deg ut fra at det var en annen. Er "Håndtakene" så ille, eller er det andre kroppsdeler osm skulle vært gjort noe med (og da ikke nødvendigvis kirurgisk) som kan gjøre at håndtak bli ikkeeksisterende/mindre/lite synlig? For du må være forberedt på komplikasjoner, og at du aldri kan løfte datteren din igjen. Det skejr veldig sjelden, men jeg harl iksom den ide i hodet mitt at om operasjonen KUN er kosmetisk (ikke fordi man får fysisk, potensiell farlige bi-virkninger av "feilen") så bør man ha det så ille at sel ven mislykket operasjon er bedre enn og gå rundt som en gjør pr i dag..Det er risikoen man tar, og det er resultat man faktsik bør være forberedt på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #5 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg syns at fettsuging er unødvendig. Man kan jo faktisk rette på dette selv med kosthold og mosjon. Om det faktisk er noe du vil lære datteren din, så må det jo være om å kunne spise sunt og finne glede i aktivitet? Slik vil hun også automatisk få et mye bedre forhold til kroppen sin. Men jeg er faktisk ikke mot kosmetisk kirurgi på generelt grunnlag, og har selv fått brystimplantater. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #6 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har gjort det, og resultatet ble så som så. Det er "håndarbeid", slik at det er ikke sikkert du får det så jevnt som det er nå. Problemet er at mesteparten av fettet kommer tilbake over få år. (Jeg vil si ca 2.) De gjenstående fettcellene utvider seg bare, og dette ble jeg advart om av legen på forhånd. Er man disponert for ekstra fett på problemområder - blir det bare sånn. Kroppen din vil alltid legge på seg der, kroppens lager. Hvis du ønsker å holde figuren må du leve på streng diett slik at du ikke inntar mer fett i kosten enn kroppen trenger. Vanskelig! Jeg skal ikke svartmale det helt, for jeg ville ikke ha hatt det ugjort Jeg så ille ut Men jeg trenger på nytt.. Jeg må godta å jevnlig fettsuge meg for å holde figuren(nei, ser ikke ut som en modell..). Dette blir dyrt gitt Noe som kan virke for sideflesk er cool-sculping. Du slipper narkose, sår og helingsprosess. Goggle dette, og se hvor enkelt dette er. Ida Wulff har visst gjort det (for hun trengte det selvfølgelig..!) kom innom bloggen hennes da jeg googlet. Hun har lagt ut bilder av dette. Mai 12 tror jeg. Jeg synes man skal gjøre den man ønsker selv, men man må ha litt selvinnsikt også. Noen blir vel overfladiske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #7 Del Skrevet 23. august 2012 ... Og implantatene mine betalte jeg forøvrig SELV, når jeg var 24 år. Jeg er veldig misfornøyd med magen min etter å ha fått barn, men mageflesk er det faktisk mulig å rette opp med kost og mosjon. Pupper kan man liksom ikke "trene opp" fra en A- til en B-cup. AB 09:33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #8 Del Skrevet 23. august 2012 ... Og implantatene mine betalte jeg forøvrig SELV, når jeg var 24 år. Jeg er veldig misfornøyd med magen min etter å ha fått barn, men mageflesk er det faktisk mulig å rette opp med kost og mosjon. Pupper kan man liksom ikke "trene opp" fra en A- til en B-cup. AB 09:33 Regner med det var viktig å få med det ja. Ellers, det du nevner i 9.33 er jo bare sprøyt. Man kan ikke trene/spotslanke deler av kroppen. Du snakker av uvitenhet. Ditt fagfelt er silikon, hold deg der! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #9 Del Skrevet 23. august 2012 Om det blir slutt med kjærestne, føler jeg dette kan bli et "gjeldsproblem", samme hva som blir sagt nå.... En operasjon ER en operasjon, med de risikoer som ligger inne, og sideflanker er ikke det verste og få bort med riktig trening og kosthold. Ville prøvd det først. Etter og sett x-antall program om plastisk kirurgi, så har jeg dessuten lagt merke til at det folk fikser på, ofte er noe de er veldig hengt opp i , men perosnlig så har jeg sett at de kunne gjort mye annet FøR de tar og operere seg/operere den kroppsdelen, eller gjort ting med ANDRE deler av kroppen, og oppnådd et bedre resultat mtp kroppens utseende... Men de har liksom bare hengt seg opp i denne ene "feilen" og føler livet blir "Perfekt" bare de får den delen som de vil...Men tror ofte man da er på vei inn i en spiral... Trenign først, prøv og se kroppen i HELHET; prøv og distanser deg fra at det er DEG du ser i speilet, og vurdere deg ut fra at det var en annen. Er "Håndtakene" så ille, eller er det andre kroppsdeler osm skulle vært gjort noe med (og da ikke nødvendigvis kirurgisk) som kan gjøre at håndtak bli ikkeeksisterende/mindre/lite synlig? For du må være forberedt på komplikasjoner, og at du aldri kan løfte datteren din igjen. Det skejr veldig sjelden, men jeg harl iksom den ide i hodet mitt at om operasjonen KUN er kosmetisk (ikke fordi man får fysisk, potensiell farlige bi-virkninger av "feilen") så bør man ha det så ille at sel ven mislykket operasjon er bedre enn og gå rundt som en gjør pr i dag..Det er risikoen man tar, og det er resultat man faktsik bør være forberedt på. Det er ingen som helst fare for at jeg må betale dette tilbake om det blir slutt, såpass kjenner jeg han. Dessuten har vi planlagt å gifte oss neste sommer, så er ikke noe bekymret der, altså Jeg er ikke overvektig nå og jeg har vært enda tynnere enn jeg er, men dette er rett og slett et område jeg ikke klarer å slanke bort. Det er der åkke som og det irriterer meg grenseløst. Jeg er ikke bekymret for at det skal gå galt mht operasjonen, men det kan jo, som du sier bli sånn at man ser for seg at det skal bli perfekt og så finner man plutselig noe annet som er feil og så er man i gang. Vanskelig, dette.. :/ HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #10 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg syns at fettsuging er unødvendig. Man kan jo faktisk rette på dette selv med kosthold og mosjon. Om det faktisk er noe du vil lære datteren din, så må det jo være om å kunne spise sunt og finne glede i aktivitet? Slik vil hun også automatisk få et mye bedre forhold til kroppen sin. Men jeg er faktisk ikke mot kosmetisk kirurgi på generelt grunnlag, og har selv fått brystimplantater. Skrev det i et annet svar her også: Jeg er ikke overvektig og har vært tynnere enn jeg er nå, uten at det har gått bort. Jeg får det rett og slett ikke bort ved trening/slanking. Er jo ikke uvanlig at man har enkelte steder på kroppen man ikke klarer å slanke og dette er mitt. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. august 2012 #11 Del Skrevet 23. august 2012 Problemet da er at de fjerner fettcellene. Når du da legger på deg igjen på samme området vil resultatet bli ujevnt og bulkete, fordi du ikke har et jevnt lag med fettceller igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #12 Del Skrevet 23. august 2012 Problemet da er at de fjerner fettcellene. Når du da legger på deg igjen på samme området vil resultatet bli ujevnt og bulkete, fordi du ikke har et jevnt lag med fettceller igjen. Hva om jeg ikke legger på meg, da? Jeg er som sagt ikke overvektig og har (minus barnefødsler, som jeg er ferdig med) hatt den samme vekta, pluss-minus 5 kg i 15 år. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484640 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #13 Del Skrevet 23. august 2012 Problemet da er at de fjerner fettcellene. Når du da legger på deg igjen på samme området vil resultatet bli ujevnt og bulkete, fordi du ikke har et jevnt lag med fettceller igjen. Hva om jeg ikke legger på meg, da? Jeg er som sagt ikke overvektig og har (minus barnefødsler, som jeg er ferdig med) hatt den samme vekta, pluss-minus 5 kg i 15 år. HI +- 5 kg i 15 år? Det er fett som kommer på kroppen og fettreservene dine fylles først, dette må du være klar over(jeg tok det ikke så seriøst). Jeg gikk opp 3-4 kg på to år, og det meste la seg der det hadde vært. Det er en ytterst liten forskjell fra før _ men den er liten! Hvis du så syns du må slanke deg igjen etter en tid vil ikke disse utvidete fettcellene gå ned igjen til "sugetidspunktet". I tillegg dette med bulkete hud, legen klarer ikke alltid suge det jevnt. Var undervektig da jeg opererte. #6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144484660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #14 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #15 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Hvorfor får du ikke lov? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #16 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Hvorfor får du ikke lov? Fordi han har sett noen stygge eksempler på komplikasjoner etter plastikkirurgi og mener det ikke er verdt risikoen ved å operere seg hvis man ikke "må". Og så syns han jeg er fin som jeg er da. He he Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #17 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Hvorfor får du ikke lov? Fordi han har sett noen stygge eksempler på komplikasjoner etter plastikkirurgi og mener det ikke er verdt risikoen ved å operere seg hvis man ikke "må". Og så syns han jeg er fin som jeg er da. He he Hvis du plages med det og føler deg uvel, og ønsker å ta operasjon og har råd til det SELV, så kan han ikke NEKTE deg å gjøre noe med din egen kropp. hadde du nektet ham en operasjon for at han skulle føle seg bedre, bare fordi du synes det ikke er livsnødvendig? Forresten, til hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #18 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Hvorfor får du ikke lov? Fordi han har sett noen stygge eksempler på komplikasjoner etter plastikkirurgi og mener det ikke er verdt risikoen ved å operere seg hvis man ikke "må". Og så syns han jeg er fin som jeg er da. He he Hvis du plages med det og føler deg uvel, og ønsker å ta operasjon og har råd til det SELV, så kan han ikke NEKTE deg å gjøre noe med din egen kropp. hadde du nektet ham en operasjon for at han skulle føle seg bedre, bare fordi du synes det ikke er livsnødvendig? Forresten, til hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. R Jeg vet da at han ikke kan nekte meg det. Men en god bh og en hold inn trude gjør underverker. Men hvorfor trumfe gjennom noe slik bare fordi jeg kan? Vi er gift vi skjønner du og blir enige om større avgjørelser. Tenk så kjipt å gjøre noe slik uten å være enige om det og så havne på sykehus med AB og sårskift i ukesvis? Ja det gjør underverker for samlivet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #19 Del Skrevet 23. august 2012 Mannen min er lege og jeg får ikke lov til å operere hverken pupper ( De er litt saggy etter 4 graviditeter). Samme med magen. Det er en del ekstra hud der som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har bmi på 21, så er ikke overvektig. Trener 6-8 t hver uke, men disse problemene skulle jeg gjerne kvittet meg med. Men som sagt, hverken hengepupper eller daukjøtt på magen går det an å trene/slanke bort. Hadde det vært opp til meg hadde jeg glatt operert meg! Hvorfor får du ikke lov? Fordi han har sett noen stygge eksempler på komplikasjoner etter plastikkirurgi og mener det ikke er verdt risikoen ved å operere seg hvis man ikke "må". Og så syns han jeg er fin som jeg er da. He he Hvis du plages med det og føler deg uvel, og ønsker å ta operasjon og har råd til det SELV, så kan han ikke NEKTE deg å gjøre noe med din egen kropp. hadde du nektet ham en operasjon for at han skulle føle seg bedre, bare fordi du synes det ikke er livsnødvendig? Forresten, til hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Jeg ønsker dokumentasjon på din påstand om at fett er noe man kan slanke vekk. Når du skriver det slik, betyr det alt fett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #20 Del Skrevet 23. august 2012 hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Kjenner jeg nesten blir litt provosert av enkelte her, som insinuerer at jeg ikke trener, eller spiser sunt, eller umulig kan ha gjort nok for å få det bort. Jeg har gjort det jeg kan! Jeg er normalvektig! Det er en velkjent sak at visse fettansamlinger kan sitte som støpt uansett hva man gjør (noe ridebukselår er et godt eksempel å¨). Jeg er ikke ute etter moralpreken om at jeg burde gjøre ditt eller datt, jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht det problemet jeg føler at jeg har, gitt det at jeg faktisk ikke er overvektig! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cruella De Vil Skrevet 23. august 2012 #21 Del Skrevet 23. august 2012 Hei, i og med at fettsuging er en operasjon som krever narkose, ville jeg ikke gjort det hvis jeg var deg. Det er jo alltid en risiko forbundet med operasjoner, og er det egentlig verdt å ta en slik risiko pga. "litt sideflesk"? Og som andre skriver over her, kan resultatet være ganske varierende, særlig over tid. Har du prøvd å snakke med en treningsekspert om det er noen konkrete øvelser som kan hjelpe på akkurat det området? Det kan jo være verdt et forsøk? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #22 Del Skrevet 23. august 2012 hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Kjenner jeg nesten blir litt provosert av enkelte her, som insinuerer at jeg ikke trener, eller spiser sunt, eller umulig kan ha gjort nok for å få det bort. Jeg har gjort det jeg kan! Jeg er normalvektig! Det er en velkjent sak at visse fettansamlinger kan sitte som støpt uansett hva man gjør (noe ridebukselår er et godt eksempel å¨). Jeg er ikke ute etter moralpreken om at jeg burde gjøre ditt eller datt, jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht det problemet jeg føler at jeg har, gitt det at jeg faktisk ikke er overvektig! HI Men vær forberedt på at du meget mulig vil legge på deg på AKKURAT samme plass igjen. Særlig om du skal ha flere barn, har også hørt (men vet ikke om det er sant) at man lettere får strekkmerker om man blir gravid ETTER fettsuging og annen mageplastikk, så og vente til man er ferdig med barn kan kanskje være en ide? ELlers så mener jeg at fettsuging på "punktområder" er nettopp det fettsuging er til for. Ikke som slanking eller få bort de "siste kilo/cm";- men som et redskap for og fjerne "umuligflekker": Og det er jo det du snakker om Men det er dette med at du bare har ett barn, og sikkert kommer til og få flere, og at mann/kjæreste skal betale som hadde gjort at jeg personlig ville vente. Har jo sett de som fettsuger mage. lår eller overarmer også ser man at hun er jo overvektig, faktisk....Da lurer jeg litt på hva kirurgen EGENTLIG tenker...Flat mage, men overvektig ser rarere ut enn en "fleskemage" kombinert med overvekt, synes jeg. Det er i det minste naturlig. Lette etter bilder av dette (har jo sett det i en del TV_program) men fant det ikke. Men dere skjønner kanskej hva jeg mener:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #23 Del Skrevet 23. august 2012 hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Kjenner jeg nesten blir litt provosert av enkelte her, som insinuerer at jeg ikke trener, eller spiser sunt, eller umulig kan ha gjort nok for å få det bort. Jeg har gjort det jeg kan! Jeg er normalvektig! Det er en velkjent sak at visse fettansamlinger kan sitte som støpt uansett hva man gjør (noe ridebukselår er et godt eksempel å¨). Jeg er ikke ute etter moralpreken om at jeg burde gjøre ditt eller datt, jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht det problemet jeg føler at jeg har, gitt det at jeg faktisk ikke er overvektig! HI Jeg prøver å støtte deg - men samtidig opplyse deg da jeg har gjort dette Velg fettsuging om du vil, ingen har noe med det! Jeg prøvde å fortelle deg at du kanskje skal se på andre måter å bli kvitt fettet på, da fettsuging ikke er varig(selv om ordet "varig" brukes på sidene til klinikkene) og fettsuging er en operasjon i narkose som kan gi alvorlige komplikasjoner i noen tilfeller. Jeg skrev også at jeg var undervektig, vel.. ikke helt sant da jeg sjekket BMI nå var den 19, men jammen tynn nok! Jeg følte jeg var skinn og bein på resten av kroppen. I tillegg sugde kirurgen bort nesten 2 liter på to plasser. Hvor tynn skulle jeg liksom ha slanket meg for å slanket bort 1 liter fett på en liten plass??? Kirurgen fortalte meg at jeg hadde ikke klart å trene bort fettet om jeg så hadde trent som feks Jodie Marsh. Jeg forstår du har et problem og at det ikke bare er å slanke det vekk. Flere av disse som svarer har ikke erfaring i det de svarer på. Prøv å google litt å sjekke forskjellige måter å fjerne fett på, for det er flere måter enn bare mekanisk fettsuging Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #24 Del Skrevet 23. august 2012 hovedinnlegget: synes INGENTING om fettsuging. Fett er noe man kan slanke bort. De fleste KAN gå ned i vekt med riktig kosthold og mosjon. Fjerning av hud som gnager og gir sår, eller pupper som henger som to slappe filler og gir sopp mellom puppene og brystbeinet, er noe helt annet. Kjenner jeg nesten blir litt provosert av enkelte her, som insinuerer at jeg ikke trener, eller spiser sunt, eller umulig kan ha gjort nok for å få det bort. Jeg har gjort det jeg kan! Jeg er normalvektig! Det er en velkjent sak at visse fettansamlinger kan sitte som støpt uansett hva man gjør (noe ridebukselår er et godt eksempel å¨). Jeg er ikke ute etter moralpreken om at jeg burde gjøre ditt eller datt, jeg lurer på hva jeg skal gjøre ifht det problemet jeg føler at jeg har, gitt det at jeg faktisk ikke er overvektig! HI Men vær forberedt på at du meget mulig vil legge på deg på AKKURAT samme plass igjen. Særlig om du skal ha flere barn, har også hørt (men vet ikke om det er sant) at man lettere får strekkmerker om man blir gravid ETTER fettsuging og annen mageplastikk, så og vente til man er ferdig med barn kan kanskje være en ide? ELlers så mener jeg at fettsuging på "punktområder" er nettopp det fettsuging er til for. Ikke som slanking eller få bort de "siste kilo/cm";- men som et redskap for og fjerne "umuligflekker": Og det er jo det du snakker om Men det er dette med at du bare har ett barn, og sikkert kommer til og få flere, og at mann/kjæreste skal betale som hadde gjort at jeg personlig ville vente. Jeg har to barn og er ferdig med å få. Kjæresten har også barn og det blir ingen felles, det har vi bestemt oss for. Hadde ikke vurderte et slik inngrep dersom jeg visste jeg kom til å få flere. Grunnen til at jeg nevnte jenta mi (jeg har også en gutt) var at jenter oftest er mye mer sårbare når det gjelder å være kritisk til eget utseende. Jeg er så usikker på hva jeg føler ifht dette om hun noensinne skulle finne ut at mamma var såpass misfornøyd. Hva vil det gjøre med hennes selvbilde og tanker om å være god nok? At kjæresten min tilbød seg å betale skyldes rett og slett at han tjener mye og for han hadde det ikke vært store innhogget i lommeboka. Jeg tjener bra jeg også, men ikke i nærheten av det han gjør. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485324 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkKværner Skrevet 23. august 2012 #25 Del Skrevet 23. august 2012 Hei Hi Jeg tenker at har du lyst, så gjør det. Jeg har selv tatt silikon (ikke helt det samme). Jeg tok silikon for min egen selvfølelse. Jeg var så flat brystet at selv de minste bh cupene var for store for meg. Jeg følte meg så lite kvinnerlig, at det gikk på selvfølelsen løs. De rundt meg, var negative. De syntes jeg så bra ut osv osv. Vell, det spiller ingen rolle hva andre mente om meg, når jeg følte meg som en " flatbrystet mann". Jeg er super fornøyd med mitt valg, det var rett for meg å ta operasjonen. Du bør være klar over er risikoen, noe du helt sikkert har satt deg inn i. Risiko er det ved alle operasjoner. Jeg kan ingenting om den type operasjon du skal ta, men resultatet pleier det å bli bra? Er det noen prosentandel som blir fornøyde/misfornøyde med operasjonen? Kirurgen/klinikken du velger bøs du også sette deg godt inn:) HVilket rykte har klinikken f.eks:) Jeg har ingen barn. Jeg vet ikke hvor åpen jeg kommer til å være med min operasjon i forhold til en evt datter. Jeg har tenkt på det også Men dette er snakk om en operasjon. Ikke har jeg tatt mye silikon heller, så det syntes ikke at jeg har det når jeg går i bikini (mange kjente og ukjente som sier det).. Dessuten tror jeg ikke din datter vil få en kjempe trang til å fettsuges, bare fordi "mamma har gjort det". Jeg syntes du skal ta å gjøre det DU har lyst til. "Kosmetisk operasjon" , "jålete", jeg har hørt det meste jeg også Kunne ikke brydd meg mindre, mitt valg og jeg har fått det resultatet jeg ønsket. En kropp jeg føler meg som en kvinne i:) Som sagt silikon og fettsuging er ikke helt det samme, men grunnen til at du tar det er mye av det samme som gjorde at jeg tok mitt valg. For å føle seg vel:D Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964991-hva-synes-du-om-fettsuging/#findComment-144485332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå