Gå til innhold

Da har jeg vært til vekstscanning og fått bekreftet min angst!

Suretær

Anbefalte innlegg

Uke 32 og ungene er 2400 gram hver! Hjælp!!

Frykter dette vil bli helt uutholdelig, og kjenner jeg er redd og deppa på en gang. Nå er det ikke fordi jeg ikke ønsker at ungene skal bli store og fine, men jeg har så stor mage nå at jeg nesten ikke kan stå uten å besvime. Lavt blodtrykk, klarer ikke spise eller sove, så motivasjonen for å gå i 6 uker til er på bånn.

Sykepleier som scannet sa at de i ekstreme tilfeller tar ungene ut tidligere, hvis jeg ikke kan fungere og blir altfor tung. Men det er sjelden... Har ny tid den 18 sept til scanning og lege, så da skal det vurderes om de skal ut før, i forhold til vekst på ungene og min helsetilstand. Er helt innhulet i ansiktet og har fått tynne ben og armer, da ungene tar alt av energi og næring. Ser ikke ut rett og slett... Hvordan skal det gå med amming tenker jeg, hvis jeg ikke har noe å ta av?

DET var dagens utblåsning, nå må jeg hvile før jeg skal hente den store i barnehagen. :)

Fortsetter under...

Å kjære! Dette høres tungt ut! Jeg er "bare" 27 uker, men føler meg også så tung og sliten allerede! Er vel ikke uvanlig når man bærer på to friske vitale unger! Du får prøve å finne noe som får tiden til å gå raskere fram mot fødsel. Hekle, få tak i noen tv-serier på DVD, hvile masse, lese noen gode bøker.. Masse lykke til! Føler med deg! :-)

Jeg er bare 12 uker og skjønner jeg har tøffe tider i vente. Håper du holder ut siste tiden La Luna :)

Lurer på en ting; 18. septemer til ny scaning og lege. Jeg var på Riksen forrige uke og da fikk jeg vite at man får scanning og kontroll hver 14. dag.

Eg ba på mine knær på slutten for at dem skulle sette meg i gang, men dem ville ikke. På siste kontroll (som var to daga før fødselen starta av seg selv) så var eg så sliten at eg knapt klarte å gå, min søster var me å prøvde å forklare dem kor sliten eg var men NEIDA. å når eg får epikrisen fra timen så klarer jammen legen å skrive. "hun klager over å være sliten, men hun ser rett å slett pigg ut" Heldigvis kom det brevet etter at barna var født. Tror eg ellers virkelig har eksplodert. Legen ville at eg skulle gå til termin. Hadde eg ikke født til termin så skulle eg settes i gang, men heldigvis så starta fødslen normalt 12 daga før termin, dem var STORE når dem var født. Rakel var 2984 og 49 cm mens Edvin var 3690 og 51 cm.

Jeg er bare 12 uker og skjønner jeg har tøffe tider i vente. Håper du holder ut siste tiden La Luna :)

Lurer på en ting; 18. septemer til ny scaning og lege. Jeg var på Riksen forrige uke og da fikk jeg vite at man får scanning og kontroll hver 14. dag.

Hei, ja det er tøffe tak... Men jeg vil også si at de første 6 mnd. gikk kjempefint, og at det først er nå det begynner å bli tungt.

I forhold til kontroller og scanninger hører jeg til i DK, så det kan være litt annerledes prosedyrer her.

Lykke til du også, jeg er sikker på at når vi sitter med våre små nurk er alt besvær glemt;)

Klem

Eg ba på mine knær på slutten for at dem skulle sette meg i gang, men dem ville ikke. På siste kontroll (som var to daga før fødselen starta av seg selv) så var eg så sliten at eg knapt klarte å gå, min søster var me å prøvde å forklare dem kor sliten eg var men NEIDA. å når eg får epikrisen fra timen så klarer jammen legen å skrive. "hun klager over å være sliten, men hun ser rett å slett pigg ut" Heldigvis kom det brevet etter at barna var født. Tror eg ellers virkelig har eksplodert. Legen ville at eg skulle gå til termin. Hadde eg ikke født til termin så skulle eg settes i gang, men heldigvis så starta fødslen normalt 12 daga før termin, dem var STORE når dem var født. Rakel var 2984 og 49 cm mens Edvin var 3690 og 51 cm.

Huff, det hørtes ille ut.. Har forstått at det er vanskelig å få fortgang i tingene, men det var faktisk ikke meg som foreslo det. Hun som scannet meg synes magen er sinnsykt stor, så hun mener det bør være forsvarlig å legge inn en søknad om tidligere keisersnitt hvis jeg ikke kan gå om 4 uker. Men vi får se, har egentlig ikke så stor tro på det. Jordmor sa set samme, hun var bekymret for str. på magen min, og mente ks burde fremskyndes en uke. Jeg hører forresten til i DK, så mulig det er andre prosedyrer her.

Hvor gamle er dine små nå da?

Klem

Annonse

Gurimalla,-minner meg om når jeg gikk til termin med mine tvillinger. De veide 3330 og 3130, så var store og fine:) Og magen var DIGER,-lille meg veide 49 kg dagen etter fødsel. Var bare ammepuppene som stakk ut...hehe. Nå er de 21 år, så det er leeenge siden. Håper ikke jeg blir gravid med tvillinger nå, jeg som har født 4 barn over 4,5 kg etterpå..Jaja, nok om meg. Lykke til til alle dere tvillingmammaer:)!!!

Huff, det hørtes ille ut.. Har forstått at det er vanskelig å få fortgang i tingene, men det var faktisk ikke meg som foreslo det. Hun som scannet meg synes magen er sinnsykt stor, så hun mener det bør være forsvarlig å legge inn en søknad om tidligere keisersnitt hvis jeg ikke kan gå om 4 uker. Men vi får se, har egentlig ikke så stor tro på det. Jordmor sa set samme, hun var bekymret for str. på magen min, og mente ks burde fremskyndes en uke. Jeg hører forresten til i DK, så mulig det er andre prosedyrer her. Hvor gamle er dine små nå da? Klem

Kan hende det er andre prosedyrer der, men jordmora og legen eg var på kontroll hos gangen før eg var hos han siste mente at eg skulle settes i gang. Fordi ho hadde jo fulgt meg ganske lenge å såg at eg blei sliten og blodprosenten som var VELDI lav. Var nede i 8,3 på det laveste uten at dem gjor noe. Etter fødselen var den på 5,3 men da fikk eg blod, nå er det på 10,2 jippi føler meg som ett nytt å bedre menneske hihi

Mine søte små blir 4 uker i morra :) Fødselen starta på vanlig måte, men endte i haste keisersnitt i full narkose. Lillegutt endte på intensiven i endel timer pga han ikke pustet når han kom til verden, men alt vel nå me han. Gla eg lå i narkose når det blei full panikk på operasjonssalen siden alle trodde det skulle komme to friske barn. Han er frisk og rask nå, men han blei så stressa av at ho ikke kom seg ut, var han som pressa og ville ut, mens ho lå fast i bekkenet. Var pga at ho snudde seg feil i bekkenet at det blei KS.

Nå er alt bare lykken her, glemt alt det tunge. Rart å tenke på at for 4 uker siden satt eg her me STOOOOOR mage å knapt klarte å røre meg.

Huff, det hørtes ille ut.. Har forstått at det er vanskelig å få fortgang i tingene, men det var faktisk ikke meg som foreslo det. Hun som scannet meg synes magen er sinnsykt stor, så hun mener det bør være forsvarlig å legge inn en søknad om tidligere keisersnitt hvis jeg ikke kan gå om 4 uker. Men vi får se, har egentlig ikke så stor tro på det. Jordmor sa set samme, hun var bekymret for str. på magen min, og mente ks burde fremskyndes en uke. Jeg hører forresten til i DK, så mulig det er andre prosedyrer her. Hvor gamle er dine små nå da? Klem

Kan hende det er andre prosedyrer der, men jordmora og legen eg var på kontroll hos gangen før eg var hos han siste mente at eg skulle settes i gang. Fordi ho hadde jo fulgt meg ganske lenge å såg at eg blei sliten og blodprosenten som var VELDI lav. Var nede i 8,3 på det laveste uten at dem gjor noe. Etter fødselen var den på 5,3 men da fikk eg blod, nå er det på 10,2 jippi føler meg som ett nytt å bedre menneske hihi

Mine søte små blir 4 uker i morra :) Fødselen starta på vanlig måte, men endte i haste keisersnitt i full narkose. Lillegutt endte på intensiven i endel timer pga han ikke pustet når han kom til verden, men alt vel nå me han. Gla eg lå i narkose når det blei full panikk på operasjonssalen siden alle trodde det skulle komme to friske barn. Han er frisk og rask nå, men han blei så stressa av at ho ikke kom seg ut, var han som pressa og ville ut, mens ho lå fast i bekkenet. Var pga at ho snudde seg feil i bekkenet at det blei KS.

Nå er alt bare lykken her, glemt alt det tunge. Rart å tenke på at for 4 uker siden satt eg her me STOOOOOR mage å knapt klarte å røre meg.

Oj, det hørtes dramatisk ut. Min første fødsel endte også i akutt ks,og poden fikk en blodpropp i hjernen etter å ha prøvd å komme ut i 17 timer. Var innlagt med ham en uke på neonantal, og heldigvis gikk alt godt og han har ingen men idag. Men gikk selvsagt i sjokk, og opplevelsen har satt sine spor. Blir derfor planlagt ks denne gang, så jeg håper opplevelsen blir mer positiv.

Høres fantastisk ut å sitte med de små i armene, det lengter jeg veldig til:)))

Ammer du forresten?

Lykke til videre, klem

Å kjære! Dette høres tungt ut! Jeg er "bare" 27 uker, men føler meg også så tung og sliten allerede! Er vel ikke uvanlig når man bærer på to friske vitale unger! Du får prøve å finne noe som får tiden til å gå raskere fram mot fødsel. Hekle, få tak i noen tv-serier på DVD, hvile masse, lese noen gode bøker.. Masse lykke til! Føler med deg! :-)

Ja, det er tungt.. Heldigvis har jeg litt å holde på med her hjemme, hekler tepper til de små og organiserer litt med klær og sånn.

Ellers er det som du sier, slappe av så mye man kan;)

Lykke til du også, klem

Kan hende det er andre prosedyrer der, men jordmora og legen eg var på kontroll hos gangen før eg var hos han siste mente at eg skulle settes i gang. Fordi ho hadde jo fulgt meg ganske lenge å såg at eg blei sliten og blodprosenten som var VELDI lav. Var nede i 8,3 på det laveste uten at dem gjor noe. Etter fødselen var den på 5,3 men da fikk eg blod, nå er det på 10,2 jippi føler meg som ett nytt å bedre menneske hihi Mine søte små blir 4 uker i morra :) Fødselen starta på vanlig måte, men endte i haste keisersnitt i full narkose. Lillegutt endte på intensiven i endel timer pga han ikke pustet når han kom til verden, men alt vel nå me han. Gla eg lå i narkose når det blei full panikk på operasjonssalen siden alle trodde det skulle komme to friske barn. Han er frisk og rask nå, men han blei så stressa av at ho ikke kom seg ut, var han som pressa og ville ut, mens ho lå fast i bekkenet. Var pga at ho snudde seg feil i bekkenet at det blei KS. Nå er alt bare lykken her, glemt alt det tunge. Rart å tenke på at for 4 uker siden satt eg her me STOOOOOR mage å knapt klarte å røre meg.
Oj, det hørtes dramatisk ut. Min første fødsel endte også i akutt ks,og poden fikk en blodpropp i hjernen etter å ha prøvd å komme ut i 17 timer. Var innlagt med ham en uke på neonantal, og heldigvis gikk alt godt og han har ingen men idag. Men gikk selvsagt i sjokk, og opplevelsen har satt sine spor. Blir derfor planlagt ks denne gang, så jeg håper opplevelsen blir mer positiv. Høres fantastisk ut å sitte med de små i armene, det lengter jeg veldig til:))) Ammer du forresten? Lykke til videre, klem

Siden eg lå i narkose så vet eg ikke så mye av hendelses forløpet uten det søstera mi fortalte meg å det som står i epikrisen. å hva grunnen var til at han ikke pusta vet vi ikke. Lå jo me registrering hele formiddagen før det blei bestemt KS, og da datt fosterlyden hans stadig ut, dem trodde det var fordi han snudde på seg. Men hvem som vet nå i ettertid, men er så gla at alt gikk kjempe bra. Men var noen dramatiske minutter i følge min søster som fikk me seg panikken.

Er utrolig herlig å ha de små i armene mine :) Eg full ammer begge to å det går VELDI bra. Han er litt slapp og alti vært det så han må vekkes for å mates, han raste ned i vekt (nesten 20% etter fødselen) så har nok noe me hans tøffe start.

Har ikke enda fått noen faste rutiner på dem. Siden han må vekkes og mates litt ekstra så stresse eg ikke me å samkjøre dem så mye på pupping og slikt. Det kommer seg etterhvert regne eg me, men mange måltider får dem sammen, men det er jo veldi mye kos og amme en og en også.

Gurimalla,-minner meg om når jeg gikk til termin med mine tvillinger. De veide 3330 og 3130, så var store og fine:) Og magen var DIGER,-lille meg veide 49 kg dagen etter fødsel. Var bare ammepuppene som stakk ut...hehe. Nå er de 21 år, så det er leeenge siden. Håper ikke jeg blir gravid med tvillinger nå, jeg som har født 4 barn over 4,5 kg etterpå..Jaja, nok om meg. Lykke til til alle dere tvillingmammaer:)!!!

Jøss, det hørtes volsomt ut. Min første veide 4860, og han var STOR!! Men fire barn over 4,5 høres nesten umenneskelig ut;)

Jordmor mente at hvis jeg går til termin med mine tvillinger blir de 4 kg. Siden de uansett taes 2 uker før siden det er pl.lagt ks lan de komme opp på 3,5 hver. Jada, blir moro dette her.. :)

• 2 uker senere...

Jeg vil bare si at det er utrolig mye prakk m tvillinger som er små ved fødsel. Selv pm jeg var heldig og de ikke fikk noe annet enn spiseproblemer, var dette sinnsykt slitsomt de første ukene. Er klar over at det er tungt å få høygravid m tvillinger, er det kanskje verdt å gå så lenge som de anbefaler mtp tida etterpå. Lykke til m innspurten!

Annonse

Ja, du har helt rett.. Skal virkelig tenke over det. Bare 4 uker igjen nå;) tiden går faktisk ganske fort nå selv om jeg ikke kan gjøre så mye. Skal scannes igjen neste mandag, blir spennende. Takk for påminnelsen, tar det til etterretning. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...