0804lykke Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Vi hadde fått invilget behandling med inseminasjon, og hadde time for å starte dette i dag, da legen gav oss de dårlige nyhetene. Mannen min viser seg å være kronisk bærer av hepatitt B. Dermed får vi ikke noen form for inseminering eller prøverørsbehandling i Norge. Legen foreslo derimot at vi kunne prøve å få hjelp i Danmark eller Sverige. Er det noen som har erfaring med klinikker i nabolandene som kan behandle oss på tross av hepatitt B? Hvem kan vi kontakte? Hvor mye vil det koste?
Satya Skrevet 24. august 2012 #2 Skrevet 24. august 2012 Hei, dette er en skikkelig nedtur, det vet jeg, siden vi opplevde noe av det samme. Jeg er såkalt b-core positiv, noe som var OK i forhold til regelverket når vi startet med assistert befruktning (icsi for vår del), men innskjerpelser underveis gjorde at vi måtte ut av landet. Jeg tror mye avhenger av hvilken type positiv test mannen din har. Dersom mannen din regnes som smittefarlig og har virus i blodet, kan det nok bli vanskelig. Vi kontaktet Maigaard-klinikken i århus direkte og sendte over alle prøvesvar dit. Heldigvis kunne de behandle oss, og nå er jeg 20 uker på vei Prislister finner du på klinikkenes hjemmeside. Du får dekt evt medisiner fra HELFO på samme måte som om forsøket hadde foregått i Norge (forutsatt at norsk lege kan bekrefte at behandlingen følger norsk bioteknologilov), men du får ikke dekt reiseutgifter. Lykke til! Og spør gjerne om det er mer jeg kan hjelpe til med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå