Gjest Kira bjeffer! Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Vår eldste blir snart 3 år, og hun var veldig nysgjerrig på de andre som gikk på ski i fjor. Er dette en passende alder å få sitt første par med ski?
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Eldste var 3 1/2 og minste var 3. Ble jo ikke lange turene, men begge syntes det var stor stas
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Eldste var 2,5år og yngste var litt over 1,5år da han gikk på ski første gang. Vi hadde helt sikkert ventet lenger med yngste hvis ikke han hadde vært veldig interessert i hva storebroren gjorde. Det ble ikke så veldig lange turer, men noen lengder i hagen ble det i løpet av vinteren Ingen grunn til å vente hvis han viser interessen, men pass på at dere kjøper ski som sitter ordentlig på foten. Enten med ordentlige skisko eller så må dere prøve at skiene sitter godt på skoen hvis dere kjøper ski til å sette på vanlige sko.
Musemorbr / Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 De står i uthuset og venter på sne, så han blir vel 22-23 måneder når de skal prøves første gang. Jeg er vant til at 2åringer får prøve seg på ski. Sikkert tidligere ute i nord enn i sør.
TøffiTrynet☠ Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Våre har alle fått i 2 års-alderen. Skikkelige ski, med skisko. Skoene var litt store til å begynne med, men såle og tykke sokker gjorde at det gikk greit likevel.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Oj, så tidlig ute dere er da Da tror jeg nok at vi skal kjøpe ski til henne denne vinteren. De får lov til å ha med seg ski i bhg, bare for å gå rundt i en bitteliten løype de har lagd. Så da kan hun øve seg litt der i tillegg!
verdens heldigste mamma Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Eldste var 14 mnd og nestemann var nesten 2 år. Og større skientusiaster skal du lete lenge etter!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 2 og 3 år gamle. å fy for et slit det er, de faller og gråter og ståker og vil ikke. Man drar dem, skubber dem, oppmutrer, lokker og lurer. Man husker så inderlig vel, klabbete gamle åsnes tre ski, appelsin og kviklunch. Og tårer som trillet ned kalde barnekinn. Men det blir så bra til slutt :-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Her begynte eldste å gå på ski når hun var 11mnd, samme mnd som hun lærte å gå. Farfar hadde kjøpt ski så de måtte prøves og jeg sto nesten i sjokk da det så ut som hun var født med ski på beina, og siden så har det vært vanskelig å få de av. lillesøster var vel like gammel når hun sto på ski for første gang hun også, men hun har ikke tolmodigheten til å stå på ski så der går de på og så av igjen. Men hun klarer å stå, det er ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2012 #11 Skrevet 22. august 2012 Begge fikk rett før de ble to, til jul.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 22. august 2012 #12 Skrevet 22. august 2012 Mille skal få langrenn ski og slalåmski denne vinteren, i november vil hun være 20 mnd. Vi begynner tidlig i min familie, men vil hun ikke er det selvsagt ikke press. Langrenn første 2 mnd så slalåm greit å få inn balansen med langrenn først. Da jeg var skitrener var de minste på kurset 2, så alder er ingen hindring så lenge barnet selv ønsker det =) Om noen kverulerer skal jeg ikke sette hun utfor slalåmbakken alene altså!
Cornelianelia Skrevet 22. august 2012 #13 Skrevet 22. august 2012 Eldste var 2,5 da hun fikk ski. Minste overtok storesøsters ski og gikk på dem rett før ham fylte to år. Begge er kjempeglade i å gå på ski om vinteren. Sist vinter kunne vi gå turer på et par kilometer sammen. Da var de 5,5 og nesten 3 år.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. august 2012 #14 Skrevet 22. august 2012 Ca 20 mndr. Ordentlige ski, med skistøvler, ikke no' reimer og dritt.
Nordhagenjentene :) Skrevet 22. august 2012 #15 Skrevet 22. august 2012 Hun ble 2,5 i romjula og hadde da sine første ski - kjøpt brukt på Finn.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå