Gå til innhold

"Merkelig" jordmortime..,

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag 17+3. Da hun skulle måle magen var den for liten til at hun kunne måle, hørte hjerteslag, men fant ikke livmora!!?!! Hva skal det bety? Hun mente jeg kansje bare var i uke 12. Var hos lege 12+0, tok da ul og han mente jeg var mellom 10 og 12 uker. Jeg har ikke kjent noe særlig med liv heller, muligens litt den siste uka, men usikker på om det faktisk er babyen jeg kjenner. Hva skal dette bety da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964796-merkelig-jordmortime/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje heeelt ny jordmor, som fikk jobben igår?? det hadde jeg trodd iallefall.

sa du noe, når jordmora sa du bare var 12 uker?

jeg begynte ikke kjenne liv før uke 22,så vet ikke hvor mye liv man skal føle i uke 17.

jeg hadde oxo sitti igjen som et spørsmålstegn, etter en sånn time.

Hun tok i mot min førstefødte som var for 8 år siden, så hun er ikke ny, he he. Nei hva jeg sa, jeg ble litt satt ut, så sa jeg at jeg er 100% sikker på når siste mens var, jeg vet datoen da jeg hadde eggløsning, og spurte om det ikke var litt rart at legen så det på ul, det var hun helt enig i, og syns det var litt rart. Jeg skal på ordinær ul om under 2 uker, så får jo svar da, hadde hun ikke hørt hjerteslagene så hadde jeg nok blitt ganske stressa. Har jo gjort dette før, og jeg kan da ikke huske at de ikke fant livmora i uke 17?? Sitter egentlig her som et spørsmåltegn og skjønner ingenting hva hun mente det skulle bety, med mindre jeg ikke da var bare 12 uker som hun mente var sannsynlig, selv om det var rart at legen så på ul at jeg var mellom 10-12 for 5 uker siden

Annonse

Jeg er i uke 24 og ingen har hittil målt magen min. Med første kjente jeg liv rundt uke 21-22 og med nr to rundt uke 16. Det er jo veldig ulikt når man først kjenner noe og så kommer det også litt an på hvordan barnet ligger. Og om man har vært gjennom svangerskap tidligere, vet man jo også kanskje litt hva man skal kjenne etter.

Lykke til, du finner nok ut av det. Men skjønner at det er frustrerende! :)

Jm sa på min første time i uke 16 at de ikke målte symfyse før neste kontroll, altså i uke 24. Hun fant imidlertid livmor da, som var ganske høyt så hun mente jeg kunne være lenger på vei. Noe som er umulig siden jeg vet når el var! En annen grunn kunne være at det var tredje barnet, derfor var livmor så høyt allerede.

Jeg hadde nok vært litt stressa om jeg var deg, men så blir jeg lett stressa også;) ville krevd øyeblikkelig ul..

Er forresten 17+ 5 og usikker på om jeg kjenner liv, har ikke fått noen tydelige spark enda.

min mage har nu ikke voskt ett døyt å jeg er nå 15 uker i dag helt bombesikkert siden det er prøverør. så jeg skjønner ikke hvordan de skal måle magen min da`?

Men ja da ville jeg bett om en ul med en gang, er jo litt kjedelig. Men du vet jo at babyen lever så sånn sett er det jo ingen "KRISE" om du er kortere på vei, men fremeles kjedelig å plutselig være 5 uker kortere på vei.

Det var merkelige greier

Jeg var også på min første jordmortime i går, 17 uker på vei og veldig lite mage og snakke om. Var overhode ikke snakk om noe måling hverken av mage eller noe annet, heller ingen leting etter livmor. Ba jordmor lytte etter hjerteslag, noe hun gjorde - og alt hørtes bra ut. Da var jeg strålende fornøyd! Litt rart med så mye vekt på magemål og livmor, er det ikke sånn at livmora kan være vanskelig å kjenne? Men som flere sier, kanskje en telefon til fastlegen og evnt en ekstra ul kan få deg til å slappe av?

Grunnen for at hun mente jeg kunne vente med ul var fordi hun hørte hjerteslag, og de var normal (150). Nå har jeg prøvd å kjent litt selv i dag, og jeg syns da jeg kan kjenne livmora, sånn rundt 3 -4cm under navlen. Hun mente jeg burde kjent noe siden jeg er 4 gangs. Det kan godt være jeg har kjent noe, men tolket det som luft, jeg vet ikke. Jeg kjenner jo at det er noe hardt som går fra skambenet til litt under navlen. Kjenner jeg er bekymret for at det kan skyldes at den ikke vokser som den skal. Kan jeg ringe å "forlange" ul da? Takk for svar dere:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...