Gå til innhold

Hjelp, er det for sent og begynne medisinstudier når man er 32 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt opp fag nå og mener jeg skal ha såpass gode karakterer at jeg kan søke på medisin neste år, men begynner og lure på om jeg er for gammel til og bli lege??

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke at du er!

Du vil vel være rundt 40 når du da er ferdigutdannet, og du har da maaaange år foran deg i yrkeslivet.

Er nok derimot et ganske hardt (og langt!) studie, så du bør nok ha tenkt godt gjennom i forhold til familie før du setter i gang. Men hvis alt der er ok, så go for it :-)!

Skrevet

Hørte om en som var ferdog da han fylte 60:)

Hvis du har økonomi og mulighet og dette er det du vil, så bare GJØR DET!

Skrevet

Enig med de andre! Hvis det er dette du vil og har mulighet for det så gjør det. Når du er ferdigutdannet vil du likevel ha mer av arbeidslivet foran deg enn bak deg!

Du vil ha en kjempefordel ift de yngste studentene med det at du trolig takler mange ting bedre enn dem, fordi du har erfaring de ikke har og fordi du har en modenhet de ikke har. Ja, det er et tøft studie, men det takler du hvis det er dette du vil og dette du har interesse for. Første året er kanskje det verste ift at alt er nytt, stor arbeidsmengde og et helt nytt fagspråk man må sette seg inn i. Men samtidig er det ufattelig spennende temaer og veldig givende.

Er det dette du vil, så ikke tvil en gang - bare GJøR DET!!

(som VinterSol også skrev :) )

hilsen en som har tatt 7 år med høyere utdanninger innen helse... begynte som 29-åring ;)

Skrevet

Nei. Gro Nylander startet på medisinstudiet da hun var 29, og man kan jo ikke akkurar si at det var bortkastet.

Skrevet

Kjenner en som ble lege + spesialist godt oppi åra. Er ikke helt sikker på alder, men han var bestefar. Aldri for sent... ;)

Annonse

Skrevet

Du er da slett ikje for gammel, men kommer nok til å være eldre enn mange av dine medstudenter. Mannen min er ferdig spesialist nå i en alder av 38 år. Dvs han har gjennomført 6 år på med studiet, 1,5 års turnustjeneste samt 5 år jobbing mot spesialist. Go for it! Lykke til.

Skrevet

Har tatt opp fag nå og mener jeg skal ha såpass gode karakterer at jeg kan søke på medisin neste år, men begynner og lure på om jeg er for gammel til og bli lege??

Absolutt ikke! Har en svoger som var 37 da han begynte. Han jobbet i mange år, tok videregående som voksen og fullførte en halv bachelor før han bestemte seg for at det var medisin han virkelig ville studere. I dag har han unnagjort spesialisering og enda er han ikke 50;)

Skrevet

Jeg synes det høres fantastisk ut å begynne på et så viktig studie når man har såpass med livserfaring. Du kommer sikkert til å ha en annen holdning til det å være lege enn en 20-åring har. Masse lykke til!

Skrevet

Er utdannet radiograf fra før, var ferdig utdannet som 22 åring! Men kunne tenke meg og jobbe på legekontor ikke noe sykehus! Føler både jeg har energi og kompetanse til og fullføre medisinstudiene, men kom på at jeg ikke lenger er 22 år!

Men da blir jeg og søke så er det bare og satse på at man kommer inn!:-)

HI

Skrevet
Jeg synes det høres fantastisk ut å begynne på et så viktig studie når man har såpass med livserfaring. Du kommer sikkert til å ha en annen holdning til det å være lege enn en 20-åring har. Masse lykke til!

Det tenker jeg også! For ikke å snakke om at man er mye tryggere på seg selv som person.

Søk i vei og masse lykke til! Selv starter jeg på studier enten denne høsten eller neste, og ejg er på samme alder som deg :)

Skrevet
Er utdannet radiograf fra før, var ferdig utdannet som 22 åring! Men kunne tenke meg og jobbe på legekontor ikke noe sykehus! Føler både jeg har energi og kompetanse til og fullføre medisinstudiene, men kom på at jeg ikke lenger er 22 år! Men da blir jeg og søke så er det bare og satse på at man kommer inn!:-) HI

Lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...