kine30 Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 eg vet ikke hvor mye eg holder ut lengre... greier ikke å nyte at eg er gravid lengre... alt er bare et stress og kav. Min sjef greier ikke å gi beskjed til nav om mine lønnskrav, gir ikke inn riktige papirer i forhold til sykemelding... når eg jobber 50% så får eg utbetalt 50% men så har eg jobbet opp til 100% før eg blei sykemeldt og resten har nav betalt ut, men når ikke min sjef kan levere fra seg papirene sine.... så står eg uten stønaden eg skulle hatt.... eg ringer til min sjef men ho vil ikke snakke med meg.... alt er bare noe dritt... eg er full av hormoner fortiden, greier ikke å slappe av, min mann går snart på veggene....... føler alt går i mot meg...... er så fryktelig deprimert.... det er så mye tungt som har skjedd rundt meg i den siste tiden.... at eg har møtt veggen.... hjelp..... hva gjør eg no....................................
My_my Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Kanskje du skal vurdere å sykemelde deg 100 % for en periode? Til du har fått hentet deg litt inn... Få deg en time hos jordmor og vær ærlig og åpen med henne! Her hvor jeg bor, har de tilbud om samtale med psykiatrisk sykepleier, det hjalp meg masse da jeg var lengst nede. Det koster en hel del å åpne seg for en ukjent person, men det kan bare bli bedre! Og når det gjelder sjefen din, så er jo hun lovpålagt å sørge for at papirene er i orden. Kontakt fagforening eller evt en tillitsvalgt på jobben. Lykke til, jeg håper du kommer deg over kneika!
Isabel81 Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Hvis du har sendt inn din søknad om foreldrepenger til Nav allerede kan du også ta kontakt med Nav om at arbeidsgiver ikke sender inn opplysninger som arbeidsgiver skal sende. Nav kan da ta kontakt med din arbeidsgiver per telefon eller per brev der de ber om manglende opplysninger fra arbeidsgiver blir sendt. Det samme kan du også spørre Nav om hvis det gjelder opplysninger for sykepenger. Håper det ordner seg for deg så raskt som mulig:)
kine30 Skrevet 20. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2012 eg har sendt inn alle opplysningene som eg skal det er arbeidsgiver som ikke har gjordt sin delav pakken, men ho skylder på at det er lønningskontoret som ikke gjør jobben sin... for det er de som sitter med papirene mine og hvor mye eg får i lønn, men eg trudde det var sjefen som skulle sende det inn, så spurte eg min sjef om hvorfor ikke sykemeldingen skjema til nav er blitt sendt inn. eg har vore sykemeldt siden mars men i juli og agust har ikke nav fått inn den delen av sykemeldingen som de skal ha engang... de skyver bort alle problem på meg hele tida, eg blir sprø...... det er eg som sitter her og stanger mot en vegg... for ting ikke går slik som det skal.. det stopper opp en plass.... men eg vet ikke hvordan eg skal få løyst opp i saken... det er liksom ingen som bryr seg føler eg, det blir for dumt......
Isabel81 Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Anbefaler at du tar en telefon direkte til lønningskontoret deres, eller at du tar en ny telefon til Nav og forteller om din vanskelige situasjonen. Nav sitter med del A av sykemeldingen fra din lege, så noe dokumentasjon har de for at du er sykemeldt, men de trenger også papirene fra arbeidsgiver, samt del D av sykemeldingen. Hvis du fortsatt ikke føler at du kommer noen vei, kan du evt. ta kontakt med din legekontoret å høre om de kan bistå med noe. Håper det ordner seg for deg snart.
Tutla Skrevet 24. august 2012 #6 Skrevet 24. august 2012 Dersom du er fagorganisert kan du kontakte organisasjonen. Jeg måtte selv ty til det når arbeidsgiver ikke ville gjøre det han skal. Jeg er nå i uke 30 og har vært på jobb siden uke 13 - mye på grunn av at organisasjonen min hjalp meg i kampen mot arbeidsgiver og nav! Lykke til!
kine30 Skrevet 24. august 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2012 eg får ikke det eg har rett på lenger, eg har gitt opp nav, arbeidsgiver, lønningskontoret.... de har gitt del a til nav av sykemeldingen men nav må ha del D også for å betale meg ut resten av sykemeldingen min.. men arbeidsgiver holder den tilbake så nå får eg ikke det eg har rett på av verken arbeidsgiver eller nav.... eg sitter bare å griner og blir så fortvila.. dette er ikke noe gøy i hele tatt... eg ser mørkt på hele mammapermisjonen, dette blir ikke noe kos... eg har gledet meg til denne rolige siste delen av svangerskapet, der eg skal bare glede meg til babyen kommer... men istedet har det blitt en helvetes kamp med arbeidsgiver, lønningskontoret og nav................ hjelp....
Vinterblomst Skrevet 24. august 2012 #8 Skrevet 24. august 2012 eg får ikke det eg har rett på lenger, eg har gitt opp nav, arbeidsgiver, lønningskontoret.... de har gitt del a til nav av sykemeldingen men nav må ha del D også for å betale meg ut resten av sykemeldingen min.. men arbeidsgiver holder den tilbake så nå får eg ikke det eg har rett på av verken arbeidsgiver eller nav.... eg sitter bare å griner og blir så fortvila.. dette er ikke noe gøy i hele tatt... eg ser mørkt på hele mammapermisjonen, dette blir ikke noe kos... eg har gledet meg til denne rolige siste delen av svangerskapet, der eg skal bare glede meg til babyen kommer... men istedet har det blitt en helvetes kamp med arbeidsgiver, lønningskontoret og nav................ hjelp.... forstår at du har det tungt. kontakte legen din så kan du få en kopi av den delen du skal levere NAV. Møt opp der selv, og se om du ikke treffer noen som kan hjelpe deg.
kine30 Skrevet 24. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2012 blei så sinna og fortvilet før idag at eg reiste rett til arbeidsgiver og sa ho måtte gjøre jobben sin, slik at eg fikk det eg hadde rett på og de får refusjon fra nav av mine sykepenger osv.... hadde visst vore mye enklere visst eg bare hadde fått svangerskapspenger istedet hele tiden.. i stedet for at no er det nav som roter med papirene og arbeidsgiver og lønningskontoret i tillegg... er det bare meg, eller er det flere som har det slik som meg.....
Bustetroll Skrevet 24. august 2012 #10 Skrevet 24. august 2012 Hvis arbeidsgiver holder igjen del D som skal til nav, kan du gå til legen din og få en kopi av sykemeldingen Dette gjorde jeg selv i dag, da jeg hadde fått feilinformasjon av nav ang del D. (Fik beskjed om at jeg IKKE trengte levere den inn.. ) Fikk beskjed om at jeg kunne få en kopi av legen min. Ringte legen, og hentet den 1 t senere. bare gi nav beskjed , så drar du personlig til kontoret og leverer del D, og forklarer hvorfor du kun har kopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå