Gå til innhold

Pergo, trenger hjelp: når begynne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Pga at kroppen satte seg i fullstendig dvalemodus etter fødsel og ikke har gitt meg mens eller eggløsning på 17 mnd, fikk jeg en primolutkur jeg nettopp har avsluttet (primolut-n 3x3 daglig i 10 dager, siste dag 18.august). Begynte å blø i går kveld kl 22. Da ikke styrtblødning, men svakt, blodutblandet slim. Men definitivt begynnelsen på mensen. Blødningen tok seg opp i natt. Jeg skal begynne på pergotime på menstruasjonens femte dag. Altså syklusdag nr 5. Men hjelp, skal jeg regne dagen i dag som dag nr 1 eller dag nr 2? Hva hadde du gjort? Hvis dagen i dag er menstruasjonens dag nr 1, begynner jeg på pergo på lørdag 26., om dagen i dag er dag nr 2, begynner jeg fredag 24. Sant? Vanskelig dette her;)

Har alltid forestilt meg at om jeg tar medisiner på tom mage om morgenen så virker de bedre. Ser derfor for meg (om ikke annet enn for placeboeffekten) å gjøre det samme mer pergotime. Men i og med at jeg begynte å blø kl 22 på kvelden, så burde jeg kanskje også ta tablettene om kvelden? For å få det til å gå opp i opp med antall dager?

Helt amøbe på dette pillefeltet, sorry teite spørsmål. Ser selv at det høres helt hull i hodet ut å spørre om dette. Men jeg er likefullt veldig i tvil og sette enorm pris på svar:)

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...