Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 26 og har klart å bli ordentlig forkjølet! Det startet med 4 dager med hodepine, stive ledd og muskler og vond hals. Nå ligger jeg utmattet med tett nese og er ekstremt slapp i formen. I tillegg har jeg begynt å hoste opp gule slimklomper og det klør i hals og bryst. Noen som har tips til evt hostesaft eller om jeg burde kontakte lege? Dette kan vel ikke "plage" min lille på noe vis?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964881-hoste-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt masse med hoste og tungpusthet og måtte til slutt gå til legen da kroppen sa stopp.. Er ikke farlig for den lille iallfall, men ubehagelig for en selv! Siden hoste er en vanlig bieffekt av graviditeten i sammen med tette bihuler kunne hun ikke med sikkerhet si hva som feilte meg, men fikk penicillin som ikke var farlig for den lille! Nå på dag 3 er jeg betydelig bedre! :-) En kan bruke hostesafter som tussin og også tabletter som repsils!

Jeg har slitt masse med hoste og tungpusthet og måtte til slutt gå til legen da kroppen sa stopp.. Er ikke farlig for den lille iallfall, men ubehagelig for en selv! Siden hoste er en vanlig bieffekt av graviditeten i sammen med tette bihuler kunne hun ikke med sikkerhet si hva som feilte meg, men fikk penicillin som ikke var farlig for den lille! Nå på dag 3 er jeg betydelig bedre! :-) En kan bruke hostesafter som tussin og også tabletter som repsils!

Takk for svar! Da prøver jeg tussin og blir sengeliggende til vertfall over helgen! ;)

Jeg fikk tillatelse til å bruke solvipect av legen, hostesafter som inneholder morfinpreparater som noskapin og cosylan er fyfy deluxe, og må absolutt ikke brukes.

Er nå i min femte uke med vekslende lungebetennelser/bronkitter og hoster stadig til jeg brekker meg og kaster opp :o( Andre penicillinkuren nå, så får vi se om den får noe virkning.

Tidligere er det bare noskapin som har fungert greit på hosten min, men den er visst veldig farlig for fosteret og kan medføre misdannelser og abort, så den forsvant i søpla så jeg ikke skulle bli fristet i desperasjonen.

Annonse

fikk bronkitt/influensa for 3 uker siden. ble bedre etter 10 dager sånn ca, men hostingen har ikke sluppet taket enda. verst om morgningen og når jeg legger meg på kvelden. da kan jeg hoste til jeg brekker meg. får skikkelig vondt i midjen på begge sider når jeg hoster også. tror innvollene har allerede blitt presset til sidene av livmoren og dulter bort i ribbebena når jeg hoster.

Nå er jeg på 7. Dagen med penicillin og endelig har jeg begynt å bli ganske så bra! Vært på tur og gått 6 km!! Syns det gikk helt greit med unntak av de værste bakkene da..

Flott!

6 km er bare drøm for meg.. Jeg forsøkte meg på 0.5 km i går, og peste som en ja... peste, puls som dundret og ben som ikke ville gå lenger.. Men en dag, snart, skal jeg klare ihvertfall 3km! :)

Nå er jeg på 7. Dagen med penicillin og endelig har jeg begynt å bli ganske så bra! Vært på tur og gått 6 km!! Syns det gikk helt greit med unntak av de værste bakkene da..
Flott! 6 km er bare drøm for meg.. Jeg forsøkte meg på 0.5 km i går, og peste som en ja... peste, puls som dundret og ben som ikke ville gå lenger.. Men en dag, snart, skal jeg klare ihvertfall 3km! :)

Du er der jeg var før medisinen!! Så tenker nok at du skal komme deg om en stund du også!! :) Riktig god bedring!! :)

Flott! 6 km er bare drøm for meg.. Jeg forsøkte meg på 0.5 km i går, og peste som en ja... peste, puls som dundret og ben som ikke ville gå lenger.. Men en dag, snart, skal jeg klare ihvertfall 3km! :)

Du er der jeg var før medisinen!! Så tenker nok at du skal komme deg om en stund du også!! :) Riktig god bedring!! :)

Takk :) jeg måtte kutte antibiotikaen i går pga plutselig allergisk reaksjon, så nå håper både legen og jeg at jeg fikk gått lenge nok til å ikke få et tredje tilbakefall. Hoster fortsatt og har de siste to dagene vært litt snufsete og "grumsete" i halsen, så legen sykmeldte meg en uke til og frarådde på det sterkeste at jeg reiser på konferanse i helgen.. Så da får jeg være hjemme istedenfor å reise og feste:(

Men er forsåvidt greit å ikke få dra, med den formen jeg er i nå og. Viktigste er jo at junior har det bra, og at jeg kan bli frisk igjen.

Endret av Follo Feb 13
  • 3 uker senere...

Blitt frisk nå?? Her hoster jeg dessverre fremdeles.. :( Jeg hoster spesielt masse om jeg legger meg ned, men også iløpet av dagen.. Ufattelig irriterende! Begynner å bli virkelig lei av det, men orker ikke å gå på gjentagende penicillin kurer heller.. Så prøver å holde ut og krysser fingre for at det vil gå over en gang!! Eller iallfall senest når gutten har kommet ut!! :)

Annonse

Jeg fikk streng beskjed no at jeg ikke kunne bruke hostesaft, kun halsdrops.. Og saltvann i stede for otrevin.. Leger sier forskjellig så en følger jo det legen sin sier.. så jeg har ikke tort å ta noe som helst annet en halsdrops..

Blitt frisk nå?? Her hoster jeg dessverre fremdeles.. :( Jeg hoster spesielt masse om jeg legger meg ned, men også iløpet av dagen.. Ufattelig irriterende! Begynner å bli virkelig lei av det, men orker ikke å gå på gjentagende penicillin kurer heller.. Så prøver å holde ut og krysser fingre for at det vil gå over en gang!! Eller iallfall senest når gutten har kommet ut!! :)

Hei du :) Er visst lenge siden jeg har vært innom her. Jeg er forsåvidt syk fortsatt, men frisk likevel om du skjønner. Feberen kommer og går, formen tålelig grei, men hoster fortsatt noe inderlig - heldigvis uten altfor mange runder med oppkast..

Siste prøveresultatene viste både mycoplasma lungebetennelse og hemofilus influenza infeksjon, så legen hadde ganske så forståelse for at jeg var sliten og lei. Det positive er at det nå, etter 9 uker, endelig ser ut til å begynne å roe seg litt, så den siste uken har jeg hatt et par halve dager på jobb igjen, med streng beskjed om å forbli hjemme eller dra hjem om jeg får feber (merkelig hvor vanskelig det kan være å høre etter innimellom...)

Så alt i alt, så håper jeg ting roer seg raskt, og at det går over, nå vil jeg nyte tiden med magen istedenfor å bare ligge som et slakt på sofaen og hoste hele dagene! Kondisen er historie, og jeg har etterhvert blitt godvenn med heisen på jobb, forsøker jeg å gå ned mer enn en etasje, så svartner det, så da gidder jeg ikke prøve å gå opp heller.. prøver heller å gå meg en liten tur hver dag selv om det fortsatt ikke skal mange hundre meter til før jeg blir dårlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...