Gå til innhold

hvor kjenner dere spark/hvordan ligger barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte å spørre jordmor på forrige kontroll om hun kunne kjenner hvordan han lå inni der og hun sa ikke noe om det heller. (var bare 26 uker da) Nå er jeg 29 uker + og syntes bevegelsene har vært ganske på samme plass siste uka omtrent. Jeg kjenner hikking ganske langt nede i bekkenet, men det endrer litt om jeg kjenner det til høyre eller på midten. alle andre bevegelser er på høyre side, men noen ganger mot midten. de kraftigste sprakene er øverst på høyre side, også er det mindre og raskere "spark" lengre ned. I tillegg til mye "åling", ganske høyt opp på høyre side og noen ganger et eller annet i nærheten av urinblæra...

innbiller meg at han ligger litt på skrå med hodet skrått ned og rumpa skrått opp mot høyre? Noen andre som prøver å tolke sine spark? -Det er jo bare for moroskyld jeg er interessert, det har jo ikke noe å si egentlig.. litt gøy bare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har det akkurat som deg... har også på følelsen av at han ligger med hode ned mot venste side og rumpa opp. Mye aktivitet på høyre side ja, føler jeg aldri kan ligge på høyre side for da sparker han ekstra mye :) Har kjent det sånn i flere uker nå, skal til JM til torsdag så blir spennende å se hva hun sier.

Er nå i uke 32+1

Skrevet

jeg er 29+4 og tulla ligger med hodet oppe til høyre og rumpa ned. jeg kjenner spark eller boksing rundt navleområdet og litt rare bevegelser oppi der hvor hodet er, samt litt spark helt nede :)

Skrevet

hode leie fra ca uke 32. kjenner spark oppe på høyre side og boksing nede ved truse kanten ca.

Skrevet

Jeg blir forvirra her fordi jeg kjenner vesla overalt ;) Tror hun ligger med hodet ned og sparker meg øverst i magen, men er usikker for andre ganger virker det som om hun ligger på tvers.....

Skrevet

Her har hodet vært ned hele tiden med rompa mot venstre og føttene til høyre. Så har tær under ribbeina og hender på blæren :P

Skrevet

Jeg blir forvirra her fordi jeg kjenner vesla overalt ;) Tror hun ligger med hodet ned og sparker meg øverst i magen, men er usikker for andre ganger virker det som om hun ligger på tvers.....

Hun kan vel fortsatt snu seg og flytte på seg der inne? Gutten min tror jeg har vært litt på tvers,litt på skrå og litt på langs tror jeg.men siste uka har spakene og bevegelsene holdt seg på samme sted.

Skrevet

Jeg er i uke 33+4 og kjenner masse spark og hikking hele dagen. Er nok mest oppe på høyre side,men kjenner det igrunnen overalt. En aktiv liten gutt :)

Skrevet
Hun kan vel fortsatt snu seg og flytte på seg der inne? Gutten min tror jeg har vært litt på tvers,litt på skrå og litt på langs tror jeg.men siste uka har spakene og bevegelsene holdt seg på samme sted.

Ja jeg er bare i uke 28 så hun har nok god plass ;) Hun er veldig aktiv, og jeg har så lyst til å finne ut hva som er rygg, fot, arm o.l men det er jammen ikke lett ;)

Skrevet

I natt tror jeg jammen han snudde seg,nå kjennes det ut som hodet er oppe under ribbeina på venstre side (det er venstre side han har vært på hele tiden,ikke høyre..) og ryggen ut mot venstre side (hikking) og beina nedover (sparking i blæra). Spent på om legen kjenner det samme på kontroll i overmorgen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...