Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg caremaxx doppler (tidligere angelsound?) og er 11+4 i dag i følge tidlig UL termin og 12+4 i følge menstermin. Fant ikke hjertelyd i går kveld men jeg vet det kan være vanskelig å finne så stresser ikke med det. Problemet var at uansett hvor jeg plasserte doppleren så hørte jeg mine egne hjerteslag skikkelig høyt! Testet ved å holde på halspulsen og det slo i takt så jeg skulle være sikker på at det var min egen :P Har forresten sett hjerteslag på UL hos legen slik at jeg vet det er/har vært liv ihvertfall. Skal inn igjen på mandag så da skal jeg be om å få se igjen :)

Sikkett tåpelig men jeg lurer egentlig på om det kan være et problem at mitt hjerte overdøver fosterets? Lyden hørtes så sinnsykt godt overalt. Veldig snodig syntes jeg men kanskje det er helt normalt? Hvor har dere funnet fosterlyd? Har lest noen steder at det er ofte rett over skambeinet. Gleder meg til å finne lyden :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964385-doppler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, Caremaxx er en piratkopi av Angelsounds, ikke etterfølger... Skjønner ikke hvorfor butikken fremstiller det som det samme produktet når det ikke stemmer, blir som å si at Grans Cola er det samme som Coca Cola :-) Kvalitetsmessig er jeg svært skeptisk når det er kopivare, spesielt på tekniske produkter. Men helt sikkert mulig å finne hjertelyden med Caremaxx også.

Med Angelsounds hørte jeg hjertelyden i uke 11 (samt mitt eget hjerte). Men det er godt mulig du har en morkake som ligger på fremsiden, da er det vanskelig å høre hjertelyden. Eller så ligger fosteret vanskelig til for å høre hjertelyden. Mange hører ikke hjertelyden før uke 13-14. Jeg lette alt for høyt oppe først så brukte litt tid første gangen, men fant babyens lyd nede ved skambenet. Brukte sakte bevegelser og presset doppleren forsiktig ned for å få ulike vinkler. Plutselig fant jeg den :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964385-doppler/#findComment-144491372
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...