Heada Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Hun lager så mye styr HVER ENESTE KVELD. Hun skal aldri legge seg. Hun krever at jeg skal ligge med henne til hun sovner. Det har jeg gjort i lange perioder fordi jeg er så lei av skrikinga. Men jeg syns det er greit så lenge hun sovner fort. Men etterhver tar det 1,5 time før hun sovner. Og det klarer jeg ikke. Har ting å gjøre på kvelden. Så nå må jeg få henne til å sovne uten meg i senga. Det blir jo my skriking og mye bæring tilbake til senga. Jeg gir hele tiden etter for kompromisser. Ikveld sa hun at hun ville lese bok. Så jeg ga henne boka og sa vær så god. Så nå sitter jeg her og hører at hun gjør ting inne på soverommet og klokka er 2050. Jeg vil bare ikke høre skriking, men samtidig vil jeg heller ikke at hun skal være våken halve natta. Ikke sover hun på dagen heller. Føler meg som en håpløs mamma som ikke klarer å holde styr på ungen sin. Foreldrene mine er ikke hjelpsomme fordi det er så" enkelt "når hun er hos dem. Da sovner hun på 5 minutter. Enten legger de seg med henne eller så sitter de sammen med henne. Og pga at de sier dette så har jeg tenkt jaja.. kan jo bare legge meg med henne. Men som sagt, det går ikke i lengden. De ti minuttene blir utvidet til 90 minutter. Derfor føler jeg ikke at det er noe støtte å få fra dem i arbeidet med å få hun til å legge seg selv. Ellers er jeg alene og har ingen mann som kan bidra. Ja... Det ble langt... Klarer du å se hva som kan gjøres eller endres på? Liker Svar Multisitat
sillyfilly og Olivia Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Jeg holdt på å si, "bare la henne holde på". En stund. Jeg har ingen erfaring på dette området, men jeg føler at kanskje du styrer litt for mye med legging? Jeg vet ikke jeg altså. Ha en fast rutine, og når det er natta så er det natta. Bær henne inn i senga og si god natt nå må du sove de 3 første gangene hun står opp. Deretter bare bærer du henne i senga uten å si noe. Og dette gjør du helt til hun gir opp og sovner. Det kommer til å være tungt!! Men jeg tror det hjelper. Så det på Supernanny ei gang Og om hun styrer før hun legger seg. Hva så? Så lenge hun ikke skriker tenker jeg at det er greit. Selv har jeg ei jente som bruker bortimot en time på å sovne, men bare koser seg med å lese bok og kanskje synge litt. Det er ikke noe problem for min del. Jeg mener ikke å angripe deg på noe vis, bare gir deg mine tanker. Kanskje det ikke hjelper overhode.
det er berre mordi Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Ikke gi etter. La henne få beskjed om at nå skal dere lese en bok og synge en sang, og hold deg til det. Så sier du god natt og forlater rommet. Når hun står opp igjen, tar du henne inn på rommet igjen, rolig, og sier god natt. Neste gang, og gangen etter det, og gangen etter deeeeet, leier du henne bare tilbake på rommet uten å si noe. Ingen øyenkontakt og helt rolig. Hun holder nok på i en time første gangen, som min gjorde, men så blir det kjedelig uten respons, og hun holder senga etterhvert. Det fungerte i alle fall her. Min får lov å styre på rommet sitt, så lenge hun ikke kommer ut av det. Av og til varer det og rekker det, men det får så bare være;) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå