Frøken Ubesluttsom Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Jeg er vel over gjennomsnittet glad i makaroni og pasta. I dag har jeg vært dårlig og helt glemt å tenke middag, så middagen i dag blir kun kokt makaroni med ost og ketshup. Kunne dere hatt det til middag? Eller ville det vært for "enkelt" for "lite"? Nå er vi kun meg og min samboer da, og spiser ikke kun makaroni hver dag. Men er litt usikker på om makaroni kan betraktes som middag.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Jeg har da spist det som middag jeg hvertfall Har også spist to pakker med nuddler med ketchup på.. Ser ikke noe problem i det Men med unger som skal ha også, så er det ikke stort av slikt lenger gitt..
VinterSol+2 Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Ja. Av og til tyr jeg til enkle og likevel gode (som i smak) løsninger til middag. Særlig om det bare er barna og meg. Mac'n'cheese er alltid populært det. Vi spiser grønnsaker og frukt i mengder hver dag ellers, så jeg ser ikke noe galt i å ta en kjapp løsning innimellom!
frk Nilsen Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Det kunne jeg aldri hatt. Kunne gjort mye annet med pasta før jeg tok på ketchup!
Bentix Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Hehe... skjønner hva du mener jeg har også spist bare makaroni med ost og ketchup, syns det er ganske godt i grunn Skjer en gang i blant når sambo ikke er hjemme.
Musemorbr / Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Så lenge et ikke er flere ganger i uken, kan man godt ha noe kjempeenkelt av og til. Her hadde vi pølser i brød med prøstekt løk, sennep og ketchup. Og ja, han på 1.5 spiste det også. Ikke en eneste grønnsak, men det tok vi igjen senere da, uten at han hadde strøket med om vi ikke gjorde det. Vi er temmelig langt unna en "pølsefamilie" så det var en skikkelig crazy middag. Av og til er det ok.
Gjest sug lut Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Studentmiddag når lånet var brukt opp... eller pms-middag om jeg er aleine hjemme...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 Jeg kan lage ganske så avansert mat, og det meste av våre tradisjonelle retter, fra bunnen, men har da likevel hatt endel middager av makaroni, ost og ketsjup Mange år siden nå, men laget det ofte i sin tid Kan ikke si det er så mye næring i det, men greit av og til Ungene har aldri fått det. Ikke fordi jeg er sær når det kommer til barna, men dette var en gang min "kosemat" når jeg var alene Det er pasta, og der er ikke mye i det. Så det blir "tilbehøret" som gir noe i hele tatt. Ost har sine ting kroppen trenger, og faktisk er ketsjup bra som tomattilbehør
☆☆☆ Skrevet 20. august 2012 #9 Skrevet 20. august 2012 Ja. Pratet så fint om rømmegrøt eller laks i middagstråden, endte opp med brødskiver med omelett (smør og finhakket chili i panna, helte over egg rørt sammen med litt matfløte og krydder, toppet med ost og chorizopølse ). Ble helt ok.
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 20. august 2012 #10 Skrevet 20. august 2012 Til meg selv, ja. Det har jeg gjort mange ganger Men ikke om ungene også skulle spist. Da hadde jeg nok tatt meg den ekstra tiden det tar å stikke en tur på butikken.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #11 Skrevet 20. august 2012 Et par ganger i året kunne jeg servert det, ja, men da sikkert med solbærsirrup eller noe sånt å drikke for å få noe C-vitaminer og antioksydanter i det minste.
Gjest Mentha Skrevet 20. august 2012 #12 Skrevet 20. august 2012 Pasta ost og ketchup er jo en klassiker Nå til dags lager jeg tomatsaus mens pastaen koker, og har oppi en haug med ost. Har blitt et sausemenneske på mine eldre dager, og er litt lei ketchupsmaken selv om jeg bruker det som ingrediens mange ganger.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #13 Skrevet 20. august 2012 Ja helt klart! Hadde det i går bare byttet ut ketchupen med persille. greit innimellom
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #14 Skrevet 20. august 2012 Som baker og kokk, ser jeg ingen problemer med en middag bestående av ketchup og makaroni. Kanskje litt kjedelig hvis man er ihjelsulten etter jobb, men det metter noen timer ihvertfall:-)
Kamomille Skrevet 20. august 2012 #15 Skrevet 20. august 2012 Jeg kunne nok aldri hatt makaroni og ost til middag. Ikke synes jeg det er middag og ikke synes jeg det smaker spesielt godt:) Pasta med en ordentlig carbonarasaus og skinke kunne jeg fint hatt eller spagetti med kjøttsaus dersom ungene var hjemme. Men bare makaroni og ost er både smakløst og ikke særlig mettende:( Men eller ser jeg stor fan av lettvindte middager
Nordhagenjentene :) Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Bare macaroni og ketchup hadde ikke vært noe for meg, da hadde jeg heller spist brødskive med pålegg. For meg er det mer mat. Men smaken er jo som baken
LittLykkelig Skrevet 20. august 2012 #18 Skrevet 20. august 2012 Nei tror ikke jeg ville hatt det. Men har gått for en lettvint løsning om det er helt krise, da grandiosa eller pølse med brød.. Litt dårlig samvittighet når jeg serverer det til 2 åringen, men men. Som andre her sier, man tar det igjen ellers med sunn mat
Fru Blåbær Skrevet 20. august 2012 #19 Skrevet 20. august 2012 Helt grei kriseløsning hvis skapet eller energien er tom. Men litt usikker på omjeg ville kalt det for middag... En periode laget jeg meg makaroni med hjemmelaget pesto til lunsj. Det var veldig godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå