Gå til innhold

Hvor lite live er "for lite"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent så lite liv idag, men er usikker på om det er "for lite" liksom... Har følt at det har blitt mindre og mindre i det siste, og det er vel for så vidt naturlig ettersom det blir mindre plass i magen (er 37+4 idag). Var til kontroll hos legen på fredag, og alt så bra ut da. Men idag har jeg liksom ikke kjent noe særlig med liv...:( Har ikke kjent spark, bare mer glidende bevegelser noen få ganger. Heller ikke særlig med respons når jeg drikker kaldt/søtt, eller dytter borti.

Jeg vet at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, men samtidig så har jeg jo kjent liv, bare litt lite... Og hvem ringer man? Legevakta ikveld, fødeavdelingen ikveld, jordmor/lege/føden imorgen tidlig???

Takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt føden nå, og tatt en sjekk og heller fått sove i natt. Jeg prøvde sist å vente til neste dag men fikk ikke sove. Alt var bra for sparket som en gal når vi kom på sykehuset....

Skrevet

Før du evnt ringer føden kan du drikke et glass med kald sukkerholdig saft vente en halv time og telle spark.

Skrevet

Jeg tror det er sånn at det blir mindre spark ettersom det blir mindre plass. Jeg hadde en tur til jordmor i går (er 27+6) fordi jeg kjente lite liv. Jordmor spurte da først om jeg hadde spist noe søtt først og kjendt etter om det var liv, da jeg sa jeg hadde gjort det og følte jeg ikke kjendte noe ba de meg komme inn. Veldig betryggende at de tok meg på alvor.

Litt om hva som skjedde da jeg kom til jordmor:

Først ble det tatt urinprøve, deretter blodtrykk, til slutt fikk jeg to belter med en måler rundt livet som målte pulsen til babyen og pulsen min. Der skulle jeg ligge en halvtime med en trykker i hånda, hver gang jeg kjendte spark skulle jeg trykke. Deretter printet de ut registreringsskjema som de analyserte. Alt så bra ut og jeg fikk dra hjem.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min jordmor at alt liv er liv. Jeg spurte henne nemlig om akkurta det samme som du lurer på og da sa hun at så lenge jeg kjenner litt liv/bevegelser så er det liv:)

Men er du veldig bekymret så ville jeg tatt en telefon til føden og snakket med en jordmor der:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...