Temperance Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Har fått inntrykk av at det oftest starter med rier, så går vannet senere. Hva tror dere er mest vanlig? 6 dager til termin og er så spent på hvordan det starter!
mammas skatter <3 Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 hos meg startet det me kansje et par mensmurringer så gikk vannet. hørte knepp i magen og den rista skikkelig. så kom det gradvis siden hode satt som en propp. så kom riene for fult me en gang nesten. ante ikke noe om at det var noen fødsel på gang før vannet gikk.
Piipii Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Jordmor sa til meg at det kun er 15% som går i fødsel ved at vannet går, så ikke særlig vanlig at fødsel starter med vannavgang;) Hos meg startet det plutselig med rier:)
fikas Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Startet med rier her også. Etter tre timer med harde rier gikk vannet
Gjest Neriad Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Har prøvd begge deler. Først gikk vannet, litt mye til å begynne med, deretter dryppvis ï noen timer før riene langsomt startet. Andre gangen startet det langsomt med svake rier, deretter gikk det plutselig fort, og så gikk ikke vannet før helt på slutten av fødselen.
VinterSol+2 Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Vannet har først gått når jeg har hatt full åpning og pressriene har startet i mine tre fødsler.
hippimamma Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Jeg vet ikke hva som er mest vnlig men hos meg startet det med vannavgang når jeg sto opp på morningen, jeg gikk på do å det sluttet ikke renne. Men riene lot vente på seg. Jeg måtte komm inn neste morning og fikk 2 modningspiller. JM sa til meg at det var større mulighet at neste fødsel også kan starte med vannvgang først.
MammaMø med to små Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 (endret) Det er rier som er mest vanlig at det starter med:-) kun 15% av alle fødsler starter med vannavgang:) Endret 22. august 2012 av MammaMø med to små
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Her gikk vannet 17 dager før terminen. Holdt på å fikk sjokk, hadde belaget meg på å gå over terminen(siden alle sier at førstegangsfødende mest sannsynligvis gjør det) også ble jeg redd.. :-P Riene startet vel rett etter at vannet hadde gått... Først modningsrier, de "ordentlige" riene startet ikke før dagen etterpå...
Lykkelig_3barns_mor Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Med førstemann startet fødselen med rier. Med nr 2 og 3 startet fødselen med vannavgang:-)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 Hos meg startet det med mensmurringer som jevnet seg gradvis oppover, og jeg var ikke helt sikker på om det faktisk var rier. Senere var det ingen tvil Vannet gikk aldri av seg selv, og måtte tas.
najaden Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 Tre fødsler - ingen med vannavgang før laaaaangt ut i forløpet. To ganger ble vannet faktisk tatt av JM. Fødslene har startet med rier.
Carina har to små gull Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 En fødsel og den startet med rier. Vannet måtte jm ta helt mot slutten av fødselen.
GogJSpentNå Skrevet 24. august 2012 #14 Skrevet 24. august 2012 Moren min har 4 barn og alle fødslene startet med vannavgang.. Jeg har født 1 gang og da startet det med vannavgang og riene kom vel ca. 1-2 timer senere..
Mammatilværdensbeste<3 Skrevet 24. august 2012 #15 Skrevet 24. august 2012 Jeg trodde fødselen skulle starte med rier, siden det er det som er vanligst, men slik gikk det ikke. Vannet gikk en lørdag formidag og lillegutt var ikke ute før søndags kveld. Det tok så lang tid før riene kom at jeg ble tilslutt satt på drypp.. Forstod ingenting da vannet gikk og jeg følte meg i helt fin form, med ingen rier eller smerter i det hele tatt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå