Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #26 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fått en sånn unge som våkner bare noen rører på seg. Du ser det bare ikke selv.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #27 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #28 Skrevet 20. august 2012 I det landet jeg bor sover alle inne. I ett av lekerommene i alle barnehager har de skap på så og si alle vegger, skapene åpnes og ut kommer etasjesengen ;-) Fungerer så fint så. Og når alle har sovet foldes sengene bort. Så smart! Norge er gammeldags og fastlåst.
Steget Skrevet 20. august 2012 #29 Skrevet 20. august 2012 Datteren min sover nå på madrass inne. i begynnelsen sov hun i vogn ute,men våknet hver gang de store barna kom ut og begynte å leke. hun sover ikke lett heller. en periode sov hun i vogn inne, men madrass er bedrefor hun liker å ligge på magen. barnehagen får til det meste!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #30 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 år, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi får det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, også ditt...hvis du klarer å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste når barnet ditt våkner av en som prater utenfor...stakkars deg
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #31 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 År, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi fÅr det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, ogsÅ ditt...hvis du klarer Å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste nÅr barnet ditt vÅkner av en som prater utenfor...stakkars deg Det er pÅ ingen mÅte stakkars meg, men takk for empatien Og dine 17 År i barnehage mÅ du gjerne ha. Jeg kjenner fortsatt barnet mitt best og hvilke metoder jeg har brukt
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #32 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 År, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi fÅr det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, ogsÅ ditt...hvis du klarer Å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste nÅr barnet ditt vÅkner av en som prater utenfor...stakkars deg HI her, det er ikke jeg som har ungen som vÅkner av lyd altsÅ. Hvorfor mÅ du være sÅ spydig? Har vel ikke noe med Å kutte navlestrengen Å gjøre at ungen foretrekker Å sove pÅ magen? Uten Å være fastspent med seler? Tror du at du hadde likt Å sove fastspent med seler, og ikke kunnet snu pÅ deg? Kan nesten ikke skjønne at det er lov jeg...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #33 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 År, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi fÅr det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, ogsÅ ditt...hvis du klarer Å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste nÅr barnet ditt vÅkner av en som prater utenfor...stakkars deg Huffda. Det er pga slike gamle "kjærringer" som deg jeg gruer meg til Å sende ungen i barnehagen. HÅper det ikke er noen som deg der han skal begynne.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #34 Skrevet 20. august 2012 Å sove med seler i vogn har med sikkerhet å gjøre....hallo!!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #35 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 År, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi fÅr det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, ogsÅ ditt...hvis du klarer Å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste nÅr barnet ditt vÅkner av en som prater utenfor...stakkars deg Huffda. Det er pga slike gamle "kjærringer" som deg jeg gruer meg til Å sende ungen i barnehagen. HÅper det ikke er noen som deg der han skal begynne. Hehehe.....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #36 Skrevet 20. august 2012 Å ha på seler i vogn enten barnet er våkent eller sover handler om sikkerthet!!!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #37 Skrevet 20. august 2012 Nei, men det er ganske klassisk.....HYYYSJ...han sover!! Å vips har du fÅtt en sÅnn unge som vÅkner bare noen rører pÅ seg. Du ser det bare ikke selv. Jeg ser det ikke selv? DU ser ikke at du snakker om en situasjon som du ikke har kjennskap til Har jobbet i bhg i snart 17 År, ALLE mødre som har barn som ikke har sovet ute i vogn før sier det samme som deg...men, vi fÅr det til i bhg likevel. Barn tilpasser seg, ogsÅ ditt...hvis du klarer Å kutte navlestrengen. Enig med hu over, du har virkelig gjort deg selv en bjørnetjeneste nÅr barnet ditt vÅkner av en som prater utenfor...stakkars deg Hvis du har jobbet 17 År i barnehage sÅ skulle man jo tro at du hadde nok erfaring og kompetanse til Å oppdage følgende : "Enhver mor kjenner sitt barn best". Og nettopp det gjør nok Gulltopp
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #38 Skrevet 20. august 2012 Han kunne aldri ha sovet i vogn ute hvor ungene herjer og leker. Han sover å lett at han hadde knapt sovet 15 min Han kunne nok det skjønner du, hvis han måtte det i bhg. Utrolig hva de venner seg til. Og bråk er ikke et av problemene for å få ungene til å sove ute i vogna i bhg! Men du er ikke den første mammaen som har sagt noe sånt. Likevel viser det seg at det er himmelvid forskjell på hjemme og bhg! Du har gjort deg selv en bjørnetjeneste!! Du har fra ungen din var nyfødt vent han tul at det skal være musestulle når han skalmsove...derfor våkner han av den minste lyd. Du kjenner ikke mitt barn Han sov i andre etasje og våknet fordi en mann snakket utenfor vinduet i første etasje. Da sover man lett. Vi lister oss jo til sengs om kvelden, fordi hvert minste lille knirk får ham til å sprelle. Om bare gutten kunne sove bittelitt bedre Du, nå skal du være litt forsiktig med å peke finger Du kjenner da verken meg, barnet mitt eller mine metoder Vil bare presisere at det ikke var jeg som skrev noe om bjørnetjeneste! Er mer enn en anonym
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #39 Skrevet 20. august 2012 Jeg har jobbet i bhg og der sov alle barna i vogn ute. De fleste hadde ikke problem med å sove i vogn. Barna sover gjerne bedre ute, enn inne. De velger nok også slik i bhg pga plass mangel. Men mange bhg har også mulighet for at noen barn kan sove inne, enten i vogn, reiseseng eller på madrass. Mange foreldre har ved barnehage start sagt at ikke barna får til å sove i vogn eller at de må vugges til søvn. Men så har det ikke vært noe problem i det hele tatt. Blir litt feil å sammenligne det at barn sover ute, med det å selv sove ute. Regner med at du for eks. ikke drikker melk på flaske, går med bleie eller bruker smokk?
Chelseafan Skrevet 20. august 2012 #40 Skrevet 20. august 2012 Ingen barn har vondt av litt luft,og det går faktisk ann og venne barnet sitt til det,men så klart,er ikke foreldrene villig,så er det heller ikke lett
Mor Løvehjerte Skrevet 20. august 2012 #41 Skrevet 20. august 2012 Jeg har den derre ungen som IKKE ville sove verken her eller der i barnehagen. Det var ganske frustrerende gitt, og til og med de ansatte måtte klø seg i hodet. Og da var jeg ganske så sikker på at de skulle få til. Hjemme kunne hun sove opp mot 3 timer i slengen, mens vi var ganske hæppi hvis hun hadde sovet 40 minutter i bhg. Jaja... Ingen regel uten unntak, heller ikke dette med at barnehagene får ungene til å sove punktum.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #42 Skrevet 20. august 2012 Jeg har jobbet i bhg og der sov alle barna i vogn ute. De fleste hadde ikke problem med å sove i vogn. Barna sover gjerne bedre ute, enn inne. De velger nok også slik i bhg pga plass mangel. Men mange bhg har også mulighet for at noen barn kan sove inne, enten i vogn, reiseseng eller på madrass. Mange foreldre har ved barnehage start sagt at ikke barna får til å sove i vogn eller at de må vugges til søvn. Men så har det ikke vært noe problem i det hele tatt. Blir litt feil å sammenligne det at barn sover ute, med det å selv sove ute. Regner med at du for eks. ikke drikker melk på flaske, går med bleie eller bruker smokk? Så utrolig dårlig sammenlikning du kom med der til slutt. De skal altså sove ubehagelig fordi de er barn? Ikke så farlig med dem?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #43 Skrevet 20. august 2012 Ingen barn har vondt av litt luft,og det går faktisk ann og venne barnet sitt til det,men så klart,er ikke foreldrene villig,så er det heller ikke lett Det har vel ikke noe med villighet å gjøre de vel. Hvor usaklig og dum kan man være?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #44 Skrevet 20. august 2012 Gulltopp.....du er sikkert en drøm å samarbeide med for de ansatte?? Ser for meg at de blir hudfletta bare de foreslår noe nytt for barnet ditt
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #45 Skrevet 20. august 2012 Gulltopp.....du er sikkert en drøm å samarbeide med for de ansatte?? Ser for meg at de blir hudfletta bare de foreslår noe nytt for barnet ditt Ja, du er sikkert en god smørklatt i grøten selv, merker jeg Barnet mitt begynte i barnehage for en uke siden, og det var selv de ansatte som foreslo at han kunne få sove på rommet de hadde tilgjengelig. Jeg sa at det var en god ide, siden han sover dårlig med mye larm rundt seg. Ser du? Ingen krangling. Ingen diskusjon. Og ingen som ble misfornøyde. Bortsett fra deg selv da, interessant nok.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #46 Skrevet 20. august 2012 Var nå ikke sovingen jeg tenkte på da....
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #47 Skrevet 20. august 2012 Var nå ikke sovingen jeg tenkte på da.... Det er jo bare søvnen hans jeg har uttalt meg om, så hva annet er det som plager deg da?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #48 Skrevet 20. august 2012 Ta en tur til bhg din så skal du få svaret på dette! Som de fleste påpekte her, så er bhg i norge bygd uten et soverom. I andre land har dei et soverom med senger i og det romet blir brukt kun til soving. I de et par roma som er med dør på avdelinga vår ligger dei ungene som er for store for å sove i vogn (det vil si fra 2 år og oppover) på madrasser på gulvet. Og det er for å spare plass igjen. Ellers blir disse to roma brukt til lek. Andre ungene som ikke skal sove, har hviling på matrasser i garderoba. Men dette er jo forskjellig fra bhg til bhg. Jeg selv synes at det er tryggest med ungen i vogna med sele på. Vi har ikke råd å være inne på grunn av antallet unger/personalet når de største ungene skal være ute (dei som ikke sover). Jeg synes det er tryggest å ha en 1åring i vogna enn å ha ham liggendes inne på gulvet når ingen av de voksne er inne hele tida. De minste sover jo gjerne 2 ganger per dag også. Jeg vil nok tro at du må bare innstille deg positivt til saken, så skal det nok gå bra! Viktigst er å ha en god dialog med personalet!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #49 Skrevet 20. august 2012 Barnet mitt sover aldri ute. Jeg pleier heller ikke å sove ute om jeg tar en middagshvil. Ikke HI. Jeg skulle mer enn gjerne sovet ute i frisk luft et par timer midt på dagen, men jeg har hverken vogn som passer til meg eller en sjef som ville godtatt det. SUNT å sove ute, masse frisk luft Men er jo ikke noe i veien for at du kan få det til i helgene. Trenger jo ikke vogn. Kjøp deg en skummadrass du kan ta ut eller legg deg på noen hageputer.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #50 Skrevet 20. august 2012 Barnet mitt sover aldri ute. Jeg pleier heller ikke å sove ute om jeg tar en middagshvil. Ikke HI. Jeg skulle mer enn gjerne sovet ute i frisk luft et par timer midt på dagen, men jeg har hverken vogn som passer til meg eller en sjef som ville godtatt det. SUNT å sove ute, masse frisk luft Men er jo ikke noe i veien for at du kan få det til i helgene. Trenger jo ikke vogn. Kjøp deg en skummadrass du kan ta ut eller legg deg på noen hageputer. Det har jeg gjort flere ganger, men er dessverre en stund siden sist nå. Både vår, sommer og høst Ganske deilig nattesøvn, det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå