Gå til innhold

Første gang jeg har opplevd uvennlighet fra Porsgrunn...

Anbefalte innlegg

Jeg har fått vite av fastlegen min at jeg ikke kan få sykemld ved bivirkninger i forbindelse med ass. bef. Ringte Porsgrunn for å høre om dette stemte, noe det gjorde. Den mest ukoselige dama jeg har hørt la ut om at hvis jeg ikke klarte å fungere i jobben, så burde jeg kanskje ikke holde på med hormoner, og at ikke alle klarer det osv..!! Jeg har vært gjennom en del forsøk og har hatt mye bivirkninger, men man holder jo ut, er jo absolutt verdt det!! De siste gangene har jeg stått på Femar, og da har jeg alltid blitt helt slått ut. Det gjelder jo bare i de fem dagene hver gang. Synes i hvert fall det var lite empati å spore hos hun dama, og den tlf.samtalen var i hvert fall noe å bli slått ut av :P

Fortsetter under...

Æsj, for en unødvendig påkjenning de legger til!! :(

Jeg har vÆrt sykmeldt i den forbindelse uten problemer selv, og vet at mange andre har det, så det komme veldig an på om legen er en dust...

Femar et tøffe saker, jeg gikk på det i 6 måneder for å teste ute det før prøverørsforsøkene, jeg ble heeeelt nedbrutt, gråt i timesvis hver dag og klarte ikke å møte folk eller snakke med mennesker som brydde seg og meg. Ble til slutt sykmeldt 100%!

Om du føler du trenger sykmelding så gjør du helt sikkert det, bytt fastlege er mitt råd! :)

Huff, det hørtes tungt ut med Femar over lang tid! Jeg har fått sykemld tidligere, men legen sa nå at dette bare var for å være grei, og at NAV egentlig ikke godtar det. Når de er enige på Porsgrunn også, føler jeg ikke at jeg har så sterk sak..? Er ny i jobben min også, så har ikke rett på egenmld ennå. Derfor hadde det vært ekstra fint med sykemld. Huff.. Takk for støttende svar :)

Hei :) Høres forferdelig ut :/ Har startet på ny runde med IVF nå og legen min skrev ut en sykemeldt med en gang, han er veldig på det å ikke stresse... Har en stressrelatert jobb, så kanskje derfor... ??

Dei ved fertilitetsklinikker har jo ingenting med sykemelding å gjøre. Sånn er det bare det systemet. Men det som er rart er at fastlegen din ikke forstår deg. Det er jo han du går til og han som kjenner deg.

Jeg har selv hatt en god del bivirkninger og har en forståelsesfull fastlege. Mens han var på ferie måtte jeg til vikarfastleger og det også gikk kjempe fint! Måtte legge ut med hele historiet på nytt, men dei skjønte hvordan jeg har det.

Annonse

Forresten, det kan stemme at NAV godtar ikke ass.befr. som grunnen til sykemeldinga. Mine sykemeldinger har som regel spenningshodetpine som grunnen. (det er jo noe jeg har også fått som bivirkning av dei medisina)

Jo da, alle får sykemelding fra uttaket til innsettet, men det er jo snakk om dei 3 dagene da bare. Og når man holder i det offentlige, så får man ikke sykemelding på grunn av bivirkningene før eller etter det. Da må man til fastlege.

100% sykemeldt hver gang jeg er på hormoner. Ble anbefalt dette fra de i porsgrunn. Står psykisk ustabilitet (les: HEKS) på sykemld, siden jeg var stressa, utslitt og multihormonell.

;)

Endret av Puma

Takk for mange svar! Synes det er så urettferdig at det skal komme så an på legen.. Skjønner heller ikke at en person fra Porsgrunn nesten skjeller meg ut for å behøve sykemld, mens andre der tydeligvis oppfordrer til det..?

Dama har hatt en dårlig dag ;) Og vi er jo heller ikke like. Men det er ikke greit å bli behandlet på den måten.

Det jeg har tatt nært var ei episode hvor jeg prøvde å flytte en ul time seinere på dagen siden jeg måtte kjøre kl.3 om natta for å rekke den dei hadde satt opp. Og når jeg snakket med hun i telefonen, så fikk jeg nesten sånn følelse at jeg må være glad jeg får denne behandlinga - så det var ikke aktuelt å prøve å bytte noe der! Jeg har gitt opp å snakke med dem mere enn nødvendig. Gjør som dei sier og dukker opp til dei tida jeg får.

Annonse

Dårlig av legen din, man kan sa fint finne andre grunner til at man bli sykmeldt enn ivf vel. Jg får pga migrene om jg ønsker d, tror jg skal være sykmeldt neste gang. Bytt lege kanskje? Er ei av de sykepleierne der i Porsgrunn som er Pyton, tror faktisk jeg har møtt to. De er hyggelige in person men over tlf har jeg opplevd ubehag, og jg hater å prate i tlf i utgangspunktet så å ringe om slike vanskelige ting og møte sure folk er ikke gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...