Gå til innhold

Noen som jobber i matbutikk her, eller som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får butikkene inn fersk fisk? Altså hvor tidlig på morgenen? Kan man forvente at det har kommet inn med en gang de har åpnet, eller kommer det utover dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet i butikk. Som fiskeansvarlig til og med:-) så lenge fiskecentralen er i rute, skal fisken være inne før åpningstid. Jeg pleide å få fisken inn i sju/åtte tida, så disken var klar til åpning. Mandager var som regel ikke den beste dagen for fersk fisk, tirsdager er mye bedre, da det er lite fiske på søndager!

Husk å se etter blodige gjeller hvis du skal ha hel fisk, og at den er fast og fin.

Skrevet

Om fisken er i butikken innen den åpner avhenger av flere ting, men hos oss er det som regel lurt å vente til kl10 før en ska kjøpe fisk for fisken kommer sjelden før 9 og butikken åpner 8. Jeg synes ofte vi får ferskest fisk fra onsdag og ut uka. Fisken vi får på mandag og tirsdag er ofte fra før helgen, men det gjelder ikke all fisk. Oppdrettsfisk er oftere "gammel" når vi får den enn vill fisk, men det kommer sikkert ann på leverandøren og de finnes det mange av. Når det er sagt så holder fisk seg ganske godt når det ligger på is og mer som er tatt bort jo bedre holder det seg. Altså sløyd fisk holder passe bra på is, fileter holder enda bedre og det beste er og skinnet er tatt av på fileten i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...