perl1 Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Har en liten kar på 4 mnd som nesten ikke sover om dagen. Han står opp mellom 7 og 8 og sover den første luren etter 1.5-2 timer. Denne luren er som oftest på 50 minutter. Etter dette sover han kun 2-3 små lurer på 10-30 min. Han vil heller ikke ta puppen fra den ene siden, blir helt hysterisk hvis jeg legger han til, så puppes og får mme fra en side. Tror dere at det kan være noe som plager han? Det er vanskelig å legge han på kveldenen også og han er våken 3-5 ganger hver natt... Lurer på om jeg skal kontakte en manuellterapaut? Er det noen her inne som har erfaring med det? Kjenner at jeg blir litt små sprø av at han sover så lite. Får aldri slappet ordentlig av, på kvelden løper vi til og fra rommet for å trøste/gi smokken og på natten er han jo som sagt mye våken....(gir han grøt kl 19.00, deretter er det kveldsstell før han legges) Noen som har andre råd å komme med??
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Ja, det tror jeg absolutt! Enten manuellterapeut eller kiropraktor De gjør stort sett det samme Lykke til!
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Har forresten vært hos kiropraktor med begge mine to små, den første ble en helt ny unge etter en behandling, den andre kan jeg ikke si noe om enda for han fikk behandling i dag
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 ... og så glemte jeg å legge igjen linken min http://kiropraktikk.no/?PageID=4030&ItemID=3466
Ikkesåallerværst Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Han sover nesten som min, men min sover nok mer. Han er våken mellom en og to timer og har lurer på 40 min. Men han legges ikke før 21.30, ettersom vi (jeg) ellers blir mest på soverommet hvis han legges før. Han har hatt litt vegring mot ene brystet, men dette tror jeg er fordi jeg har vansker med ålegge til på ene siden. om natten våkner han hver time, starter dagen mellom 6-8. Jeg hadde han til man.terapeut, men han var fin-fin.. Likevel syns jeg du skal prøve det, mange har fått "ny" baby etterpå!
perl1 Skrevet 20. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2012 ... og så glemte jeg å legge igjen linken min http://kiropraktikk.no/?PageID=4030&ItemID=3466 Hei og takk for svar Har vært inne på linken og må si at mange av "symtomene" er lik det min gutt har Største gutten hadde kolikk og han ble bra etter 3 beh hos kirkpraktor, så tror jeg blir å prøve kirkpraktor denne gangen også
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Masse lykke til, håper det hjelper! De trenger jo søvnen sin disse små også
Makemyday Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Min lille kar på ti uker, har også vært lite villig til å ta den ene puppen. Går til manuell terapeut, han har spent nakkemuskulatur. Han kaver veldig når han ligger til den ene puppen og spenner seg bakover. Så her gikk jeg da med en full og en "tom" pupp. Helt til jeg la han til på tempurputa mi. (har ikke ammepute for den solgte jeg etter nr.2.....nå sitter jeg her med nr. 4 :-) :-) Det gikk veldig bra, og nå er produksjonen på vei opp igjen. Min sover da, men det kan jo være verdt å prøve med ammepute el.l. Hvis du ikke allerede har gjort det da. Ellers er det noen babyer som sover mye og andre som nesten ikke sover. Eldste datteren min, sov bare på fanget f.eks. Ville ikke sove i senga/vogna, så da satt jeg med henne da......slitsomt og jeg fikk ikke gjort så mye annet enn å sitte med henne en periode, men det gikk over og hun ble flink til å sove i vogna etterhvert. Nå er hun 15 og trenger tydeligvis ikke så mye søvn nå heller...... :-/ Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå