Førstegangsmini Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Hei, jeg har begynt å få veldig vondt i korsryggen, lurer på hvordan det kjennes ut dersom det er bekkenløsning og ikke bare vondt i ryggen. Noen som kan beskrive følelsen? Jeg er 27+6. Takknemmelig for svar
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Det kjennes ut som om jeg er øm og støl rundt hele livet og rumpa, og det "skyter" smerter opp langs sidene og mest høyre side av ryggen min. Det varierer selvfølgelig i hvilken grad det gjør vondt. Da det først begynte på meg lurte legen på om det kunne være noen skiver bak i ryggen som hadde forskøvet seg, men fikk konstantert at det var bekkenløsning da han undersøkte meg og fikk henvisning til fysioterapaut 29 uker her.
mgel Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Det er nok ikke bare en måte å forklare dette på. Noen vil nok si det er sviende smerter, andre stikkende eller jagende f.eks. Noen har det verst i ryggen, noen i lysken/skambeinet, noen på en side og noen hele veien rundt... Jeg har det rundt hele bekkenet på begge sider, foran og bak. Smertene jager fra korsryggen og nedover beina, helt ned til anklene. Skambeinet svir og rundt hoftene blir jeg helt støl og stivner til slik at jeg knapt klarer å gå. I ryggen tar det mere "tak" innimellom, og disse "takene" jager nedover på bak- og innsiden av lårene og innsiden av leggene. Jeg er 32+4, og har hatt disse plagene siden jeg var ca.6 uker på veg. Jeg tror jeg fikk disse plagene pga min forrige fødsel, den gikk veldig fort og det var akkurat som om noe glapp i den høyre hoften, noe jeg etterhvert fikk bukt med etter mye trening. Men som da dukket opp igjen da jeg ble gravid igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå