Kulaa Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Noen som har vært på dette? Hvordan foregikk det? Og evt. syns dere?
*oktobergutt 12* Skrevet 22. august 2012 #2 Skrevet 22. august 2012 Lurer også... skal dit i begynnelsen av sept
Søtnos i magen Skrevet 22. august 2012 #3 Skrevet 22. august 2012 (endret) Var der forrige gang , altså er jo noen år siden.... jenta mi er født i feb. 2010 men, syntes det var nyttig og fint å få en oversikt over mulighetene og et lite innsyn i hva man møter når man tropper opp der (ser på fødestua) :-) er jo fint lite man har kontroll over når det gjelder en fødsel,( er jo litt sånn "go with the flow" ;-) men da har man i det minste en oversikt over mulighetene! Anbefales... Endret 22. august 2012 av Søtnos i magen
anna t Skrevet 22. august 2012 #4 Skrevet 22. august 2012 Jeg var også forrige gang (2009). Jeg hadde lest mye på forhånd, så jeg lærte ikke så mye nytt egentlig. Men jeg syns det var fint at mannen min fikk infoen, han hadde ikke lest så mye. Og så syns jeg det var veldig fint å se fødestuene, være trygg på at jeg visste helt sikkert hvor jeg skule gå osv. Så slapp jeg å lure på det når fødselen var i gang liksom...
Kulaa Skrevet 22. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2012 Nå har jeg og samboeren min vært på dette kurset Det var veldig greit å få med seg syns jeg Jeg fikk nok mest ut av omvisning og usikkerhet rundt hvor man skal og hva som skjer etter fødsel og sånt, da jeg har lest mye om selve fødselen og sånt fra før Mens samboeren fikk nok mye ut av hele kurset, da dette er førstebarnet og han ikke har lest eller sett så mye anngående fødsler før, og lurte på det meste Jeg vil anbefale dette, særlig til førstegangsfødende som ikke helt vet hva de går til Kanskje litt mer nyttig for den kommende far her da
lillebie på`n igjen Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Vi var ikke helt fornøyd i 2009 ...da var svineinfluensa så vi fikk ingen omvisning, men det får man jo nå ! Var der i uke 35 med en gutt i tverrleie, og jeg rakk opp hånden og spurte om jordmor kunne fortelle litt hva som skjer dersom fødsel stopper opp/av en eller annen grunn det må bli akutt keisersnitt, slik at man kunne og vite litt om forløpet der. Da fikk jeg et surt svar om at det var ikke det kurset var beregnet på, her skulle det kun snakkes om normale fødsler. Da rakk en annen opp hånden og sa hun hadde en gutt i sete og at hun og gjerne ville vite hva som skjer av forberedelser dersom man må ha KS i siste liten. Men det ville hun ikke en gang gå inn på...så når jeg til slutt endte med haste keisersnitt sist så var jeg utrolig redd, alt skjedde så fort og jeg følte jeg mistet kontrollen helt:/ slet med mareritt i fler Mnd etter fødsel, og måtte ha oppfølging for det. Skal sies at og JM jeg gikk til i svangerskapet heller ikke var så ivrig på å fortelle om KS,:/ Føler det kunne vært unnngått om jeg hadde fått litt info på forhånd feks på dette kurset, da ville jeg ikke blitt så skremt når det plutselig skjedde ! Men helt sikkert nyttig dersom man føder normalt vi dropper kurs denne gang, da det er uklart om jeg skal føde normalt eller med KS.
Knøtten2012og2015 Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Vi skal onsdag om en uke, er veldig spent :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå