Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. august 2012 #1 Skrevet 22. august 2012 Jeg har så veldig lusst til å ta en 3D ultralyd, men er litt usikker likevel Dette er mest på grunn av at vi ikke vet kjønn og regner o med at det er stor sjans for å se det selv på 3D Meeeeen, så har jeg litt lusst å få vite kjønn også. Har funnet ut at det er SINNSYKT vanskelig å ikke kunne handle noe spesielt. Har funnet en nydelig vognpose, men den var rett og slett ikke like tiltrekkende i hvit som den var i blå/rosa. Nøytrale klær finner jeg lite av er helst brunt på dem eller noe mønster/figurer. Og jeg liker helt simple klær. Det som også gjør at jeg vil vite kjønn er fordi vi i uke 13 fikk vite kjønn, men dette slo jeg fra meg. Men nå plager det meg noe sinnsykt Vil bare få bekreftet/avkreftet da heller. Hva sier dere da? ville dere tatt en 3D ul og risikere å få vite kjønn eller ikke?
Mini09&Lille12 Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Jeg anbefaler ikke 3D hvertfall. Ble litt skuffa, men det var jo hverken legens, våres eller babyens feil. Hun lå med ansiktet og kroppen så "feil" i forhold til ideelle 3D bilder. Og må være en del fostervann rundt babyen for at de skal kunne se noe. Vår hadde ansiktet og kroppen vendt innover mot livmorveggen. Vi fikk se litt av siden på ansiktet og en hånd. Så hvis dere vil dra på 3D for å se kjønn, må dere regne med å kanskje ikke få sett noe i det hele tatt. De ser jo kjønn kjempegodt på de vanlige sykehusene også med 2D? Det er jo det som er mest vanlig. Ikke for å skuffe deg eller noe, bare forklare at noen er heldige og andre ikke. Koster en del penger, og for oss så ble det litt skuffende, men vi fikk da sett nesa og hånda. ;-) Man må ikke ta 3D for å se kjønn, jeg var på 2D både på sykehuset og hos han gynekologen som tok 3D på oss senere først, og så helt klart det var jente! <3
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 Jeg anbefaler ikke 3D hvertfall. Ble litt skuffa, men det var jo hverken legens, våres eller babyens feil. Hun lå med ansiktet og kroppen så "feil" i forhold til ideelle 3D bilder. Og må være en del fostervann rundt babyen for at de skal kunne se noe. Vår hadde ansiktet og kroppen vendt innover mot livmorveggen. Vi fikk se litt av siden på ansiktet og en hånd. Så hvis dere vil dra på 3D for å se kjønn, må dere regne med å kanskje ikke få sett noe i det hele tatt. De ser jo kjønn kjempegodt på de vanlige sykehusene også med 2D? Det er jo det som er mest vanlig. Ikke for å skuffe deg eller noe, bare forklare at noen er heldige og andre ikke. Koster en del penger, og for oss så ble det litt skuffende, men vi fikk da sett nesa og hånda. ;-) Man må ikke ta 3D for å se kjønn, jeg var på 2D både på sykehuset og hos han gynekologen som tok 3D på oss senere først, og så helt klart det var jente! <3 Ja derfor jeg er litt skeptisk, koster 1700,- her jeg bor! Men det er jo sikkert en flott opplevelse for de som får bra bilder
samu Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Ble litt skuffa, men det var jo hverken legens, våres eller babyens feil. Hun lå med ansiktet og kroppen så "feil" i forhold til ideelle 3D bilder. Og må være en del fostervann rundt babyen for at de skal kunne se noe. Vår hadde ansiktet og kroppen vendt innover mot livmorveggen. jeg har nettopp fått beskjed på vanlig UL at mini trøkker nesa inn i livmora, så da skal ikke jeg ha 3D-bilder. da sparer jeg de penga. men jeg har bestemt meg for å ikke vite kjønn, og jeg tenkte oxo på det med 3D. og hvor lett det ville bli å uheldigvis se kjønnet
Mrs.Steel Skrevet 22. august 2012 #5 Skrevet 22. august 2012 Vi hadde 3D ul i uke 28 og var SUPERfornøyde! Det var helt surrealistisk å se den lille i magen. Så godt hvem hun liknet på og hvilke trekk hun hadde. Fikk med masse bilder og video. Angrer ikke et sekund. Men vi hadde flaks også. Hun lå helt perfekt til og var stort sett også våken, så vi fikk et lite show Vi så ikke kjønnet automatisk. Altså, vi visste det fra før, men hadde jeg ikke visst det hadde jeg aldri klart å tippe det heller... 100% verdt pengene synes jeg.
Elsa88 Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Tenkte på dette selv, men etter en vanlig ultralyd pga komplikasjoner så fikk vi vite at barnet lå med hode ned og kunne nesten ikke se det og at føttene var så sammenkrøket at kunne ikke se en ting. Så der har jeg spart 1500kr. Skal på ny ultralyd i neste uke og vil være 33 uker på vei, håper at de vil klare å se kjønnet da. Men vis ikke så får vi bare vente til dagen kommer
hennipenni Skrevet 22. august 2012 #7 Skrevet 22. august 2012 Var på 3D i uke 29, og angrer ikke et sekund på at vi gjorde det. Han lå litt krunglete til, så måtte opp å hoppe for å få han til å snu seg mot oss, så vi kunne se ansiktet. Men fikk kjempe masse fine bilder og filmer av lillegutt, og det var ingen tvil om at han er lik sin far. Fasinerende å se! De kommende besteforeldrene var også overlykkelige over at de fikk alle filmene og bildene de også, siden vi fikk dem på cd på ultralyden
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. august 2012 #8 Skrevet 22. august 2012 Visst dere ikke vet kjønn og har kommet såpass langt så ville jeg ikke ha tatt Har aldri tatt selv siden vi ikke har visst kjønnet noen av gangene, og dessuten synes jeg det hører med å kun se babyen skikkelig når den er født. Litt gammeldags på det der Men ser jo de fleste gjør det og har stor glede av det.
Ccpiah Skrevet 22. august 2012 #9 Skrevet 22. august 2012 Vi var i forrige uke(uke 27), å det var uuutrulig arti. Tok med oss spennt storesøster, å Fikk bekreftet kjønnet, såg den pattet på tommelen, målt den på nytt- å fikk mange fine bilder og videoklipp med oss hjem. Kunne faktisk se likhetstrekk mellom storesøster og kommende lillesøster på nese-/munnpartie, var kjempegøy. Når vi kom dit først så låg hun med ansiktet og kroppen feil vei, så vi fikk ikke sett henne. Mn så fikk vi gå å spise litt og drikke, å komme tilbake30min senere- å da låg hun perfekt til... Veldig bra servic;) Vil virkelig annbefale 3d, sikkelig gøy!!!
hippimamma Skrevet 22. august 2012 #10 Skrevet 22. august 2012 Jeg har tatt 3d med hun først og bilden ble kanon bra! Denne gangen visste jeg at morkaka lå fremme, men var nettopp på 3d med snuppa i mgen og ble veldig overask hvor bra bildene ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå