Gå til innhold

Huff! Kan ikke folk slutte med overskrifter at typen "Jeg takker for meg"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skrev det to dager siden og det betydde at man takker for seg i 2 trimester og hår videre til 3. Trimester . Ville aldri assosiert en slik setning med smiley bak som noe grusomt? tviler på at en som har mistet skriver smiley bak den setningen.....? Helr naturlig for meg å skrive at jeg takker for meg når jeg har vært her inne og snakket med mange medgravide gjennom hele andre tri.lmen jeg forstår godt de som ønsker fortelle her at ting gikk galt og? Om man har vært her inne hele graviditeten og det ikke ender bra?det er bare å velge å ikke lese innlegg man føler er ubehagelig, dette forumet er ikke bare for solskinnsdager, og vil tro at innlegget ditt gir vonde reaksjoner til de jentene som faktisk har mistet og som ville fortelle det til sine "forumvenner" .

Endret av lillebie på`n igjen

Jeg synes det er helt greit å takke for seg når man går vidre til neste trimester, men kanskje gjøre som noen her gjør og skrive "nå hopper jeg vidre" eller noe sånt? Jeg har også stor forståelse for de som evt mister og vil dele det!! I perioder kjenner jeg at jeg ikke klarer å lese sånne innlegg fordi jeg synes det er så trist og det skal så lite til før jeg blir skikkelig nedfor, det er noe jeg gjør for å beskytte meg selv.

Så vær så snill fortsett med begge typene innlegg!! Men prøv å finne overskrifter som er litt mindre tvetydige, så skjønner alle med en gang om dette er noe de vil lese eller ikke.

P.S. Jeg har aldri fått så mange "liker" på et innlegg før, så det kan ikke være bare jeg som føler det sånn. Takk for støtten!

jeg må ærlig si at jeg har vært på dette forumet ved flere graviditeter og assosierer ikke den setningen med at folk mister barnet sitt? Uansett, det blir ii mine øyne feil å be folk slutte med å formulere seg slik og slik fordi det kan tolkes som om man har mistet barnet sitt? "da takker jeg for meg:)" fremstår det som om det skjuler seg en færl historie bak den overskriften? Dette er et forum hvor alle har like mye rett til å uttrykke seg og skrive om graviditeten sin , om man velger skrive "da takker jeg for meg:)" så må man få lov å skrive det. I andre sammenhenger som feks etter man har holdt foredrag er det vanlig å si" da gjenstår det bare å takke for meg/takke for oppmerksomheten deres" , det er ikke noe negativt ladet i de ordene. Jeg antar at du skrev dette innlegget på bakgrunn At noen som faktisk har mistet barnet sitt her inne har valgt å bruke "ironien" i de ordene og brukt "da takker jeg for meg." som overskrift, og du har gått inn på i innlegget i god tro om at det var et gladinnlegg , men det har i realiteten vært noen som vil fortelle at ting gikk galt . Du assosierer da de ordene med at det kan skjule seg noe bak overskriften som ikke er positivt. Men mitt poeng er bare at når det er en gladsmiley bak setningen , så er det signal om gladinnlegg fra en person som IKKE assosierer de ordene med noe færlt! Uansett vil dere ikke komme unna triste og skremmende innlegg på forum, og overskrifter deretter, og det må man da nesten være litt forberedt på når man logger seg på.....skriver ikke dette for å være sur og vrang altså :) men jeg vil bare poengtere at jeg skrev de ordene her om dagen, og ville ikke trodd at noen skulle missoppfatte de da jeg ikke assosierer de med noe vondt!

Annonse

Har sett veldig mange innlegg i spes 1. tri med akkurat denne overskriften, og da er det snakk om SA hver bidige gang. Skjønner HI veldig godt. Det er greit å kunne vite hva man trykker seg inn på ved å kun lese overskriften. Klart det gjør det lettere om det er en glad eller trist smiley etterpå. Men det er vel nettopp dette HI vil frem til at det hadde vært greit å slippe tvetydigheten.

Jeg ville nok heller brukt overskrifter som "HURRA da går jeg videre" og "det gikk ikke min vei denne gangen" eller noe i den duren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...