ønsker nr 2 *venter nr 2* Skrevet 20. august 2012 #1 Del Skrevet 20. august 2012 Føler jeg bobler litt over i dag. Det er liksom ingen å boble med, for jeg har ikke møtt så mange som er enig i valget mitt om et planlagt ks. Og andre kan ikke forstå hvorfor jeg ønsker meg en mageoperasjon. Men her inne er det kanskje noen som kan forstå "gleden min". Det er vel kanskje mer en lettelse enn en glede, for jeg gruer meg også. Det er jo en operasjon, med risikoene det kan medføre, og ikke minst ubehagene. Men FOR MEG og MIN situasjon, var dette et bedre alternativ, og jeg er dypt takknemlig over å ha blitt hørt og sett av helsepersonell. Forrige svangerskap tok de meg ikke på alvor, og angsten min har fått lang tid på å eskalere. Det er i tillegg andre årsaker, men jeg syns ikke jeg trenger å utbrodere alle personlige grunner til hvorfor jeg skal ha et ks. Men utgangspunktet er grunnet fødselsangst. Jeg ville vel egentlig boble litt, og også rose Ahus og alle jeg har møtt dette svangerskapet. Fantastiske mennesker hver gang! I dag ble jeg møtt av en overlege, dame, som så streng ut. Men neida. Hun var faglig dyktig, og informerte om alt på en saklig og fin måte. Og jeg ble innvilget ks der og da!!! Jeg er så lettet! Var forberedt på en lang kamp og mye overbevisning og flere samtaler osv. Men nei. Nå kan jeg forberede meg til babyen som kommer, og kanskje også glede meg. Dette blir mitt desidert siste svangerskap, jeg har bedt om å bli sterilisert under ks og jeg følges nå opp av jm og psykolog for at jeg skal få den hjelpen jeg trenger og kanskje kose meg mer med underet jeg tross alt venter. Nå ble dette langt og egentlig ikke noe poeng......sorry til dem som har giddet å lese. Men jeg ville bare tømme meg litt og gi håp til andre med bl.a. sterk fødselsangst. Det ER mulig å bli hørt og tatt seriøst, og sykehusene ER faktisk hyggelige de også, ikke bare leger Så ikke gi opp håpet dere andre med sterk fødselsangst eller dere som venter på deres samtaler. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964236-f%C3%A5tt-innvilget-ks-i-dag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 22. august 2012 #2 Del Skrevet 22. august 2012 Håper du kan slappe av og nye svangerskapet nå! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143964236-f%C3%A5tt-innvilget-ks-i-dag/#findComment-144484045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå